Чому Україні потрібні технологічні виставки

20 вересня 2017, 15:00
Нещодавно в Німеччині пройшла IFA – одна з найвідоміших і знакових технологічних виставок в світі. В Україні подібні заходи – велика рідкість

Чи є відсутність подібних виставок наслідком низького рівня економічної активності, чи це одна з причин такої жалюгідної динаміки торгівлі несировинними товарами?

Відео дня

Як формат, торгові виставки з'явилися ще в кінці Середніх віків. Сьогодні значна частина виставок припадає на розвинені країни, а більша частина подій проходять у США, Німеччині, Великій Британії та Франції. Тільки в Сполучених Штатах щорічно проводиться близько 10 тис. "Trade fairs".

За статистикою, 4 з 5 відвідувачів виставок є потенційними клієнтами тієї чи іншої компанії-учасника, а заходи вважаються місцем, де безпосередньо зустрічаються попит з пропозицією.

По-перше, технологічні виставки дають фірмам можливість заявити про себе потенційним великим покупцям. Часто це простіше, ніж самостійний пошук гравців профільної галузі в новій країні.

Також це відмінний спосіб продати свій товар. Чимало контрактів на пробні партії укладаються саме під час виставок. Крім іншого, виставки є інструментом пошуку нових партнерів і субпідрядників.

Найчастіше компанії привозять на виставки найкращі зразки власної техніки. На тій же IFA в Німеччині представили нові бездротові навушники, прозорий телевізор, домашній проектор, який за якістю картинки не відрізняється від сучасних панелей і багато, багато іншого. Все це дає уявлення про те, куди буде рухатися ринок в найближчі роки.

Якщо подивитися на календарі вітчизняних виставкових центрів, можна помітити цікаву тенденцію. Майже всі виставки спрямовані на торгівлю або вузькоспеціалізовану сферу обслуговування. Наприклад, у нас проводять виставку хутряних виробів і тканин, приладів для стоматології або фаст-фуд індустрії. Також є виставки обладнання для сільського господарства.

І ніяких шанхайських автосалонів або новинок світової Hi-tech індустрії, за рідкісними винятками окремих компаній. Що добре показує вітчизняне бізнес середовище. За останні роки Україна міцно закріпилася серед другої сотні економік світу. Ми ростемо ледь помітними темпами на рівні + 2% ВВП на рік, після більш ніж дворазового падіння.

C одного боку, навіть на цьому тлі ряд інвесторів декларують свій інтерес до виходу в Україну. Так, згідно з опитуванням видавничого підрозділу Institutional Investor, 32% інвесторів, які вкладають кошти в країни Європи, Близького Сходу і Африки, розглядають Україну, як першу країну для поїздки з метою вивчення потенційних угод. Ось тільки на сьогодні кількість реальних угод можна перелічити на пальцях однієї руки.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Та й вітчизняні фірми не завжди прагнуть вкладати у власний розвиток. Замість цього вони вважають за краще збирати надлишкову ліквідність в очікуванні чергових погіршень. Кредити наддорогі, а ризики перевищують очікувану прибутковість.

Участь вітчизняних фірм в міжнародних виставках могла б стати одним з компонентів запуску бізнес-процесів у країні. Однак українські компанії масово не поїдуть до Німеччини або Франції, де місце в найменшому павільйоні з низькою прохідністю обійдеться в десятки, якщо не сотні тисяч євро. З практики можу додати, що персонал, логістика та витратні матеріали дадуть загальний коефіцієнт 2 Х від ціни оренди. Для більшості виробничих фірм це набагато більше річних рекламних бюджетів.

Але тут, в Україні цілком реально запустити пробні "бюджетні" варіанти технологічних виставок: майданчики у нас є, витрати на робочу силу нижчі, ніж в розвинених країнах, необхідні матеріали також коштують менше.

Суттєвою проблемою може стати хіба що залучення так званих anchors – компаній-якорів, заради яких прийдуть ЗМІ і великі клієнти. Для нашого рівня, anchors цілком можуть стати присутні на ринку зарубіжні гравці, а також китайські фірми зі своїми технологічними цікавинками.

Звичайно, багато компаній не підуть брати участь навіть безкоштовно. Вони не налаштовані на зростання виробництва, а більший попит для них так само негативний, як і його повна відсутність.

Але завжди будуть фірми, які успішно покажуть свою продукцію і продадуть її за кордон. Зокрема, стартапи, які часто зовсім їдуть за кордон через неможливість подальшого масштабування бізнесу.

А, враховуючи, що про потенціал України не говорить тільки ледачий – пора запропонувати йому інструменти реалізуватися.

Показати ще новини
Радіо NV
X