Спілкуйся або помреш. Десять навичок, без яких не побудувати кар'єру в майбутньому

16 листопада 2019, 09:30

Чому і в століття технологій не обійтися без навичок спілкування

Уже зараз можна купити завод, сидячи у ванній; і людство, здається, навіть насолоджується тим, що живого контакту між людьми потрібно все менше. Знаєте що? Без цього самого контакту все одно не обійтися, а вміння спілкуватися — це такий же умовний м’яз-навичка, як і всі інші. І якщо його не тренувати — він атрофується.

Відео дня

Так, четверта промислова революція вже ніжно і лагідно натякає, що просто знань взагалі недостатньо — будь-яку інформацію зараз можна отримати за секунди. Головне питання в тому, чи знаєте ви як, де і коли застосовувати цю саму інформацію.

Так от, подивилася я на все, що відбувається, провела дослідження, проаналізувала і пропоную вам ті вміння, без яких у нас вами, на мою думку, немає майбутнього, незважаючи на весь наш професіоналізм:

1. Комунікації. Уміння спілкуватися з іншими людьми не просто важливе — критично важливе і затребуване завжди. Є небезпека, що світ настільки піде у віртуальну реальність і штучний інтелект буде все більше головним. Тому тих, хто зможе налагоджувати контакт з іншими, залишаться одиниці. Якщо це будете ви — професію завжди можна поміняти і все одно залишатися затребуваним. Нагадаю Дейла Карнегі з його формулою успіху, де 15% — професійні навички, 85% — вміння комунікувати.

2. Нетворкінг — це вміння налагоджувати і утримувати контакт з потрібними людьми, перетворюючи цих самих потрібних на корисних, у всіх сенсах цього слова, включаючи особистий і фінансовий. Чим більше світ буде йти у віртуал, тим цінніше будуть ті, хто зможе прив’язувати до себе людей у реальному житті.

3. Клієнтоорієнтованість — єдина незмінна, неминуча й ефективна стратегія конкурентної переваги. І чим далі, тим більш неминучою вона ставатиме, тому що вже зовсім не важливо «що» — якість більше не є конкурентною перевагою, якість — це просто обов’язкова умова. Найважливіше — «як». Як ви змогли залучити, утримати і зробити лояльним ваш контакт. І ось це «як» — не що інше, як комунікація. Отже, той, хто зможе бути уважним, щирим, старанним, поважним; той, хто закохає в себе клієнта — той буде затребуваний в будь-якому виді бізнесу.

4. EQ (Емоційний інтелект) — ця абревіатура, як і словосполучення, стали так часто вживатися саме тому, що справа навіть не в здатності розуміти і управляти своїми і чужими емоціями. Справа в наявності цих самих емоцій. Люди з розвиненим рівнем EQ більш успішні саме тому, що вони емпатійні — відчувають і розуміють інших. А це — найважливіше для кожного з нас. Щастя —це коли тебе розуміють ©. Емпати легше приймають рішення і беруть на себе відповідальність. Від спілкування з іншими вони отримують задоволення, отже, прагнуть спілкуватися, а це — дивіться вище. У них високий рівень усвідомленості, вміння володіти собою, висока соціальна свідомість і вміння управляти взаємовідносинами. Саме люди з цими здібностями будуть правити світом, поки/якщо їм не почне правити ШІ.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

5. Відкритість мислення (оpen-mindedness) — світ стає все більш різноплановим, і тому, якщо у вас є хоч найменше упередження проти якоїсь релігії, культури, сексуальної орієнтації, особливостей зовнішнього вигляду, віку, статі, політичних переконань, мови — вам не буде місця в майбутньому. Тому або міняйте свою точку зору, або йдіть на курси акторської майстерності.

6. Критичне мислення — доступність інформаційних каналів все більше і більше перетворює інформацію на потоки брехні (fake info). За даними BBC, до 2022 року більшість споживачів у країнах з розвиненою економікою будуть споживати більше фальшивої інформації, ніж достовірної. Вміння фільтрувати, відбирати, аналізувати і робити правильні висновки стане такою ж ключовою навичкою, як і вміння не тонути в лавині новин, таргінг контенту і блогів будівельників персональних брендів.

7. Багатофункціональність або комплексне рішення задач. Для розвитку цієї навички необхідно навчитися мистецтву ставити питання і делегувати. Але делегувати ж потрібно не своїм уявним друзям, а реальним колегам і партнерам, тому буде дуже важливою навичка:

8. Менеджмент — це, передусім, вміння будувати відповідальну команду, яка є прибутковою для бізнесу. Плюс, настільки правильно і доцільно розподіляти завдання між членами команди, що основний час буде приділятися стратегічним завданням і нетворкінгу. Нагадаю, що хороший керівник — це вільний керівник.

9. Переговори і їхня ефективність — це найвищий ступінь комунікацій. Надійним фундаментом успіху в найскладніших переговорах стануть вміння слухати і чути, аналізувати почуте, працювати з переконаннями іншої сторони, а також навичка переконливої аргументації і готовність до пошуку компромісу.

10. Гнучкість і адаптивність свідомості — я спеціально поставила цю здатність в кінці, тому що світ прискорюється і виклики оновлюються мало не щодня. Ми живемо в світі VUCA (volatility — нестабільність, мінливість; uncertainty — невизначеність; complexity — складність; ambiguity — неясність, неоднозначність, двозначність), а це означає, що ваша здатність підлаштовуватися під нові обставини, адаптувати вже наявний досвід, постійно навчаючись; бути продуктивним в умовах невизначеності і незрозумілості допоможе вам не просто вижити, а жити на повну, як би не розвивалися події надалі.

Процитую генія економіки Пітера Друкера: «Де б ви не побачили успішний бізнес, знайте, хтось прийняв сміливе рішення». Ми прийняли сміливе рішення жити в цій країні, тому здатність пристосовуватися і не просто виживати, а насолоджуватися життям, у нас вроджена. Все, що нам потрібно для процвітання і надалі — розвинути в собі все, перераховане вище, і удачі нам, панове, тому що успіх гарантований.

Показати ще новини
Радіо NV
X