Стисло і зрозуміло: Річка Дніпро — українська Міссісіпі

4 грудня 2020, 12:30

П’ятниця, 4 грудня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.

  • Після 12 років обговорень Рада вчора прийняла законопроєкт про розвиток річкового судноплавства, покликаний потроїти обсяг вантажів, що перевозяться по Дніпру до 30 мільйонів тонн до 2025 року. Судна будуть проходити безкоштовно через шість річкових шлюзів. Для модернізації застарілих річкових воріт буде створено «Фонд внутрішніх водних шляхів», який фінансується в основному за рахунок акцизів на паливо. У пострадянський період по Дніпру щорічно перевозилося 60 мільйонів тонн вантажів.

Відео дня

  • Пожвавлення річки принесе додаткову економічну активність у розмірі $500 млн, повідомив міністр інфраструктури Владислав Криклій у своєму акаунті Telegram. Він додав, що на кожному мільйоні тонн вантажу, перевезеному по річці, Україна може заощадити $35 млн на ремонті доріг.

  • У всьому світі річкові перевезення — це найдешевший і екологічно чистий спосіб доставки товарів,написав у Facebook Артем Ковальов, депутат Ради та головний автор закону. — Україна має величезний потенціал для розвитку водного транспорту, але зараз річковим способом перевозиться менше 1% всіх товарів ЄС — 7%). У той час як Дунай і Дніпро входять до п'ятірки найбільших річок Європи.

  • Очікується, що оновлення Дніпра відродить два види економічної діяльності радянської епохи: суднобудування і річковий круїзний туризм. Через глобальне потепління сезон морських перевезень по Дніпру збільшується до дев'яти місяців. Президент Зеленський, прихильник законопроєкту, сказав, що незабаром підпише закон.

  • Україна хоче почати переговори про вільну торгівлю в наступному році з багатьма країнами, насамперед зі своїм найбільшим торговим партнером, Китаєм. Як повідомив Європейській правді торговий представник України Тарас Качка. «Зараз доступ нашої продукції на китайський ринок обкладається більш високими митами, ніж китайська продукція для нас», — сказав він, маючи на увазі торгові відносини, які протягом серпня склали $9,4 млрд.

  • Україна хотіла б відновити і лібералізувати угоду між Великою Британією і Україною, яка була підписана два місяці тому в Лондоні, поспішна угода, покликана випередити останній термін Брекзіту 31 грудня. Також у списку є країни із зовнішньоторговельним дефіцитом з Україною через експорт продуктів харчування: Єгипет, Індонезія, Йорданія, Марокко і В'єтнам. Угода про вільну торгівлю між Україною та Ізраїлем набирає чинності 1 січня.

  • Навіть без перегляду торговельної угоди між Великою Британією і Україною, українські експортери продуктів харчування виявляють «великий інтерес» до розширення безмитного доступу на британський ринок, повідомив Інтерфакс-Україна міністр закордонних справ Дмитро Кулеба після двостороннього брифінгу про торговельні можливості. За його словами, виробники меблів недавно побували у Великій Британії з двома торговими місіями. Він додав: «Навіть українські виробники ялинкових іграшок тепер зацікавлені в британському ринку».

  • За повідомленням Державної митної служби, завдяки нижчим цінам на імпортні енергоносії, зовнішньоторговельний дефіцит України в торгівлі товарами становить половину рівня минулого року. До листопада торговий дефіцит становив $3,93 млрд у порівнянні з $8,15 млрд, зафіксованих за перші 10 місяців минулого року. У річному обчисленні експорт знизився на 3,5%, а імпорт — на 10,8%.

  • Dragon Capital придбав львівський індустріальний парк, розташований на земельній ділянці площею 23,5 га на трасі М10, за 60 км на схід від кордону з Польщею. П'ять років тому CTP, найбільший девелопер і оператор складських приміщень і промислових парків у Центральній і Східній Європі, придбав ділянку — це перша спроба чеської компанії вийти на територію колишнього Радянського Союзу. Для Dragon Capital львівський майданчик доповнює ділянку площею 49 га на трасі Київ-Житомир, де індустріальний парк перебуває в стадії проєктування. «Ми готові почати будівництво нових об'єктів класу А в наших індустріальних парках в найближчі роки», — говорить генеральний директор Dragon Томаш Фіала.

  • Заборона на здійснення покупок протягом трьох вихідних у листопаді обійлася українським торговим центрам приблизно в $250 млн, повідомили Інтерфакс-Україна в Українській раді торгових центрів. Падіння продажів у вихідні на 30-40% було частково компенсовано збільшенням на 10-20% по п'ятницях, понеділках і вівторках. «Епіцентр», один з найбільших ритейлерів країни, втратив 750 тис. відвідувачів на вихідних і $35 млн продажів, каже директор з роздрібної торгівлі «Епіцентру» Володимир Гончаров. Падіння продажів позначиться на економіці, торкнувшись 5 тис. постачальників, в основному українських, а також надходження в бюджет через зменшення сплат податків з продажів.

  • Бізнес без бар'єрів — це рух, який просуває перша леді Олена Зеленська, спрямований на зниження фізичних і психологічних бар'єрів, що заважають людям з особливими потребами брати участь у роботі і в суспільстві в цілому. Заяву про підтримку підписали на цьому тижні представники Укрпошти, Ощадбанку, Укрзалізниці, Ашан, 1 + 1 Медіа, ДТЕК, Socar, work.ua, АТБ, Danone. Укрзалізниця заявила, що робить станції, платформи і потяги зручнішими для людей з інвалідністю, людей похилого віку і батьків з маленькими дітьми.

  • У ДТЕК кажуть, що майже 3 тисячі з 70 тисяч співробітників їх компанії мають інвалідність: «Ми активно впроваджуємо найкращі послуги для наших клієнтів, щоб наші послуги були максимально доступними», — говорить генеральний директор ДТЕК Максим Тимченко. Вчора ДТЕК, найбільший приватний інвестор в енергетичний сектор України, став першою українською компанією, що приєдналася до «The Valuable 500» — міжнародного руху, спрямованого на поліпшення інтеграції співробітників і клієнтів з особливими потребами.

Від редактора:

Дніпро, часто оповитий поезією і романтикою, також є діючою річкою — українським Міссісіпі. До заздрощів Росії, річки Міссісіпі і Дніпро течуть на південь, доставляючи продукти з великих сільськогосподарських земель на світові ринки через Мексиканську затоку і Чорне море. На відміну від цього, річки Росії течуть на північ, зазвичай впадаючи в Арктику. Волга впадає в Каспій — теж не найкращий варіант. В Україні експерти з річкової інфраструктури — від голландців до інженерних військ США — чекали останнє десятиліття поки Київ розгляне законопроєкт, прийнятий вчора Верховною Радою. Може настати нове десятиліття, коли українці заново відкриють для себе те, що вікінги знали 1 000 років тому — економічну корисність могутнього Дніпра.

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікування повної версії тексту заборонене.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів та інвестиційних менеджерів в Україні.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X