Як пандемія змінить зимові свята

31 грудня 2020, 08:15

COVID-19 вплинув на поведінка споживачів на свята. Цьогоріч вони переорієнтуються на товари, якими можна тішитися вдома, і більше витратять на цифрові розваги, меблі та електроніку.

Ми звикли, що на новорічні і різдвяні свята люди подорожують, аби зустрітися з близькими, дарують подарунки один одному, щиро по-дитячому радіють вихідним і перезавантажуються на нові 12 місяців.

Відео дня

Цього року пандемія внесла свої корективи у настрої та поведінку людей. А уряди різних європейських країн запроваджують додаткові обмеження на свята. Люди переживають про здоров’я своє і близьких, відчувають тиск економічної кризи і планують святкові відпустки в цьому стані непевності. Звісно, із прагненням поширювати святковий настрій, але не вірус. Для споживачів нинішній новорічний сезон буде більш розважливим, і проведуть його вони ближче до дому.

Компанія IBM зосереджена не тільки на технологіях та їх впровадженні, а перш за все прагне зрозуміти, як змінюється світ, суспільство, споживачі, і вже з цим розумінням говорити з бізнесом про те, які технології можуть зарадити найкращим чином. Щоб краще зрозуміти, як пандемія вплине на поведінку споживачів у святкові дні, аналітики IBM Institute for Business Value (IBV) провели глобальне дослідження, опитавши 12,5 тис. осіб у різних країнах світу.

Покупці більше витрачатимуть на цифрові розваги, меблі та електроніку

Святкування цьогоріч будуть скромнішими та у вузькому колі близьких. Люди мають намір менше витрачати й менше подорожувати, і при цьому планують більше працювати.

Тепер люди купують подарунки для меншої кількості людей, ніж раніше — на 33%, і скоротили святкові бюджети на 25%.

З урахуванням більш «домашнього» Нового року і Різдва люди переключають свої витрати на товари, якими можуть насолоджуватися вдома. І радше виберуть в якості подарунків речі, а не враження. Цього разу святкові витрати на харчування поза домом скорочуються на 20%, розваги поза домом — на 11%, взуття, сумки та аксесуари — на 9%. А ось більше планують витратити на цифрові або стрімінгові розважальні продукти (+ 39% порівняно з минулим роком), меблі (+ 33%), електроніку (+ 13%), іграшки та ігри (+ 9%).

Понад 60% опитаних у різних країнах світу відзначили, що планують купувати подарунки в інтернеті - або з адресною доставкою, або з самовивозом із магазину. Минулого року 62% опитаних купували подарунки у звичайних магазинах, однак лише 28% планують вчинити так само і цьогоріч.

Зсунулися терміни покупок. Цього року вже до кінця жовтня кожен третій споживач зайнявся святковими закупівлями. Показовий приклад США, де зазвичай люди чекають на «чорну п’ятницю», щоб закуповуватися «тоннами». Але цього року все почалося раніше, і не лише в Америці. Цією тенденцією змогли скористатися ті компанії, які вчасно її побачили. Приміром, багато українських роздрібних мереж подовжили «п’ятницю» на весь тиждень (почали, наприклад, з 16-го або 23-го листопада), до руху приєдналися компанії інших форматів — від освітніх курсів і шкіл до аптек. Amazon запропонувала розпродаж за два дні до «чорної п’ятниці» у 19 країнах світу. А китайський онлайн-гігант Alibaba свій день розпродажу Singles Day event замість 11-го листопада розтягнув з 1-го по 12-е, отримавши рекордний виторг.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Унікальнийи час для бізнесу — бути людяним і чуйним

Звичайно, багато галузей сильно «просіли» цього року і навіть на свята недоотримають значну частину доходів від споживачів. Але є і хороша новина. Деякі експерти кажуть, що пандемія прискорила зростання електронної комерції на 4−6 років.

Нині компанії можуть як ніколи раніше показати хто вони й побудувати ті виняткові міцні стосунки з людьми, які - в буквальному сенсі - за гроші не купиш. І навіть недоотримавши заробітку сьогодні, зараз необхідно будувати міцну основу для майбутнього.

Тепер люди купують подарунки для меншої кількості людей, ніж раніше — на 33%, і скоротили святкові бюджети на 25%

71% споживачів кажуть, що якщо бренди (на їхню думку) ставлять прибуток вище людей — клієнтів і співробітників, вони втратять довіру назавжди. Такий показник виявило дослідження Trust Barometer компанії Edelman в цьому році. Тому компаніям особливо важливо розуміти, чого люди хочуть і чого потребують у святковий період цього року, який виявився дуже непростим, і допомогти їм отримати це у зручний спосіб.

Більш того, споживачі все частіше віддають перевагу продуктам і послугам тих компаній і брендів, які близькі їм за цінностями. Попри те, що багатьом сім'ям довелося «затягнути паски» через обмеження, викликані COVID-19, покупці як і раніше зважають не тільки на ціну. На святкові закупівлі 4 з 10 споживачів під час вибору брендів враховують їх екологічність. Більш того, кожен другий готовий змінити свої споживчі звички, щоб знизити негативний вплив на довкілля. Також проведене на початку року дослідження показало, що кожен третій покупець готовий перестати купувати улюблені товари, якщо втратить довіру до бренду, а 70% покупців, для яких важлива ідеологія виробника, платять на 35% більше базової ціни за екологічну складову (наприклад, віддають перевагу переробленим або екологічно чистим товарам). І ця тенденція зберігається навіть попри несприятливі обставини в суспільстві та економіці.

Інсайти і тенденції, які аналітики IBM виявили в ході дослідження, дають бізнесу нові сигнали і розуміння, як адаптуватися до нової реальності, і вкотре підтверджують, що цифрові рішення і технології - це ключ до побудови міцних відносин з покупцями. Наприклад, аналіз даних і використання блокчейна дадуть змогу виділитися серед конкурентів, оскільки допоможуть бути прозорими й продемонструвати походження товару (в тому числі його екологічність). А хмарні рішення і штучний інтелект допомагають в управлінні ланцюжками постачання практично в реальному часі.

Але перш за все ми рекомендуємо бізнесу персоналізувати цифрову платформу для взаємодії з покупцями. Адже коли людина відчуває, що її розуміють і цінують, вона віддасть тим самим ставленням у відповідь, і на ці свята, і в майбутньому.

Показати ще новини
Радіо НВ
X