Вчити вдома. Як себе почуває ринок онлайн-освіти

13 травня 2020, 16:35

Сім питань СЕО українського освітнього онлайн-стартапу

Матеріал записано під час стриму X-STREAM від Lobby X — серії онлайн-інтерв'ю з топ-менеджерами компаній різних індустрій, де вони розповіли як їхні компанії переживають кризу і прогнозують майбутнє своїх галузей. Питання ставив Владислав Грезев — CEO Lobby X.

Відео дня

Чим займається компанія

Ми — стартап, якому трохи більше року. Ідея онлайн платформи освіти виникла трохи раніше. Спочатку проект був придуманий як платформа для змішаної освіти. Ми працюємо з дітьми та школами. Зараз Gios — це платформа з математики та критичного мислення для середньої і старшої школи. І крім того, це маркетплейс для хороших репетиторів з математики.

Що змінив карантин?

Починаючи з 12 березня, з моменту оголошення карантину, нас накрило величезною хвилею попиту на дистанційне навчання. Ми починали до карантину з кількості близько 6 тисяч користувачів. Зараз — більше 90 тисяч кодів доступу ми роздали дітям з усієї України. У нас зареєстровано понад 2 600 шкіл України, а до цього була сотня.

Це зростання всього за місяць. Ми відкрили безкоштовний доступ. І зараз активно виходить працювати не лише з дітьми, але і з учителями. Ми їх інтенсивно навчаємо нового інструменту. Ми проводимо для них безкоштовні вебінари і розповідаємо, як працювати з цими онлайн платформами, як організувати краще навчання свого класу, як комунікувати, оцінювати.

Як карантин вплинув на роботу співробітників?

Ми і від початку працювали дистанційно. У нас багато команд. Наш офіс знаходився в коворкінгу. І крім тих, хто постійно там збирався, є команди, які завжди працювали віддалено. Тобто команди розробників, команди аніматорів, команди проектних вчителів, які розробляли програми — вони завжди працювали у віддаленому режимі.

Тобто для нас карантин не був кардинальною зміною. Маркетингова команда, яка у нас збиралася і працювала в коворкінгу зараз чудово працює віддалено. У нас щоранку скайп-зустрічі, коли, бесіди, спілкування. Так, звичайно хочеться потиснути один одному руки і обійнятися, але це не кардинально змінило стиль нашої роботи.

Ваша команда зростає?

Так, ми взяли кілька людей. Оскільки ми — стартап, ми ще кардинально не можемо зростати за кількістю людей, але ключові співробітники нам дуже важливі і якщо раніше деякі люди у нас були на аутсорсі, то зараз вони повинні бути всередині команди.

Які тенденції роботи освітніх проектів сьогодні?

Всі вимушено пішли в онлайн. Всі оффлайн проекти зробили у себе онлайн підрозділи. Я не знаю зараз жодного освітнього проекту, що якимось чином не використовує онлайн. Тому думаю, що це дуже серйозний крок і зрушення парадигми, і кардинальне зрушення нашої освіти. Я думаю, що навіть після закінчення карантину більшість з освітніх структур залишать у себе частково онлайн і дистанційку, тому що карантин показує зараз, що це можливо, це дає непогані результати.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Але за оренду офлайн-проектам потрібно як і раніше платити?

Так. У мене це не єдиний бізнес, є й офлайновий бізнес і я сама це відчуваю. Не всі орендодавці пішли на зустріч і ці витрати дуже боляче вдаряють, коли у тебе немає доходів. У період локдауну доходи звичайно зменшуються. Спочатку при переході з офлайну в онлайн у деяких освітніх проектів були проблеми, коли споживач — батьки, які платили за офлайн, за особисті комунікації, за повний шкільний день, не готові платити ті ж суми. Я говорю зараз про приватні школи. Не готові такі суми платити за онлайн, тому що, по-перше, менше за часом, неможливо бути з ранку до вечора в онлайні. По-друге, батьки вважають, що це трохи не та якість комунікацій на яку вони розраховували в офлайні. І доводиться багатьом освітнім проектам іти на зниження ціни, щоб утримати своїх клієнтів.

Кого зараз шукають для роботи в освітніх проектах?

Мені здається, що в освітніх проектах однозначно буде потреба в нових людях і в розширенні. Ми дивимося не лише на Україну, ми оцінюємо вихід на міжнародні ринки і в будь-якому разі будемо ще брати фахівців, які будуть допомагати просуватися за кордон. В цьому випадку на деякі ключові позиції, наприклад, технічний директор або директор з маркетингу, звичайно потрібні люди з досвідом.

Але на позиції в support, на позиції менеджера з комунікацій, на низку позицій ми можемо брати молодих людей, студентів, на часткову зайнятість. Ми, до речі, це практикуємо.

Дуже важливий ще й ціннісний підхід, наскільки людей запалює конкретний проект, наскільки їм цікавий, наскільки вони готові вкладатися душею в роботу. І тоді не так важливі кваліфікація і досвід.

Показати ще новини
Радіо NV
X