Пророцтво найбагатшої людини Китаю

1 коментувати
Нещодавно на Global Smart Logistic Summit  Джек Ма, засновник найбільшого китайського інтернет-гіганту Alibaba Group, вийшов на сцену та одразу ж приголомшив присутніх своїм пророцтвом

За 6-7 років, на думку найбагатшого китайського підприємця, китайські інтернет-майданчики генеруватимуть понад 1,000,000,000 (!) відправлень щоденно, тобто у 10 разів більше за сьогоднішні обсяги.

Однак такі фантастичні заяви підкріплені абсолютно реальними фактами:  Alibaba рапортує про 100 млн відправлень на день. У дні великих шопінг-свят цей показник значно зростає, так у день Холостяка – 11.11 минулого року відмітка сягнула до рівня в 657 млн.

Вже сьогодні оборот Alibaba Group становить 3,8 трильйонів юанів, що наближає її до рівня «5-ї економіки в світі». Одним із ключових факторів досягнення цього фантастичного показника в 1 млрд відправлень буде реалізовано за рахунок ще більшої глобальної експансії. Так, за прогнозами експертів, до 2020 року більше ніж 37% всього китайського трафіку складатимуть транскордонні операції і це докорінно змінить індустрії рітейлу та логістики, Саме тому Alibaba активно інвестує в розвиток big data технологій, які важливі не тільки для завдань промо та продажів, але й стають невід’ємною частиною операційного блоку. Нині 70% всіх маршрутів для доставки розраховується завдяки технології великих smart technology (роботизовані фулфілмент-центри, безпілотна доставка) та тісна кооперація з ключовими логістичними операторами в регіонах доставки для перфектного виконання last mile. Укрпошта вперше як ключовий партнер Alibaba Group приєдналась до щорічного партнерського форуму в китайському Ханчжоу, на якому Джек Ма й зробив своє «історичне пророцтво». Тож у планах на 1 мільярд є певна частка й українського ринку. Ділимося тут із читачами декількома цікавими фактами з цього приводу й думками, що це може означати для вітчизняного ринку.

Хто такий Джек та чому варто до нього дослухатися

Історія успіху Джека Ма та Alibaba Group – натхнення для інтернет-підприємців усього світу. Якщо його американський візаві, засновник Amazon Джеф Безос успішно закінчив Прінстон та пропрацював у хедж-фонді на Wall Street до того, як започаткувати свій інтернет-стартап, то в Джека Ма початок кар’єри був безрадісним. Йому знадобилося 4 спроби, щоб вступити до регіонального педагогічного інституту в китайському Ханчжоу. Коли він таки отримав освіту вчителя англійської, то пробував влаштуватися на 30 різних позицій і по кожній отримав відмову. Якось він зізнавався, що навіть у мережу фаст-фудів KFC, куди він пробував потрапити на роботу від відчаю, в його місті відібрали 23 кандидати з 24 аплікантів і відмову отримав саме він... Такий старт навчив Ма наполегливості. Хоча кар’єра у фаст-фуді не склалася – світ отримав одного з найуспішніших підприємців, до якого точно варто дослухатися.

Сьогодні Alibaba Group, після розміщення на біржі, коштує понад 300 млрд доларів. До бізнес-імперії належать Alibaba.com (платформа business-to-business транзакцій для експортерів та імпортерів із 240 країн та виокремлених територій), Taobao (consumer-to-consumer маркет-плейс, на якому проводяться транзакції без комісії), Tmall.com (платформа для китайських покупців більш заможного сегменту, орієнтована на імпортні товари), Alipay (найбільша в світі платформа для онлайн та мобільних платежів із більше ніж 400 млн користувачів, яка зробила транзакції в Китаї майже повністю сashless, до чого прагнемо й в Україні). Ну і, звичайно, бренд, завдяки якому Alibaba добре знайома українським споживачам – AliExpress (платформа, що дозволяє безпечно купувати товари безпосередньо від китайських продавців споживачам із інших країн, легко відслідковувати та отримувати замовлення).

Чого чекати українським покупцям

Зростання присутності на зарубіжних ринках – одна з ключових частин стратегії Alibaba Group, а отже й планів, як дорости до 1 млрд відправлень на день.

Для українських покупців це означитиме, що міжнародні гравці (адже більшість наслідуватиме кроки Alibaba Group) боротимуться, аби замовлення з-за кордону було отримувати не менш надійно та зручно, ніж замовлення з внутрішніх майданчиків.

Конкретні кроки в цьому напрямку вже робляться, й Укрпошта до цього активно долучається, аби вигоди одним з перших отримували й українські споживачі:

  • Більшість відправлень стає реєстрованими з можливістю відслідковування (лотерея «дійде-не дійде» відходить у минуле). При цьому, ми будуємо рішення спільно з Cainiao, логістичною платформою Alibaba Group, щоб такі відправлення лишалися економічно привабливими навіть для недорогих покупок.
  • Скорочуються терміни доставки. 30+ днів було нормою для поштової доставки, адже в покупців було небагато альтернатив... нині поштові компанії розуміють, що слід ставати конкурентними і терміни доставки для міжнародних  відправлень не повинні перевищувати пари тижнів від замовлення до отримання. УКРПОШТА для цього відбудовує декілька альтернативних ланцюгів поставок,щоб контролювати якість та мати вибір, і напряму інтегрує свої IT-системи з Cainiao.
  • Нарощується ефективне просування. Українці призвичаюються до масованих онлайн шопінг-фестивалів, звичних для китайських покупців. Окрім вже відомого Дня Холостяка 11.11, цього року ми зробили та зробимо кілька цікавих кампаній саме для українського ринку спільно з китайськими партнерами.

Що на горизонті для українських продавців

Але, не імпортом єдиним! Ми дуже віримо, що можливості транскордонного шопінгу – це й надзвичайний потенціал для українських експортерів. Присутність на китайському ринку – це доступ до 443 млн активних онлайн-покупців лише тільки на платформах Alibaba. Вже зараз на тому ж Taobao можна знайти чимало українських товарів, представлених через перекупників. Alibaba Group започаткувала ініціативу електронної платформи eWTP – цифрової зони вільної торгівлі для невеликих бізнесів, щоб зробити прямий доступ до глобальних ринків для них якомога простішим.

Зараз перші ініціативи пілотуються у Південно-Східній Азії. Ми будемо наполегливо просувати Україну для пілотів у Східній Європі.

 


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: