Навіщо Україні новий Експортний бренд

19 вересня 2018, 09:00

Експортні бренди є в економічно високорозвинених країнах, та в більшості країн що розвиваються. Сьогодні Україна перейшла на сторону світла: Офіс з просування експорту презентував Експортний бренд, котрий базується на бренді країни UkraineNOW.

Експортний бренд України: нове обличчя українського експорту

Країни з сильними брендами здатні ефективніше створювати економічну додану вартість та експортувати власні продукти; залучати інвестиції, туристів і таланти; змінювати стереотипи і будувати власні конкурентні переваги. Експортний бренд та бренд Країни взаємозалежні. Чим сильнішим стає бренд Країни, тим успішнішим буде український експорт. І, чим більше Україна експортує, тим потужнішим ставатиме бренд UkraineNOW.

Відео дня

Існують авторитетні міжнародні рейтинги, які оцінюють бренди країн світу та експортні бренди країн (рейтинг Made In Country Index). Рейтинг топ-10 найсильніших брендів-країн на 90% співпадає з експортним рейтингом, і при тому чим краща репутація країни як експортера, тим вищий її рейтинг як країни в цілому.

Є різні підходи до брендингу країн: один бренд для всіх потреб; різні бренди для інвестицій, експорту, туризму; парасольковий бренд плюс секторальні. Розробка двох брендів (Країни та Експортного) збіглись в часі, і хоча на момент презентації бренда Країни Офіс з просування експорту вже розробив візуальну частину Експортного бренда, нам довелось зупинитись, переглянути нові ввідні і створити абсолютно новий візуальний та смисловий Експортний бренд. Зараз Експортний бренд базується на бренді UkraineNow, що відповідає політиці держави створювати стійкий емоційний та візуальний зв’язок між різними галузями та секторами.

Для чого потрібен Експортний бренд, кому і як він допомагає

Експортний бренд є об’єднуючою платформою для всіх виробників. Він спрощує виробникам товарів та послуг вихід на нові експортні ринки. Бренд надає можливість кожному українському експортерові повсякчас користуватися репутацією всіх інших українських експортерів, незалежно від галузі. Цей ефект називають крос-категорійною підтримкою, коли споживач переносить позитивний досвід взаємодії з однією категорією товарів, походженням з України (наприклад, одяг), на незнайомі товари з іншої категорії, походженням з України (наприклад, продукти харчування). Сильний Експортний бренд особливо важливий для експортерів сегменту малого і середнього бізнесу. Додаткові витрати, пов'язані з просуванням на зовнішніх ринках, часто стають для них суттєвою перешкодою для виходу на міжнародні ринки.

Кожна країна веде експортну комунікацію зі світом, маючи декілька цільових аудиторій: інвестори, байери, рітейл мережі, виробники, споживачі, уряди інших країн. Експортний бренд є стрижнем комунікації, який потужно, системно та послідовно почне комунікувати експортні можливості України. Державна підтримка Експортного бренда дозволить виробникам значно знизити витрати на просування і рекламу і спростить процес виходу на нові ринки. Чекати і відмовлятися від публічної комунікації на міжнародних ринках наша країна просто не може собі дозволити.

Експортний бренд – це перш за все бренд-платформа, а не лише візуальні атрибути – лого чи галузеві піктограми. Це глибокі сенси, стратегії, адекватні нашому менталітету, досягненням та експортним можливостям. Експортний бренд України - це цілісний комплекс емоцій, асоціацій та характеристик товарів та послуг походженням з України у свідомості споживачів. Таким чином, наше основне завдання у сфері експортного брендинга полягає у формуванні міжнародного іміджу України як надійного торгового партнера для світу.

Експортний бренд має індивідуальний графічний стиль та елементи, котрі допомагають краще комунікувати експортні можливості галузей. Основою логознаку Експортного бренда є буква U. Це перша буква в назві Ukraine з якою Україна може і повинна будувати стійку асоціацію, ми, по суті, повинні приватизувати букву U. Слоган експортного бренда України – Trade with Ukraine – спонукає до дії та міжнародного партнерства. Наш експортний слоган – це обіцянка Експортного бренда: «Україна готова до співпраці зі світом». Як і UkraineNOW Експортний бренд є конструктором, котрий легко адаптується під різні галузі та сектори.

Вперше, у повному обсязі експортне брендування буде використано на національному стенді в Китаї під час найбільшої світової експортно-імпортної виставки China International Import EXPO 2018, який організовує Офіс з просування експорту під головуванням першого віце-прем’єр-міністра України – міністра економічного розвитку і торгівлі України Степана Кубіва. Також вже було реалізовано кілька пілотних проектів з новим брендуванням для тестування. Важливо, щоб на всіх наступних заходи за участі українських експортерів використовувалось експортне брендування. Для цього створено Виставковий бренд-бук, котрий роз’яснює, як в єдиному стилі забудовувати різні типи стендів від національного стенду та найбільших колективних стендів до найбюджетніших.

Шлях Експортного бренда тільки починається, просування бренда триватиме роками, і в цьому процесі беруть участь десятки тисяч людей — від державних службовців, дипломатів до підприємців (українських експортерів товарів і послуг), асоціацій, ТПП. Чим більше якісних українських товарів і послуг продаватиметься у світі, тим потужнішим ставатиме український експортний бренд, а з ним і вся Україна. Успіх країни складається з успіху кожної людини, кожного бізнесу, кожного товару та послуги.

Експортний бренд розроблений Офісом з просування експорту за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу. Над розробкою Експортного бренда, його бренд-платформи та бренд-бука, а також Виставкового бренд-бука працювала агенція BeCentric.

Показати ще новини
Радіо НВ
X