П’ять правил digital-етикету

9 березня 2021, 18:30

Чому ваша онлайн-комунікація не приносить ні грошей, ні зв’язків?

«Світ ніколи не буде таким, як раніше», — фраза на якій триматиметься вся пост-ковідна філософія. В першу чергу пандемія змінила комунікацію та взаємодію між людьми, перевівши усі наради, переговори і зустрічі в онлайн, та вкорінивши в наших головах поняття «епоха тотальної діджиталізації». Як результат — виникло багато писаних і неписаних правил цифрового етикету. Ці правила умовні - у різних сферах вони працюють по-різному, але працюють 100%.

Відео дня

Столовий, дипломатичний, службовий, ще й цифровий етикет. А не забагато? Ні, цифровий етикет — це не про обмеження та рамки, а про комфортне та зрозуміле спілкування, без втрати часу та енергії, з повагою до співрозмовника. Тому в той час, коли весь світ перейшов в онлайн, вважати digital-етикет дурницею — ще більша дурниця.

Тож, як має виглядати правильне та екологічне онлайн-спілкування у 2021 році:

Тримайте дистанцію

Якщо ми говоримо про діджитал-простір, то під словом дистанція мова йде про канал комунікації. Найбільша дистанція — корпоративна пошта, найближча — особиста сторінка у соцмережах. Чому виділив це правило першим? Бо це основа онлайн-поваги та культури. З робочими питаннями спочатку «стукайте» на пошту та корпоративну сторінку, а вже потім залучайте інші канали. До прикладу, соцмережі - умовно відкритий майданчик. І попри всю відкритість, особисті сторінки все ж варто вважати приватним каналом комунікації, тому вриватися в нього — погана ідея. Ще одна порада до теми — домовтесь зі своїм візаві про один зручний канал комунікації: Telegram, What’sApp, Messenger. Намагайтесь дотримуватись цього правила протягом усієї взаємодії. Це допоможе швидко відновити в пам’яті усі домовленості, не загубити важливі документи чи згадати тему розмови. Перебіжки між різними месенджерами та додатками — знижує ефективність діалогу та підвищує ризик почути «вибач, не побачив», «я тим додатком не користуюсь», «загубилось в чатах».

Забудьте про голосові повідомлення

Ще один мейнстрім — голосові повідомлення. З власного досвіду скажу, що найчастіше люди тягнуться до голосових повідомлень, коли їм лінь набирати довгий текст чи формулювати свої думки у повідомлення. Це говорить про бажання поставити цінність власного часу вище, ніж цінність часу співрозмовника. Ще один мінус голосових повідомлень — знайти в них щось важливе чи інформативне майже нереально. А це змушує співрозмовника вкотре переслуховувати войси, що створює додаткові незручності. Голосові повідомлення залиште для друзів та рідних. У діловій комунікації - табу. Виняток — якщо подібний формат комунікації був погоджений заздалегідь.

Готуйтесь та формуйте думку заздалегідь

Перед тим, як подзвонити або написати — раджу визначитись з темою і сформулювати в голові попередній текст розмови. Не розтягуйте розмову на годину і не надсилайте важливу інформацію у 20-ти повідомленнях чи листах. Якщо ж це Skype/Zoom, то підготуйтесь до дзвінка — погодуйте кота, щоб він не вимагав обід під час вашої наради, домовтесь з дітьми про годину тиші. Час — найбільша цінність кожної людини. Поважаєте час — поважаєте людину. Краще візьміть тайм-аут і підготуйтесь до відповіді чи розмови, ніж змушуйте співрозмовника слухати ваше «еееммм» чи складати розмову з десяти ваших окремих повідомлень.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Писати чи дзвонити?

Сучасна дилема. Здавалося б, все очевидно: дзвінок це швидше і ефективніше. Але в сучасному світі дзвінки вже стали швидше дискомфортом. Хоча ми усі зараз не випускаємо телефон з рук і стаємо більш оперативними у текстових відповідях, але в той же час майже відмовляємось від дзвінків. Чому? Дзвінок — це як раптово увірватися в особистий кабінет чи помешкання людини. Коли ви дзвоните — ви позбавляєте людину часу подумати, зібратися, відкласти інші справи, зосередитись на вашому питанні. Дзвінок — це тут і зараз. Але по той бік слухавки ваш співрозмовник може бути на зустрічі, нараді чи за кермом. Якщо ж відмовитись від телефонного зв’язку неможливо, то попередьте співрозмовника про це, уточніть чи буде йому зручно.

А у відповідь — тиша

Ігнор — моветон у сучасній діджитал-комунікації. Залишаючи дзвінок чи лист без відповіді — демонструєте свою зневагу до співрозмовника. Щодо часових рамок: пошта — доба на відповідь, у соцмережах — до кількох годин. Якщо ж відповісти немає можливості — попередьте про це. У випадку якщо продовжувати комунікацію ви не плануєте — скажіть. Коротке повідомлення у відповідь — залишать про вас краще враження, ніж повне ігнорування. Без відповіді можна лишити тільки спам, флуд, некоректні висловлювання, троллинг чи вітальні картинки (займають перше місце у моєму персональному списку діджитал-табу). Якщо ж ігнорують вас, то найкращий варіант нагадати про себе буде: «Чи була можливість переглянути мій лист?», «Коли можемо домовитись про дзвінок?». А ось найгірший варіант писати: «ааууу», «ти тут?».

Список можна доповнювати, але користуючись лише цими правилами, ваша онлайн-комунікація стане набагато ефективнішою та комфортнішою. А отже, почне приносити результати, які згодом конвертуватимуться в гроші.

Показати ще новини
Радіо NV
X