Офісні рішення у боротьбі за економію простору

28 жовтня 2021, 23:32

Гібридна робота не поховала офіси, вона призвела до різкої трансформації офісного простору. Кабінети та open space поступилися місцем гнучким офісам формату Activity Based Working. Що це за новий формат і чим він вигідний?

Інвестиції в офісний простір — болісна тема для власника будь-якого бізнесу. Фактично власник вкладає кошти у стіни, меблі, освітлення та текстиль, які самі собою грошей не приносять. Прибуток приносять люди, які працюють у цих стінах.

Відео дня

Чим відрізняється концепція ABW-офісу

Цифрові технології скасували залежність офісного працівника від стаціонарного робочого місця. Гібридна робота передбачає перебування співробітника в офісі в міру потреби: постановка завдання, погодження умов, переговори, зустрічі з колегами та клієнтами, презентації, тренінги, здавання проєкту.

Співробітники не закріплені за столами в кабінетах або кабінками в шумному Open Space. Кожен вибирає місце для роботи чи відпочинку за настроєм та суттю поставленого завдання. Персональне робоче місце замінює офіс в цілому. Співробітники заздалегідь резервують переговорні та конференц-зали; працюють за спільними та індивідуальними робочими столами, на диванах, пуфах, у кріслах, ізольованих капсулах, на літніх терасах та в зимових садах.

Дослідження Технологічного університету Делфта підтвердило позитивний вплив офісного середовища у форматі ABW на продуктивність компанії. І визначальну роль дизайну у створенні корпоративного коворкінгу з hybrid-remote форматом.

Як створюють ABW-офіси

Завдання дизайнерів — передбачати тренди; створити середовище, в якому не буде нудно та дискомфортно протягом кількох років. Гнучкий офіс поєднує приміщення для зосередженої роботи на самоті, колективних мозкових штурмів, плідного формального та неформального спілкування з колегами, повноцінного відпочинку.

У дизайн-проєкті ABW-офісу враховано кожну деталь. Кольори та лінії освітлення задають інтуїтивно зрозумілу логіку зонування приміщень. Клімат-контроль та шумоізоляція створюють комфортні умови для роботи незалежно від сезону та кількості співробітників у офісі. Циркадна інсоляція підтримує нормальні біоритми у час доби. У будь-якій точці офісу — стійкий онлайн-доступ та зарядні пристрої.

Конфігурація коворкінгу сама направляє співробітників до зон максимально ефективної роботи в певний відрізок часу. Потрібно зосередитися — є капсули з тотальною звукоізоляцією та візуальним укриттям. Потрібно зарядитися енергією і відволіктися — від стійки бару доноситься аромат свіжозавареної арабіки, а на терасі розцвіли квіти. Біо-композиції, арт-об'єкти, іронічні деталі знижують градус напруженості, мінімізують стресові ситуації.

ABW простір не просто змінює колір стін, планування та меблі. Змінюються поведінкові звички персоналу: кожен почувається членом єдиної потужної команди, розуміє значимість свого завдання, цінує особистий комфорт, забезпечує комфортне середовище для реалізації проєктів своїх колег. Відсутність персонального робочого місця означає відсутність персоніфікації. У шафках і на полицях співробітники зберігають особисті речі, фото, рослини, улюблене канцелярське приладдя.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Гнучкий офіс утримує таланти

Віддалена робота підвищила конкурентну боротьбу за найкращих. Доведено лідерами e-commerce: комфортне середовище проживання поза домом притягує співробітників надійніше за високу заробітну плату. Для багатьох сам факт причетності до статусної компанії, доступ до «інстаграмного» офісу стає вирішальним мотивом для підписання трудового контракту.

У компаніях з well-being атмосферою та гібридним робочим графіком співробітники віддають перевагу Zoom-конференціям проти живого спілкування з колегами в корпоративному креативному коворкінгу. На відміну від класичних кабінетів та знеособлених кабінок Open Space, концепція ABW розширює корпоративні контакти, скорочує терміни реалізації проєктів.

Зниження витрат на утримання офісу

До пандемії 40−60% офісного простору просто не використовувалися компаніями. За даними представленого на Big Easy Workplace Summit звіту перехід на Activity Based Working з переплануванням офісу заощадив великій компанії понад $300 тисяч на рік.

  • у вільному доступі застосували коефіцієнт 1,25 співробітника одне робоче місце;
  • замість конференц-залів на 150 місць встановили переговорні 6м².

Дизайнери оптимізують офісний простір за допомогою BIM-моделювання: враховано ергономіку, логістику трафіку, безпеку, особистий комфорт. У процесі проєктування враховують статус візитерів, розрахункову кількість відвідувачів та працівників, розміщення адміністративно-господарських служб, мінімальну кількість місць для інтенсивної роботи.

Гнучкий офіс заощаджує від 30% простору. Це оплата оренди, опалення, комунальних послуг, інженерного забезпечення, меблювання, клінінгу, охорони. Кожен метр гнучкого офісу є функціональним.

Підвищення продуктивності

Microsoft перебудував свої офіс в Амстердамі та Сіднеї у гнучкий формат: загальний робочий простір, аудиторії, deep zone, silence капсули, відкриті та криті обідні зони, ігрові, кімнати відпочинку. Витрати на утримання нерухомості скоротилися на 30%, продуктивність команди зросла на 25%.

Фінансова компанія ANZ після впровадження гнучкої концепції своєї штаб-квартири в Мельбурні збільшила виторг на $50 млн. У форматі ABW працюють Google та Amazon. У Києві формат корпоративного коворкінгу теж активно реалізується. Так прикладом є офіс Parimatch Teсh.

Гнучка адаптація офісного простору під потреби персоналу та відвідувачів не потребує значних витрат, заощаджує квадратні метри, скорочує оплату оренди та комунальних послуг, підвищує продуктивність, утримує найкращих співробітників. А головне — приносить прибуток.

Показати ще новини
Радіо NV
X