Не рубайте голови. Чому не варто звільняти людей в період кризи

18 березня 2020, 09:05
НВ Преміум

Чому корпорація Тойота ніколи не звільняє людей під час кризи, і чому саме зараз це важливо для українського бізнесу.

Перше, що приходить в голову українському підприємцю сьогодні (і це правда, не сперечайтеся):

— Скорочувати штат

— Скорочувати видатки на розвиток.

І окрім деяких винятків таке рішення стане величезною помилкою.

Відео дня

Чому я так впевнено заявляю про це? Бо ґрунтую свою позицію на десятирічному вивченні досвіду однієї з найуспішніших компаній світу — автогіганту Тойота. Бо вже десять років займаюся оптимізацією процесів в бізнесах і спілкуюся з найуспішнішими бізнесменами України і зарубіжжя.

Минулого тижня я почув фразу від одного підприємця з ТОП 20 Форбс — «Минулої кризи 2014-го я звільнив частину людей і дуже пошкодував про це, бо відновлення втраченої команди коштувало мені дуже дорого».

Це той урок який повинен вивчити кожен бізнесмен на початку кризи, яка неминуче наступає зараз.

1948 року під час великої післявоєнної кризи в Японії Тойота востаннє в історії массово звільнила працівників і через це президент компанії Кііширо Тойода пішов у відставку. Більше ніколи компанія не звільняла постійних працівників в кризи. Під час великої азійської фінансової кризи 1990-х років відділення Тойота в Тайланді чотири роки підряд несло збитки але жодної людини не звільнило.

За свою прихильність пожиттєвому найму Тойота в 1998 році поплатилася зниженням кредитного рейтингу Moody’s з ААА до АА1 і її боргові виплати збільшилися на 220 мільйоні долларів, однак від своїх принципів компанія не відмовилася.

Чому Тойота ніколи не звільняє своїх працівників в кризу? Тому що там найдобріші менеджери? Тому що керівництво дурне?

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X