Де болить? Швидка допомога для вирішення проблем компанії

14 серпня 2019, 11:20
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Проблемні точки компанії керівник відділу продажів, маркетолог і власник бачать по-різному. Як позбутися зашореності, навіяної інстинктивним захистом власних інтересів

Де болить? — перше і найважливіше запитання консалтингових компаній, що надають послуги аудиту та оптимізації роботи системи продажів. Але як показує практика, боліти може по-різному, а сам біль у керівника відділу продажів, маркетолога і власника часто різко відрізняється.

Відео дня

Як же правильно його визначити, абстрагуватися від внутрішніх відчуттів і позбутися зашореності, навіяної інстинктивного захисту власних інтересів і займаної позиції в компанії?

Той випадок, коли приказка «А слона-то ми і не помітили!» перестає бути надбанням народного фольклору і стає щоденними реаліями.

Біль, проблема, потреба — те вузьке місце, при усуненні якого компанія потенційно може прийти до збільшення обороту і підвищення обсягу продажів. Звідси випливає, що правильна її ідентифікація — півдороги до вирішення проблеми.

Пропоную розібратися в двох найважливіших, на мій погляд, питаннях виявлення і вирішення таких симптомів хвороби:

1. «Де?» — топ проблемних місць в «організмі» компанії

2. «Хто?» — варіанти «цілителів» її захворювань

Де

1. Бізнес-процеси. Одна з популярних проблем — слабка взаємодія відділів і департаментів.

Найчастіше ми бачимо картину: виробництво не комунікує з комерцією, маркетологи не комунікують з продажами і т.д. При такій системі внутрішніх взаємодій збої в роботі відбуваються через брак інформації і несправність процесів. Співробітники не синхронізовані між собою, немає зв'язку між виробництвом і службою продажів. Через це зриваються терміни і накопичується внутрішнє напруження, викликане постійними взаємними звинуваченнями у тій чи іншій проблемі.

2. Знання ринку і споживача.

Як давно проводились дослідження у вашій компанії? Що вони в себе включали? Ви і ваш департамент продажів можете за 30 секунд описати повний портрет свого споживача?

Найпоширеніша ситуація — збирання інформації виключно в пошукових системах, згідно з відкритими ресурсами. Колеги, де ваша винахідливість?

Зателефонуйте своїм конкурентам, сходіть до них в гості, запросіть на бізнес-ланч. Проведіть опитування для потенційних, поточних і колишніх клієнтів (особливо колишніх, чому вони відмовилися від вас?).

Не знаючи ринок досконально, ви рухаєтеся в щільному тумані, і чекати, що він різко розсіється, не варто

Не знаючи ринок досконально, ви рухаєтеся в щільному тумані, і чекати, що він різко розсіється, не варто. Виходьте «в поля», спостерігайте за діяльністю на суміжних ринках, не тільки в межах місця функціонування вашої компанії, дивіться на практику колег за кордоном, навчаєтесь, тестируйте, аналізуйте і застосовуйте краще.

3. Стратегія, гнучкість

Цей пункт — один з найбільш складних, оскільки вимагає холодного погляду і готовності до змін від всіх структур компанії.

Велика частина представників бізнесу України сприймають діджиталізацію лише як гарне слово і використовують його тільки в рекламних цілях для більшого привернення уваги до своїх товарів/послуг.

Думаю, з нами грає злий жарт наш менталітет, а точніше його консервативність і одвічне: «Так й так само працює, навіщо щось міняти?». Логіка в цьому висловлюванні є — дійсно, навіщо щось міняти, витрачати багато коштів на механізацію і технології, якщо всі процеси налагоджені і справно працюють? Ви можете подивитися на 5-10 років вперед. Що ви бачите? Я бачу розвиток технологій у сфері Штучного Інтелекту і його впровадження практично в усі сфери діяльності людства. Це повна механізація всіх виробничих процесів.

Ми дуже любимо свій продукт і не готові до глобальних змін, забуваючи, що ринок змінюється з приголомшливою швидкістю, а конкуренція загострюється з кожним днем.

А тепер дайте собі відповідь на запитання, ваша компанія планує продовжувати свою діяльність ще 5-10-15 років? В такому випадку готуйте відповідь на друге запитання — чи витримає вона конкуренцію з більш технологічними конкурентами, чи зможе вистояти перед усіма викликами часу, пов'язаними з перетворенням процесу виробництва і ведення бізнесу?

Будуйте плани, розраховуйте точні проміжні й кінцеві цілі. Їх повинні знати, підтримувати і виконувати ВСІ співробітники компанії. Тільки в цьому випадку можливі гармонійна взаємодія всіх структур і загальне розуміння шляху, яким треба буде пройти, а також результату, якого необхідно досягти.

4. Кадри

Глобальна проблема всього бізнесу на пострадянському просторі — брак кадрів і відсутність мотивації у наявних співробітників.

Подумайте, як часто ви чуєте сміх в коридорах свого офісу? А як давно співробітники приходили до вас з новими ініціативами? Коли проходило останнє навчання для підвищення кваліфікації? Яка «плинність» кадрів у вас в компанії? Як довго шукали фахівця на крайню вакансію?

Ринок праці змінюється, підлаштовуючись під сучасний ритм і спосіб життя.

Хто

1. Проектна група

Створити всередині компанії проектну групу з виявлення «вузьких місць» з метою розроблення стратегії по їх усуненню.

У таку групу входять представники різних департаментів, метою яких є внутрішній аудит. Згідно з висновком групи формується стратегія для компанії в цілому і для кожного департаменту зокрема.

2. Консалтинг

Замовити консалтингові послуги у спеціалізованих компаній.

Вибираючи цей шлях, ви повинні бути готові повністю довіритися консультантам для максимально ефективного результату. Якщо ви не можете змусити себе покластися на фахівців, відразу переходьте до наступного варіанта рішення.

3. Архітектор бізнес-процесів

Найняти досвідченого project-менеджера для створення нових і оптимізації поточних бізнес-процесів на стику департаментів.

Але і це ще не рецепт щастя, а, швидше, крок до мети. Проаналізуйте все сказане вище і вирішіть, хто очолить зміни у вашій компанії і які проблеми він буде вирішувати.

Вас чекає довгий і важкий шлях з впровадження змін, побудови нових бізнес-процесів. Звичайно, найскладнішим буде етап трансформації вашого власного мислення і підходу до справи. Але саме в цьому і полягає запорука успіху.


Спеціально для НВ Бізнес
Більше поглядів — у розділі Експерти НВ Бізнес

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X