Головний недолік віддаленої роботи. Як з ним впоратися?

4 жовтня 2020, 14:30

Хто мріяв не ходити в офіс — отримав своє. Карантин змусив багатьох лишитися вдома, 20% персоналу вирішили працювати дистанційно далі. Вже є компанії, які воліють у такому форматі працювати завжди.

Сьогодні у виграші ті, хто змогли налагодити роботу співробітників з дому так, щоб вони відчували себе фізично й емоційно комфортно. Адже на зміни люди реагують по-різному.

Відео дня

Статистика, представлена американською компанією SHRM Association, неоднозначна: в період карантину 30% працівників зазначили, що з переходом на дистанційку їх продуктивність зросла, а 70% стверджують, що не змінилася або знизилася. До карантину 39% співробітників, опитаних компанією wrike.com, основною причиною стресів і демотивації на робочому місці називали неефективний обмін інформацією та недостатність зворотного зв’язку.

Наша компанія працює з українським бізнесом в рамках програм психологічної підтримки персоналу. Останнім часом ми відзначаємо, що більшість запитів співробітників компаній — про брак фідбеку від колег і керівництва, тобто значення зворотного зв’язку під час віддаленої роботи дуже зросло.

Тепер він потрібен частіше і більш розлого. Те, що раніше можна було дізнатися в офісі «похапцем», почути в курилці або під час ранкової кави з колегою або керівником, тепер недоступно. А це дозволяло співробітникам бути в одному інформаційному полі і в емоційному контакті з колегами, знижувало напруження і надавало відчуття причетності до спільної справи. В онлайн-форматі такий контакт реалізувати складніше.

Головний недолік віддаленої роботи

Дистанційна робота економить масу часу і енергії. Співробітникам тепер немає потреби стояти в ранкових і вечірніх заторах, думати про обідню перерву або непокоїтися про дрес-код.

Але віддалена робота має і незаперечний мінус — колеги більше спілкуються письмово в чатах і поштою, втрачаючи при цьому емоційну складову комунікації. І навіть відеочати не здатні компенсувати ту частину інформації, яку вони отримували при безпосередньому контакті.

Часом невербалика дає інформації про співрозмовника більше, ніж його слова. Не бачачи людини в реальності, ми втрачаємо можливість чіткіше зчитувати послання один одного. Звідси — домисли, невірне трактування завдань, нерозуміння, стреси і нестабільний психологічний комфорт, який впливає на якість роботи.

Значення зворотного зв’язку в таких умовах є високим. Він має компенсувати дефіцит інформації, бути більш розгорнутим за сенсами і різним за способами комунікації. Тепер це не тільки інструмент для оцінки та коригування роботи співробітника, а й важлива складова його психологічного балансу, який впливає на працездатність і ефективність бізнесу загалом.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Як працює зворотний зв’язок

Згідно з даними Harvard Business Review, конструктивний фідбек підвищує ефективність роботи окремого співробітника на 50%, а продуктивність бізнесу в цілому — на 20%.

57% опитаних працівників зазначили, що хочуть чути в зворотному зв’язку не тільки похвалу. Вони впевнені, що негативний відгук — це краще, ніж взагалі нічого не знати про результати своєї роботи або про свій внесок у загальну справу. У командах з правильно налагодженим зворотним зв’язком вибудовується довіра і щира залученість у бізнес-процеси. За умови, що такі бесіди відбуваються в доброзичливому руслі і не призводять до образ і конфронтації. І щоб цього уникнути, існує кілька правил.

П’ять підказок для фідбеку:

1. Подяка. Одна з найбільш позитивних емоцій — вираження вдячності за зроблене. Щира подяка тільки зміцнює відносини, чи то сім'я або робочий колектив, і культивує довіру в команді.

2. Похвала привселюдно, критика — віч-на-віч. Похвала і подяка ходять поруч і люблять публічність. Критика ж має бути підкріпленою фактами, і бажано наодинці. Тоді підлеглий не буде відчувати себе присоромленим і легше сприйме зауваження.

3. Я-послання. Висловлюючи критику, тактовно залучайте співробітника до діалогу. Говоріть про себе і завдання, які потрібно виконати, уникаючи оціночних суджень про співробітника.

4. Обговорення дій, а не особистості. Наголошуйте на тому, що зроблено і що можна виправити, але в жодному разі не звинувачуйте і не переходьте на особистості.

5. Завчасна реакція. Давайте зворотний зв’язок не тільки по завершенню певного проекту, а й на кожному його етапі. Є за що хвалити? Хваліть відразу. Є ще над чим працювати? Відразу дайте людині зрозуміти, як виправити помилку і не допускати в майбутньому.

Зворотний зв’язок — один з важливих інструментів для створення згуртованої команди, особливо для віддаленого режиму роботи. Він допомагає співробітникам бути в контакті один з одним, розвиватися професійно і зберігати емоційну стійкість. А це, своєю чергою, підвищує працездатність всього колективу й ефективність бізнесу.

Показати ще новини
Радіо NV
X