Стисло і зрозуміло: Бізнес повертається до роботи. Що змінилося в Україні після карантину?

12 травня 2020, 14:00

Середа, 12 травня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні

  • Зараз український бізнес робить перші попередні кроки виходячи з двомісячного карантину. Відкриваються літні майданчики ресторанів і салони краси. Ось кілька підказок про те, як буде виглядати економіка після карантину в Україні.
Відео дня
  • Спочатку — низька інфляція. Через «руйнування попиту» і низьких цін на енергоносії, інфляція в квітні склала всього 2,1%, повідомляє Державна служба статистики. У квітні Україна імпортувала газ по $122 долари за тисячу кубометрів — на 20% нижче середнього показника березня, повідомляє Міністерство економіки. Оскільки економісти прогнозують повільне відновлення, що не буде V-подібного повернення споживчого попиту. Щоб стимулювати економіку і зменшити біль, уряд подвоює дефіцит бюджету. Центральний банк вже попереджає що він проти друкування грошей для закриття діри. Якщо в другій половині року швидкість друкарських машин збільшиться, тоді гривня втратить свою вартість, а ціни виростуть.
  • Багато ресторанів можуть ніколи не відкритися. До кінця квітня майже 2/3 українських ресторанів були закриті. За даними Poster, компанії, що займається автоматизацією ресторанів, третина, що залишилася, отримувала 50% від попереднього заробітку. Близько 40% з 30 тис. українських ресторанів уже ніколи не відкриються. Про це повідомив два тижні тому в інтерв'ю Інтерфакс-Україна заступник голови комітету Верховної Ради з гуманітарної та інформаційної політики Микита Потураєв.
  • З високим попитом на приготовлену їжу, минулого місяця Glovo відкрив у Києві свою першу «хмарну кухню», яка є першою в Україні. Під одним дахом готують страви сім ресторанів — Китайка, 3B Cafe, Torisho, Menya Musashi, Berliner Döner і Foodz Ukraine. Кухня закрита для відвідувачів, а приготовлену їжу доставляють кур'єри Glovo. З 2018 року Glovo відкрив «Хмарні кухні» у Мадриді, Буенос-Айресі, Лімі, Мілані і Сантьяго-де-Чилі.
  • Орендна плата за офіси знизиться, прогнозує CBRE Україна. Станом на кінець березня 44% компаній планували домовитися про знижки на оренду зі своїми орендодавцями. Тільки 12,5% планували продовжити роботу в умовах їх поточної оренди.
  • Кількість людей, які працюють віддалено, збільшиться. Половина компаній, опитаних CBRE Україна, можуть збільшити число співробітників, що працюють з дому, після повного закінчення карантину. Юридичні, фінансові, аналітичні, маркетингові та кадрові департаменти більш схильні до розширення віддаленого виду роботи. «Буде тенденція появи столів, за кожним з яких працює кілька співробітників», — повідомляє CBRE. З опитаних компаній 35% хочуть скоротити офісні площі на 15−20%, а 6% хочуть скоротити їх більш ніж на 50%.
  • Карантин змусив мільйони українців перейти в електронну комерцію.
  • Мережа супермаркетів «Сільпо» в цьому місяці розширює службу доставки додому з п’яти найбільших міст України — Києва, Харкова, Дніпра, Львова і Одеси — до 11 нових регіональних столиць: Чернігів, Чернівці, Черкаси, Івано-Франківськ, Херсон, Миколаїв, Полтава, Суми, Вінниця, Запоріжжя, Житомир.
  • Vodaphone Retail, магазин IT-обладнання, повідомляє, що обсяги продажів у Києві практично не змінилися за час карантину. Але в Харкові, Дніпрі та Львові продажі виросли на 30−40% у порівнянні з рівнем продажів до карантину. Компанія також повідомляє: «У Тернополі, Миколаєві та Чернівцях кількість замовлень через Інтернет збільшилася втричі».
  • Нова Пошта Глобал каже, що міжнародні замовлення з Житомирської області подвоїлися за час карантину. По всій країні квітневі замовлення через службу доставки AliExpress виросли на 28%.
  • Watsons, найбільша в Україні мережа магазинів товарів для краси і здоров’я, запускає послугу «натисни і забери» в 36 магазинах, що становить близько 10% від загальної кількості. Цей сервіс, розроблений для всієї країни, пропонує онлайн-сервіс покупок і безкоштовну доставку.
  • Алло, магазин мобільних телефонів, переводить основну частину своїх продажів онлайн. У цьому місяці компанія починає кур'єрську доставку в п’яти найбільших містах України. Мережа магазинів скоротиться до декількох «флагманських» магазинів, де покупці зможуть протестувати моделі і відремонтувати смартфони, розповідає голова ради директорів Алло Дмитро Деревицький Європейській бізнес-асоціації.
  • Кількість вперше зарєестрованих користувачів Glovo подвоїлася під час карантину. Замовлення в супермаркетах зросли на 40%, в аптеках на 35%. Безготівковий розрахунок збільшився до 55%.
  • Оплата онлайн стає мейнстрімом. Частка онлайн-платежів за тепло і гарячу воду в Києві підскочила з 50% на початку березня до 65% в кінці квітня, повідомляє комунальна компанія Київтеплоенерго.
  • OLX, сайт онлайн-реклами і покупок, відзначає великий стрибок нових користувачів під час карантину, повідомляє AIN. У березні число нових оголошень, що публікуються щодня, потроїлася до 1 150. Під час локалізації, пов’язаної з вірусом, продажі побутових мийних засобів потроїлися, товарів для краси і здоров’я потроїлися, а продажі настільних ігор зросли на 79%. Із закриттям громадського транспорту продажі велосипедів збільшилися на 70% повідомляє найбільший український інтернет-магазин Rozetka.
  • Viber, одна з найпопулярніших платформ цифрового зв’язку в Україні, повідомляє, що користувачам стало зручніше користуватися месенджером, використовуючи нові функції. Відеоповідомлення потроїлися під час карантину. Кількість аудіоповідомлень зросла на 46%, фото-повідомлень зросла на 39%. Користувачі говорять на 35% більше, ніж раніше.
  • Глобальний карантин знайомить мільйони людей по всьому світу з онлайн-навчанням, допомагаючи київському стартапу Preply, повідомляє AFP, в статті «Для одного українського стартапу коронавірус означає, що бізнес процвітає». Дмитро Волошин є співзасновником платформи вивчення мови, яка об'єднує викладачів і студентів. За словами Волошина, завдяки Preply тепер існує мережа з 10 тис. викладачів в 190 країнах і «десятки тисяч студентів».
  • На цей момент Covid-19 тримається на низькому рівні в Україні. За добу ще 17 осіб померли, йдеться в щоденному звіті про постраждалих від коронавірусу. Таким чином, загальна кількість за два місяці склала 408 осіб. Незважаючи на те, що тестування недавно подвоїлося, кількість нових випадків оголошених вчора, склала 416 осіб, і це в порівнянні з середньою кількістю захворілих минулого тижня, яка склала 474 людини. Тільки 40% з 66 нових позитивних результатів у м. Києві вимагають госпіталізації, повідомляє мер Кличко. По всій країні використовується тільки 10% з 29 тис. зарезервованих лікарняних ліжок і 2% з 2 500 зарезервованих ШВЛ-систем, повідомив у п’ятницю ввечері головний санітарний лікар Віктор Ляшко на шоу Савіка Шустера «Свобода слова».
  • Підтвердження української склеротичної бюрократії з’явилося через один місяць після того, як уряд виділив кошти в три рази більші, ніж березневі виплати лікарям та медсестрам, які працюють з пацієнтами Covid-19. На жаль, виплати були зроблені тільки в одній області з 24, в Полтаві, сказав у понеділок на онлайн брифінгу міністр охорони здоров’я Максим Степанов. У минулу середу президент Зеленський пригрозив звільнити регіональних адміністраторів, які не виконують його розпорядження про виплати. Розчаровані затримкою, медичні працівники все частіше протестують. У понеділок репортаж AP з Чернівецької лікарні в найбільш постраждалому регіоні України, був прокоментований десятками американських новинних сайтів, включно з The Washington Post.

Від редактора:

Кожна криза щось змінює. У цій — онлайн перемагає офлайн. Мільйони українців були змушені використовувати системи електронної комерції і доставки додому. Це тільки послабить величезні торгові центри, в момент, коли вони знову відкриються. Не випадково, що дебют IКЕА в Україні цього літа буде онлайн, навіть без меблевого салону. Дистанційна робота вже пом’якшує ринок офісної нерухомості. Роботодавці економлять на орендній платі. Багато співробітників тепер бачать, що дві години, проведені в поїздках на роботу кожен день, — це дві години даремно.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X