Навіщо українському авіапрому Китай

24 лютого 2017, 13:15
Минулого року Україна активно придивлялася до Китаю, як до потенційного партнера з розвитку авіабудування

Китай же, зі свого боку, цікавився українським авіавиробництвом і можливістю як інвестування, так і організації спільного виробництва на ринку авіабудування. Що може принести партнерство між Китаєм та Україною в авіаіндустрії?

Відео дня

У сучасному світі попит на авіаперевезення зростає з кожним днем. Складно сперечатися зі статистикою, яка показує стабільне збільшення пасажиропотоку щороку. Та й вантажоперевезення не стоять на місці. Згідно з 20-річним прогнозом Міжнародної організації повітряного транспорту (IATA), світовий попит на авіатранспорт до 2034 року подвоїться і становитиме близько 7 мільярдів пасажирів. Прорахувати вантажоперевезення складніше, однак і тут середні прогнози базуються на стабільному зростанні від 2,5% до 5% з року в рік.

Але це якщо говорити взагалі про світовий авіаринок. Ситуація в Китаї докорінно відрізняється від загальносвітової і змушує серйозно задуматися. Так, за даними IATA, в Китаї активно зростає ринок внутрішніх перевезень: у 2015 році зростання трафіку всередині країни склало 8,2%, а в 2016 очікується на рівні 8-10%. При цьому загалом у світі внутрішні перевезення розвиваються практично вдвічі повільніше – на рівні 4-4,5% за рік.

Це говорить про те, що внутрішній ринок Китаю володіє достатнім запасом можливостей для розвитку – це і стабільний розвиток економіки, і урядовий курс на розвиток авіації, і загальний попит на авіаперельоти серед населення. Загалом, картина вимальовується досить райдужна. Однак, з боку авіаторів ця ситуація виглядає трохи інакше.

Варто зазначити, що говорячи про Китай, складно визначити якийсь "загальний стан авіагалузі". Адже поряд з такими інноваційними проектами, як проект будівництва найбільшого в Китаї авіакомплексу і національної випробувальної бази цивільної авіації в Луянху, в країні понад 200 середніх і дрібних авіапідприємств, середній вік бортів в яких іноді перевищує 30 років. При тому, що за даними агентства Bloomberg середній вік літаків найбільших авіакомпаній світу коливається від – 12,4 року для Lufthansa і 11,5 для Air France до всього 5 років для Ryanair.

Якщо врахувати, що Україна входить у ТОП-7 країн, що володіють повним циклом авіабудування - від ескізу до серійного виробництва літаків, а також те, що продукція Антонова набагато демократичніша за ціновою категоріією, аніж ті самі Воеіng або Еmbraer - користь для Китаю безсумнівна. Не можна також забувати і про те, що українські авіатори досить легко йдуть на контакт і відкривають центри обслуговування своїх бортів у тих країнах, які володіють значним флотом літаків серії АН.

При налагодженні тісної співпраці країни виграють як у короткостроковій, так і в довгостроковій перспективі. Так, Україна, обмежена у своїх можливостях з низки причин, таких як недостатнє фінансування й обмежений обсяг потужностей, зможе стати центром розробки, виробництва основних комплектуючих та інформаційно-технічної бази. Зі свого боку Китай, який володіє величезними можливостями щодо організації виробництва, зможе організувати на своїх потужностях фінальне збирання літаків, а також сприяти Україні з тестуванням нових розробок і модернізацією вже наявних моделей.

У цьому плані вельми перспективним бачиться китайський національний проект виробничого комплексу в Вейнань, провінція Шеньсі. Зараз проект авіамістечка в Луянху стає пріоритетним для китайського уряду. Наприклад, з останнього, віце-губернатор провінції Шеньсі Цзян Фен неодноразово підкреслював важливість будівництва цього авіаційного центру і зазначав, що база для випробувальних польотів цивільної авіації є важливою частиною основного національного проекту з великогабаритних літаків.

Резюмуючи вищесказане, можна впевнено заявляти, що розвиток спільного партнерства в авіабудівній індустрії вигідний обом сторонам. І допоможе досягнути як стабільності, так і, можливо, навіть піднятися на кілька позицій у міжнародному рейтингу країн-авіавиробників в наступні десятиліття.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X