Несподівана конкурентна перевага України

1 коментувати
Не так давно в Українському домі заступник міністра Економічного розвитку і торгівлі Наталія Микольська ефектно презентувала Експортну стратегію України

Щоб підбадьорити і вивести публіку – представників бізнесу та громадськості – із зони комфорту, вона зробила те, чого найменше могли очікувати від жінки – прямо зі сцени «зафутболила» в зал справжній спортивний м'яч. Принаймні на мене це подіяло. І наштовхнуло на роздуми.

В останні пару років все цікавіше спостерігати за тим, як все більш активно жінки включаються у всі сфери діяльності, в тому числі в роботу у владі. Колеги Наталії Микольської з Мінекономрозвитку, Ольга Трофимцева з Мінагро, Яна Бугримова з Мінфіну – ось лише кілька імен з числа жінок, які пішли туди працювати і яких я спостерігав останнім часом під час зустрічей з бізнесом для обговорення наболілих проблем. Мені здається, природа нагородила жінок підвищеною соціальною відповідальністю (до речі, на зустрічі з бізнес-спільнотою жінки-чиновники спізнюються рідше, ніж чоловіки). І за інших рівних умов жінки, думаю, менше схильні до корупційних спокус.

Повертаючись до експортної стратегії, напівжартома мені подумалося, що в цей непоганий і потрібний документ, Експортну стратегію, варто було б включити ще одну конкурентну перевагу України поряд з родючими землями, фахівцями IT тощо – це фактор української жінки.

Передбачаю посмішки на обличчях людей, які читають про жінок у контексті експорту. Але ні, я мав на увазі не шлюбні агентства – тому що це була б історія не про конкурентну перевагу, це про brain drain, витік мізків. Я маю на увазі щось зовсім інше. Ось що.

У березні в Київській філармонії проходив Київський акордеонний фестиваль пам'яті італійського маестро Франческо Візентіні. Колись він познайомився з талановитою і вродливою українкою, яка стала його дружиною. І Візентіні, професор, видавець і меценат, багато років сприяв просуванню українського акордеонного виконання в Європу. Він допоміг забезпечити українську молодь якісними інструментами та літературою, проводив майстер-класи. І це відразу дало відмінний результат – безліч молодих українських акордеоністів стали лауреатами різних міжнародний конкурсів, а оркестр Національної музичної академії Гранд Акордеон здобув два міжнародних Гран-прі.

Іноземці, які приїжджають в Україну, часто відзначають привабливість українських жінок. Прочитайте навіть оптимістичну статтю Пітера Сантенелло: https://nv.ua/ukr/opinion/santanello.html. Це давно стало загальним місцем.

Але куди менш відомий той факт, що ще в 19 столітті етнограф і автор українського гімну Павло Чубинський писав про особливу схильність українських жінок до комерції. В роботі Труды этнографическо-статистической экспедиции в Западно-русский край (1872-1878) є такі рядки: «Йому (малорусу) торгівля не симпатична... І тут, як і у багато чому, жінка стоїть вище, внаслідок своєї рухливості. Малоруські торговки вельми жваві й тямущі і взагалі досить заповзятливі. І якщо чоловіки всяку торгівлю випустили зі своїх рук, то жінки ще торгують чимось. У козаків Полтавської і Чернігівської губерній, які мають лавки зазвичай торгують жінки. Навіть у містах південно-західного краю міщанка чимось торгує. В минулі часи вся винна торгівля була в руках жінок...».

200 років тому вся торгівля була в руках жінок! Україна просто зобов'язана використовувати цей потенціал. Що для цього потрібно? Те ж, що зазвичай кажуть підприємці з приводу ролі уряду в розвитку бізнесу: не треба нам допомагати, просто не заважайте. Але є ще дещо.

Нещодавно мене підвозила на машині молода дівчина (зауважте, не я підвозив дівчину, а мене підвозила дівчина). Вона була з дитиною, і зупинилася не задля грошей, а від співчуття, крім мене ловила машину ще жінка (розвинена емпатія, до речі – ще одна жіноча риса, яка дає перевагу). Ми розговорилися. Вона везла доньку до няні дорогою на роботу. Вона вела машину і розповідала нам, що багато хто дорікає їй: «Чому не сидиш удома? Не любиш дітей?». «А я люблю дітей, але мені подобається і працювати – їздити у відрядження, зустрічатися з клієнтами, укладати договори...». Слухав я і думав: дай нашим жінкам точку опори, і вони перевернуть землю. Їм потрібні можливості і підтримка, і виграють від цього всі.

 

 


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: