Чотири правила на кожен день. Як врятувати продуктивність працівників під час локдауну

31 березня 2021, 20:01

Період шоку і роботи на адреналіні поступився місцем періоду втоми. Що з цим робити і як допомогти працівникам?

У перші місяці початку пандемії лідери компаній та їхні команди, в умовах загрози глобальної кризи, зробили неймовірні речі. При навантаженні, що зросло вдвічі, вони тривалий час працювали максимально продуктивно.

Відео дня

Цю «шокову» ефективність персоналу забезпечили такі процеси:

  • Реструктуризація зусиль і часу. Закон Парето став конституцією не тільки щодо клієнтів, щодо всього;
  • Мінімізація бюрократії всередині, в онлайні вона не виживає;
  • Видалення в режимі виживання зі списку завдань всіх зайвих завдань. Виконання найкритичніших.
  • Еволюція управління. Виключення будь-яких елементів командно-контрольного стилю управління, не стільки за рахунок делегування, скільки через те, що всі припинили ходити «по уточнення» і попередні погодження. Більшість функціональних, технічних і навіть побутових завдань працівники вирішували самостійно, і керівництво втратило функціонал мікроменеджменту.
  • Повна мобілізація зусиль персоналу, мотивована потребою бути максимально ефективними в компанії в складні часи, обумовлена тривогою скорочень і кризи і бажанням допомогти.

І всі ці п’ять процесів тривають з різною інтенсивністю у всіх компаніях, але їх найголовніший каталізатор — адреналін, на якому торпедувала продуктивність, діяв тільки на початковому етапі стресового циклу. Зараз адреналін закінчився і настав етап втоми.

Зараз скільки б геніальних передових тренінгів для персоналу ви не провели, скільки б найрозумніших порад не дали, скільки б застосунків з оптимізації не завантажили, добре якщо їх подивляться, прослухають і прочитають, у 5% навіть спробують. Але робити на постійній основі їх вже ніхто не буде. Коли працівник залишається наодинці з вашим найсучаснішим найефективнішим завданням апгрейд, його мозок вибирає найпростіший шлях — справлятися зі стресом як легше і як уміє — за статистикою не досипаючи через телефонну й екранну залежність, і використовуючи решту арсеналу короткотривалих некорисних звичок.

Тому збільшувати продуктивність на етапі, близькому до вигоряння персоналу, можна тільки забезпечивши людям архітектуру вибору (термін Річарда Таллера) і прості 4 командних дії, без яких будь-який індивідуальний або груповий менеджмент продуктивності не може розпочатися.

Ці чотири дії будуть спрямовані на такі головні чинники продуктивності як:

  • Екологічне повернення сили волі в функціонал працівника.
  • Побудова здорової необхідної бази для формування стресостійкості. Всі зазвичай на етапі підготовки програми кажуть — у нас випадок наймасштабніший і найскладніший — дайте нам найбільший комплекс потужних тренінгів та інструментів. І в кожному випадку хочеться відповісти — без енергії жоден навіть найсучасніший гаджет не працюватиме. Давайте, перш ніж завантажувати в телефон просунуті застосунки, просто увімкнемо його в розетку і дамо підзарядитися. Людина, виснажена стресом глобальних змін, заслуговує не менших потреб. Їй потрібна підзарядка. Санаторний режим.

Базовий онлайн-режим із підзарядки і наступному підвищенню продуктивності може бути встановлений шляхом простого повідомлення компанією персоналу про те, що виконання нових 4 правил корпоративної культури додає X днів до їхньої відпустки, і що з наступного тижня робочий день працівників скорочується на годину. За умови, що в цей час працівники можуть зробити таке:

1. Взяти участь у загальному zoom meeting всієї компанії на початку кожного робочого дня, на якому після 2−3 хвилинного підготовленого актуального жарту слідує 20-хвилинна HIIT, силове або будь-яке інше тренування. Багаті компанії для цих цілей наймають модних спортивних коучів, з почуттям гумору. А компанії з обмеженим бюджетом можуть дати шанс проявити себе своїм працівникам і запропонувати їм подіджеїти почергово популярні body workout з ютюбу, аби щоранку робити їх різними, разом, даючи принагідно коментарі за відчуттями. Користь для продуктивності дня максимальна, ендорфіни від фізичної активності і сміху і серотонін від неформального спілкування діятимуть не тільки під час групового тренування, але і під час кожної згадки про драйв на початку дня. Щоп’ятниці ви можете для працівників посилити ефект ранку 10-хвилинним виступом будь-якого стендап-коміка онлайні все можливо).

2. Через 2,5 години після зарядки участь у загальному зумі знову. І тепер всі разом роблять вправи для очей — не тільки для зору, що постраждав в онлайні — для навчання і звички щодня за потреби робити кращу зарядку для апгрейда мозку. Моментальний ефект поліпшення зору і свіжості мислення.

Три вправи:

  • 3 горизонтальні, вертикальні і діагональні вісімки очима.
  • сильне примружування очей на хвилину.
  • почергове спрямування погляду спочатку на перенісся, а потім на об'єкт попереду за кілька метрів від вас або у вікні.

3. Корпоративний фото обід. Тут zoom не обов’язковий. Нехай працівники свій ланч просто сфотографують і викладуть у вашу групу в месенджер. Всі знають, що відмінно заряджає енергією: овочі, білки, корисні жири і трохи складних вуглеводів, але в реальності чим харчується на онлайні ваш працівник? Змотивуйте його подбати про себе, ефект присутності фото тарілок колег мотивує стати забезпеченим якісною їжею, а відповідно бути ефективним у другій половині дня.

4. Через 3 години після вправи для очей загальний zoom з 10-хвилинною дихальною вправою. Хто-небудь із працівників стане загальним метрономом дихання: «Вдих, 2,3; Затримка, 2,3,4, видих, 2,3,4,5,6,7. «Щодня зменшуйте затримку на 1 рахунок, вона і є показник стресу. В результаті вийде плавне дихання — вдих на 5 рахунків і видих на 9 рахунків. На найдорожчих селф-менеджмент програмах Google вчать просто правильно дихати — і правильно роблять.

5. За 20 хвилин до 23:00 розсилаєте всім повідомлення в месенджер про обов’язкову прогулянку до сну. Відео та фото вітаються.

6. І о 23:00 по zoom прохання закрити очі і надіти навушники і включення на 10−15 хвилин будь-якого звукового епізоду з Synctuition або просто вмикаєте YouTube ролик зі звуками природи — голоси птахів, шум дощу, хвиль. На завершення бажаєте всім доброго сну.

Такий доступний санаторій дасть знати про підвищення продуктивності ваших працівників з перших днів і надовго. Вони звикнуть до доступного і хорошого і не захочуть від нього відмовлятися. Їхня продуктивність у цьому випадку неминуча. Крім зовнішніх сприятливих факторів, які забезпечує будь-яка wellness няня, важливі внутрішні — які у кожного свої. Для цих цілей багато компаній завели лінію психологічної допомоги для екстрених випадків або запропонували працівникам на період карантину відвідувати психолога, компенсуючи частину витрат.

Раніше трендом була англійська, тепер — психотерапія. До пандемії в Україні було мало людей, які вважали регулярні походи до психолога нормою. У ваших силах донести працівникам, що їхнє психологічне здоров’я і рівень емоційного інтелекту є важливим інструментом для роботи в компанії, вона краще ніж маска захищає не тільки оточення, але й самого працівника. Прості дії, які можна зробити не відкладаючи — гарантія того, що компанія набереться нових сил і свіжих ідей і буде продуктивною завдяки кризі.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X