Нова революція: як машини перетворюються на гаджети

26 квітня 2020, 10:30

Десятки сенсорів, авто без керма і величезний екран, який не відволікає від дороги — що нового в автопромі

Всі ми спостерігаємо хайп навколо відмови від двигунів внутрішнього згоряння і перехід на електричну або водневу тягу. Так, ця революція почалася, але її завершення ми побачимо не відразу.

Відео дня

Тим часом в автомобілебудуванні назріває ще одна революція, не менш, а то й більш цікава. Йдеться про радикальну зміну управління і користування авто. Автомобіль все більше стає не просто засобом пересування, а повноцінним гаджетом, поряд з вашим смартфоном, ТБ, ноутбуком або розумною колонкою.

Для цього автовиробники змушені вступати в партнерські відносини з іншими технологічними компаніями, чого раніше в таких масштабах ніколи не було. Ця революція також станеться не швидко, але буде не менш епохальною.

Розгляньмо ж, що вже зараз пропонують сучасні виробники, куди рухається галузь і які авто ми побачимо завтра.

5G авто з десятками сенсорів

Цьогоріч японський виробник електроніки Sony презентував концепт електричного седана VISION-S з двома електродвигунами потужністю 200 кВт кожен.

Чим цікавий цей автомобіль, крім розгону до сотні за 4,8 секунд і максимальної швидкості 240 км/год?

Sony.net
Фото: Sony.net

Шоу-кар має 33 основні сенсори для контролю простору всередині і зовні електромобіля. Це камери, ультразвукові сканери, радари та інші рецептори.

Програмне забезпечення автомобіля готове оновлюватися «через повітря» завдяки підтримці 5G мереж, а в салоні встановлено систему просторового звучання «360 reality audio» і екрани для пасажирів.

«Нафарширувати» автомобіль допомогли такі компанії як Magna, Benteler, Bosch, NVIDIA, Continental, Qualcomm, ZF і навіть Blackberry.

Імена виробників-партнерів вочевидь натякають — автомобіль скоро стане одним з ваших гаджетів.

Їзда по діагоналі від Mercedes-Benz

У Mercedes-Benz надихнулися фільмом «Аватар» і презентували нещодавно концепт електромобіля VISION AVTR (Advance Vision TRansportation).

mercedes-benz.com
Фото: mercedes-benz.com

Цей електромобіль не обладнано кермом. Водієві доведеться помістити руку на центральну консоль, яка й розпізнає інтуїтивно, куди саме користувач хоче поїхати. І це неспроста — за словами творців, завдяки незвичайній електричній платформі концепт може пересуватися по діагоналі під кутом приблизно 30 градусів, а не тільки вперед-назад, ліворуч-праворуч (це якось старомодно).

Взагалі вся взаємодія водія з авто відбувається за допомогою цифрових нейронів. Якщо конкретніше — це візуальна проекція елементів меню на руку водія та просунута підтримка жестів.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Звісно, це лише концепт, але саме вони нерідко задають напрямок розвитку індустрії.

48-дюймовий екран у позашляховику від Byton

Китайський стартап Byton нещодавно презентував позашляховик з двома величезними дисплеями. Один вмонтований у кермо, а інший, на 48 дюймів, розташований на передній панелі.

byton.com
Фото: byton.com

За відгуками тих, хто проїхався на M-Byte, величезний тачскрін практично не відволікає водія від дороги. Вся річ у дизайні: кожна секція налаштовується окремо і може бути зовсім вимкненою, а відео біля водія не відтворюється під час руху.

За словами розробників, було проведено безліч випробувань, щоб зрозуміти когнітивне навантаження на водія і пасажирів і, відповідно, організувати контент на екрані.

Чи є величезний екран сьогодні обов’язковим для сучасного авто? З одного боку — ні, автовиробники мають удосталь інших інструментів, щоб зробити транспортний засіб технологічнішим. З іншого, Byton — не єдина компанія на ринку, яка пропонує такі рішення.

Добре відома Tesla побудувала свій бренд навколо великих екранів в авто, Cadillac оновлює свій популярний Escalade з 38-дюймовим тачскріном. Навіть Sony презентує великий монітор у своєму концепті як вже звичний елемент.

Платформа розваг для таксі

Гравці автомобільного ринку продовжують йти шляхом співпраці і спільних розробок. І все частіше це об'єднання відбувається з технологічними компаніями, або самі IT-корпорації разом працюють над продуктом для автомобілів. Приклад, який презентували на CES цього року і до якого багато в чому причетні українські IТ-фахівці, — платформа HALO, створена Luxoft спільно з LG, Amazon і MapBox для автомобілів загального користування.

Її головна мета — зробити так, щоб користувач практично не відчував різниці між своїми застосунками на комп’ютері, у телефоні, планшеті або в авто.

Як це працює? Сівши в Uber в аеропорту, ви не дістаєте телефон або ноутбук, щоб почитати новини, послухати музику і дізнатися про ситуацію на дорогах. Натомість ви можете авторизуватися в системі розваг для пасажира на задньому сидінні й отримати весь свій контент на зручний великий екран.

Halo запропонує вам ваші фільми або рекомендації щодо нових, довантажити вашу музику, новини, погоду й інформацію про трафік. Також доступними стануть ваші плани на день, контакти, рекомендації щодо ресторанів поблизу й інформація про поточну поїздку.

Фактично, Uber на момент поїздки перетворюється на мобільний офіс або ж на вашу кімнату на колесах, якщо ви хочете розважитися в поїздці, а не працювати.

Зараз це простіше пояснити на прикладі таксі, але з появою сервісу прокату автономних авто потреба в таких рішеннях зросте. Просто тому, що потрібно буде зайняти себе чимось під час поїздки, не керуючи автомобілем.

Технологія розпізнавання голосу Alexa покликана полегшити управління різними функціями платформи, створеної на ОС webOS від LG. Сам же віртуальний помічник від Amazon автоматично перевіряє джерела трафіку на кшталт MapBox, і пропонує найкращий маршрут на дорозі, перш ніж отримати запит від водія.

Близьке майбутнє

Помітний вже сьогодні тренд «сar as a gadget» змушує автовиробників не тільки розвивати «суто автомобільний» функціонал, але й активно вивчати і впроваджувати напрацювання і принципи роботи виробників гаджетів і смартфонів. Натомість виробники гаджетів, мабуть, намагатимуться виходити на ринок автомобілебудування (привіт, Apple).

Для користувачів це означати занурення в нову інтерактивну реальність, а водіння «по-старому» в майбутньому може залишитися долею цінителів.

Показати ще новини
Радіо NV
X