Офлайн під час пандемії. Досвід організації навчального процесу

20 жовтня 2020, 17:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

1 вересня в українських школах все ж таки знову залунав дитячий сміх, учні почали здобувати знання вже не за моніторами комп’ютерів, а за шкільними партами. Що змінилося у зв’язку з пандемією?

Як зараз змінюються підходи до навчання

Підходи до навчання трансформуються поступово, з’являються змішані форми навчання. Але більше змінюються підходи саме до організації навчального процесу.

Відео дня

Пандемія — це новий виклик, але завдання шкіл полягає в тому, щоб створити всі умови, при яких учні зможуть отримувати якісні знання у повному обсязі, як це було раніше, щоб зберігалася цілісність процесу.

У зв’язку з цим виникає чимало викликів. Взяти до уваги дотримання соціальної дистанції під час занять, і що складніше — під час перерв та процесу харчування. Є декілька рішень, які ми спробували в школі, і результати нас не розчарували.

Навчальний клас. Організувати дистанцію в цьому випадку найлегше — розсадити учнів, або, як у нашому випадку, дуже доречно облаштувати клас партами для кожного учня окремо. Частину занять ми проводили на свіжому повітрі, школярі в цьому випадку проявляють навіть більшу залученість.

Перерви. Коли учні хочуть бігати коридорами та дружити з іншими дітьми, організувати дистанцію та правильну комунікацію складніше, потрібна чітко продумана система, така як обмеження переходу учнів між класами та створення різних графіків перерв.

Їдальня. Організувати різні графіки харчування та розсадити учнів. Обов’язково прослідкувати, щоб кожна дитина ретельно вимила руки перед прийомом їжі, щоб були дотримані всі заходи безпеки.

Трансфер. Так як багато дітей добираються до навчальних закладів на шкільних автобусах, важливо організувати почерговість маршрутів, щоб зменшити навантаження при вході в школу. Також обов’язковий скринінг температури перед посадкою в автобус.

Обмеження заходів з батьками. Щоб освітній процес продовжувався у режимі офлайн якнайдовше, потрібно попіклуватися про те, щоб у приміщенні школи перебувало якомога менше людей, які безпосередньо не беруть участі в навчальному процесі.

Таке рішення убезпечує від додаткових контактів, і чудово, що батьки ставляться до цього з розумінням.

Захист вчителів. Наші педагоги працюють в захисних щитках та масках. Не потрібно нівелювати ці вимоги, хоча надзвичайно важко в таких умовах проводити заняття, дихати та бачити. З іншого боку, ми розуміємо, що при наявності хворих такі елементи безпеки мінімізують ризики.

Важливо постійно нагадувати учням як користуватися масками, як правильно мити руки, навіщо дезінфектор та температурний скринінг. Можна розвісити креативні постери з яскравими інструкціями по всій школі.

Довше бути в офлайні - мета, що об'єднує нашу команду і має об'єднати команди всіх українських шкіл. Це дає можливість більш тісного контакту учня з вчителем, проведення дослідження залишкових знань після літа, якісної взаємодії школярів в рамках своїх проєктів, здійснення освітньо-формаційного процесу в повному об'ємі.

Як показав досвід декількох тижнів навчання, запорука успішного, і що головне, здорового функціонування навчальних закладів у режимі офлайн — це відповідальність.

Що таке змішане навчання

Наприклад, якщо з’ясовується, що в школі є діти, які контактували з хворими на COVID-19, ми продовжуємо навчання з цією групою учнів у форматі онлайн та долучаємо до їх класу відповідно до розкладу.

Адаптація учнів

Зараз всі переживають період психологічного напруження та втоми. Тому треба ретельно турбуватися про психологічне здоров’я дітей. Наприклад, в ігровій формі говорити про безпеку, знаходити нові креативні способи вітатися, привчати до елементів безпеки як до важливої частини життя.

Психологічні наслідки ситуації, що склалася у світі, вже можна побачити. Це відображається на тривожності дітей, на їхніх страхах. Тому як ніколи треба залучати шкільних психологів до адаптації дітей до нової реальності.

Підготовка викладачів

Підготовчий процес до 1 вересня ми розпочали ще в травні, розробили сценарій виходу в офлайн, пропрацювали проєкт «Безпечна школа». Вже в серпні викладачі, тьютори та ментори пройшли навчання щодо організації простору, розпізнавання симптомів, навчання дітей необхідних дій в умовах пандемії. Всі ці навчальні матеріали ми адаптували під вік дітей і перший тиждень вересня паралельно з навчальними процесами присвятили адаптації.

Усім школам надзвичайно важливо берегти педагогічний колектив, тому що це дорослі, які постійно контактують з дітьми. А керівники шкіл мають бути максимально включеними в підтримку команди, піклуватися про їх ментальне здоров’я, емоційний стан. Наприклад, адміністрація наших шкіл постійно записує відео підтримки, старається менше збирати колег разом у великій кількості, але проводять рефлексії в малих групах та аналізують пережитий досвід. Нам пощастило мати декілька шкіл в Києві та Львові, тому ми тримаємо контакт онлайн та постійно синхронізуємося, обмінюємося кейсами у вирішення як тактичних так і стратегічних задач.

Також важлива підтримка від батьків у форматі лояльності та розуміння. В нинішніх умовах для вчителів найважливіше мати ресурс, йти до дітей та віддавати їм енергію.

Сьогодні ми трансформуємося з нереальною швидкістю. Все, що ми зараз робимо — це досвід, який ми б ніколи не отримували. Тому в цьому плані варто теж шукати позитив, бачити нові можливості як професійного, так і особистісного розвитку. Адже рівень нашої стресостійкості та навички до адаптації тільки збільшуються.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X