Стисло і зрозуміло: Рекорди морських вантажоперевезень в Україні, розвиток річкового транспорту

20 січня 2020, 12:10

Понеділок, 20 січня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні

  • Обсяги вантажу, оброблені 13 морськими портами України, зросли на 18,4%, перевищивши 160 мільйонів тонн вперше в історії незалежної України. В першу четвірку портів на Чорному морі увійшли: південний-54 млн тонн (+ 26%); Миколаїв — 33,4 млн тонн (+ 14,5%); Чорноморськ — 26 млн тонн (+ 21,4%); Одеса — 25,3 млн тонн (+ 16,8%).

Відео дня

  • Південний, Миколаїв і Ольвія досягли максимального рівня вантажів з моменту відкриття, ще в радянські часи. Вперше за десятиліття контейнерні вантажі в Чорному морі перевищили 1 мільйон TEU. АМПУ вдруге змогла забезпечити днопоглиблення в портах в обсязі понад 7 млн куб м, — повідомляє в.о. глави Адміністрації морських портів України Райвис Вецкаганс.
  • Після обробки рекордних 33 млн тонн в Південному (61% від загального обсягу порту), термінали TIS побудували амбітні плани на 2020-ті. «90% світових вантажів як і раніше перевозяться морським транспортом, і у нас великі плани на цей рахунок», — сказав у Центрі транспортних стратегій співвласник компанії Андрій Ставніцер. «Ми збираємося розвивати індустріальний парк TIS, активно нарощувати контейнерні перевезення та обробку транзитних контейнерів. Буде більше контейнерних поїздів, багато нових рекордів і вражаючих новин».

  • Миколаївський морський термінал Ніка-Тера обробив на 48% більше вантажів в минулому році, у порівнянні з 2018, повідомляє Алім Агакішієв, директор терміналу, що входить в Group DF. Із загального обсягу 8,6 млн тонн зерно, бобові та олійні культури склали 69%.

  • Миколаївський ЕВТ починає будівництво причалу довжиною 180 м, здатного одночасно завантажувати два судна розміру Panamax, у травні, — говорить Сергій Гунько, директор порту, відомого як Єврозовнішторг. Завершення будівництва в жовтні розширить використовувану лінію причалів компанії на 65%.

  • У Чорноморську Kernel, найбільший у світі виробник і експортер соняшникової олії, підписав угоду з Управлінням морських портів про інвестування $125 мільйонів у інфраструктуру порту. У свою чергу, управління поглиблюватиме дно перед причалами Кернел. У листопаді Кернел здійснив перше відвантаження зерна в Китай виключно по воді. З порту Світловодськ на Дніпрі дві баржі доставили 4 000 тонн кукурудзи в Чорноморськ, де їх повантажили на основний корабель і відправили в Китай.

  • Оператор катарського порту Qterminals і дві українські компанії є фіналістами в тендері на концесію для управління Стивідорної компанії Ольвія. Міністерство інфраструктури оголосить переможця на цьому тижні. У черзі на концесію — Херсонський, Маріупольський, Миколаївський, Одеський, Чорноморський поромні комплекси.

  • Чотири компанії — дві іноземні та дві українські — беруть участь в тендері на 30-річну концесію на управління Херсонським морським портом. Заявниками є турецька Busserk Liman, швейцарсько-грузинський консорціум Risoil-Kherson, український Укрморпорт і спеціалізована компанія Морський порт Херсон. Переможець також може бути оголошений на наступному тижні. Обраний для пілотного концесійного проекту, Херсон обробляє вантажі Дніпра і Чорного моря.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

  • Незважаючи на утиски Росією українських перевізників в Азовському морі, в минулому році кількість вантажів зросла на 10% у Маріуполі, найбільшому українському порту на Азові. Обсяг вантажів у Донецькій області склав 6,5 мільйона тонн, повідомляє Управління морських портів. У 2018 році обсяг вантажів впав майже на 10% від рівня 2017 року.

  • Річкові перевезення продовжували відновлюватися в минулому році, збільшившись на 19% за рік, до 11,8 млн т. Знявши сотні вантажівок з перевантажених доріг, баржі перевезли на 55% більше зерна — 4,9 млн тонн — і на 33% більше металопродукції — до 1,7 млн тонн. Перевезення нафтопродуктів впали на 45%, до 3,7 млн тонн.

  • Через розширення робіт з поглиблення дна в порту і збільшення перевезень великими баржами на річці, кількість морських пасажироперевезень скоротилася на 27%. За останні два роки днопоглиблювальні роботи дозволили баржам майже подвоїти свій середній вантаж — до 960 тонн, говорить Райвіс Вецкаганс з Управління морських портів.

  • Нібулон, найбільший в країні річковий вантажовідправник, збільшив обсяг річкових вантажів на 38% до 3,8 млн тонн. По Дніпру було переправлено 3 млн тонн і 800 тис. тонн по Південному Бугу, другій за довжиною судноплавній річці в Україні.

  • Вантажоперевезення по Дніпру повинні вирости в цьому році на 25%, до 15 млн тонн, вважає міністр інфраструктури Владислав Криклій. До 2024 року річкові вантажі повинні потроїтися до 35 млн тонн, сказав він на недавньому транспортному форумі, позначивши п’ятирічний план свого міністерства. Він сказав: «Розвиток річкового транспорту розвантажить дороги і захистить їх від руйнування, а також допоможе створити нові робочі місця за рахунок збільшення замовлень для українських суднобудівних компаній».

  • На першому етапі Криклій каже, що в цьому році будуть проведені ремонтні роботи на чотирьох з шести шлюзів Дніпровського каскаду гребель. Вниз по річці, є шість судноплавних шлюзів — це Київський, Канівський, Кременчуцький, Каменський (Дніпродзержинський), Запорізький і Каховський. За оцінками радника міністерства Віктора Довганя, днопоглиблювальні роботи і ремонт основних шлюзів обійдуться в $36 млн. Щоб оплатити цей рахунок, міністерство виступає за подвоєння плати за використання шлюзів.

  • Нібулон стверджує, що всі основні ремонтні роботи повинні бути виконані з січня до березня, коли лід закриває річку для судноплавства. У цьому сезоні Міністерство інфраструктури закрило 1 грудня Каменський (Дніпродзержинський) шлюз на ремонт. «Ми втратили половину річки», — сказав кореспонденту UBN Михайло Різак, який є представником компанії Нібулон зі зв’язків з державними органами.

  • Нібулон, якому належить 12 річкових портів, планує побудувати ще два на Південному Бузі: один в Матвіївському районі міста Миколаєва, а інший — близько 100 км вгору по річці, в Прибужжі Миколаївській області. У Нібулона 75 річкових катерів, більшість з яких зроблені на суднобудівній компанії в Миколаєві.

  • Роблячи ставку на річковий транспорт, Asket Shipping планує ввести в березні склад зберігання зерна на своєму новому річковому терміналі в Дніпрі. У 2018 році Asket відкрив річковий термінал у Запоріжжі. На відстані близько 90 км термінали обробляють ячмінь, кукурудзу, сою і шрот сої та соняшнику.

  • В середині жовтня Державна гідрографічна служба почала вивозити буї від білоруського кордону. Щоосені близько 1 000 навігаційних пристроїв прибирають з поверхні води на відстані 1 000 км. Зазвичай нижній Дніпро придатний для судноплавства до початку січня. Навесні шлюзи починають відкриватися приблизно на початку березня. У минулому році київський шлюз пропрацював 7,5 місяців — з 2 квітня до 14 листопада. Оскільки протягом січня не очікується великих річкових льодів, зміна клімату може продовжити сезон судноплавства.

  • Пасажирські перевезення на катерах збільшилися на 4% в минулому році до 538 000. Хоча в основному для внутрішніх круїзів, 10 000 пасажирів подорожували по міжнародних чорноморських маршрутах, в основному в Одесу. Цього літа Viking River Cruises розширюють свої 10 круїзів Одеса-Київ, щоб додати Бухарест. 12-денні круїзи курсують з 17 травня до 15 серпня, а ціни починаються з $4 000 на людину.

Від редактора:

«Український дім» відкривається сьогодні ввечері в межах заходів Всесвітнього економічного форуму в Давосі. З тижневим розкладом дня панелей, презентацій і нетворкінг-можливостей, Український дім буде проводити бесіди про глобальні виклики, які будуть визначати долю України в 2020-х роках, і про можливості, які Україна запропонує. UBN радий бути медіа-спонсором. Я буду в Швейцарії і буду писати для UBN на цьому тижні з Давосу.

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікування повної версії тексту заборонене.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів і інвестиційних менеджерів в Україні.

Показати ще новини
Радіо NV
X