Навіщо потрібна корпоративна соціальна відповідальність

10 липня 2018, 18:00

Компанія не може називати себе соціально відповідальною, якщо вона створила крутий проект для дітей, але її співробітники працюють у жахливих умовах і не отримують вчасно заробітну плату.

Звернувшись до пошуку в інтернеті нескладно знайти визначення в контексті, що корпоративна соціальна відповідальність (КСВ) — це відповідальне і якісне виробництво свого продукту або послуги, а також відповідальне ставлення компанії до споживачів, працівників, партнерів, довкілля тощо.

Відео дня

Однак важливо розуміти, що компанія не може називати себе соціально відповідальною, якщо вона створила крутий проект для дітей, але її співробітники працюють у жахливих умовах і не отримують вчасно заробітну плату.

КСВ включає в себе пункти, які охоплюють всю діяльність компанії. Це і питання корпоративного управління, і трудових відносин, прав людини, охорони праці, чесні операційні практики, турбота про довкілля, робота із зацікавленими сторонами, з якими взаємодіє компанія (співробітниками, партнерами, споживачами, державними органами, акціонерами тощо).

Існує стереотип, що КСВ тільки для великих компаній. Але КСВ — це відповідальне ведення бізнесу, тому впровадити стратегію сталого розвитку може будь-яка компанія в рамках своїх можливостей.

Бізнес повинен розуміти, що він не може якісно і довго існувати поза суспільством, не долучаючись до вирішення його проблем.

Що ж отримує компанія завдяки КСВ

  1. Збільшення залученості співробітників і їх лояльності до компанії. Зменшення плинності кадрів. Підвищення мотивації. Поліпшення результатів діяльності.

Яким чином?

Компанія — і є люди. Саме вони будують майбутнє бренду. І від них залежить, наскільки воно буде успішним. Для них важливо створити комфортні умови праці, здорового харчування, соціального захисту, при яких співробітники навчаються і беруть участь у спортивних заходах.

При забезпеченні працівникам медичного страхування, організації оглядів лікарів в офісі (мамолог, флюорографія тощо), можна запобігти багатьом захворюванням і як результат — здорові колеги, які не йдуть на лікарняні. Крім того, вони мотивовано працюють, тому що відчувають, що компанія дбає про них.

Також люди хочуть мати можливість прямо і відкрито говорити те, що думають і не боятися. Їм важливо, щоб їх слухали і чули. Це робить їх щасливими. А щаслива на роботі людина робить свою справу ефективно. Як висновок — мотивовані професіонали.

З 2013 року, коли наша компанія почала більше уваги приділяти корпоративній соціальній відповідальності, рівень залученості співробітників виріс з 69% до 78% за оцінками компанії EY.

Корпоративне волонтерство. Навіщо?

Коли співробітники беруть участь в проектах корпоративного волонтерства, вони відчувають, що роблять щось важливе, разом з колегами змінюють світ на краще і, як результат, пишаються компанією, стаючи її головними послами як мінімум серед родичів, друзів і знайомих. А інформації від співробітників вірять більше, ніж будь-якій рекламі.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

У минулому році наші колеги взяли участь у 18 проектах корпоративного волонтерства, присвятивши цьому 246 годин робочого часу і допомогли близько 4 тис. осіб і 2,5 тис. тварин. Думаю, що соціальний тімбілдінг — один з найцікавіших, що найбільше надихає. В опитуванні, яке проводилося в компанії на початку 2018 року, 96% респондентів відповіли, що їм подобаються волонтерські проекти і вони готові й нааадалі брати в них участь.

І ще трохи про співробітників компанії

Згідно з опитуванням Deloitte, 70% міленіалів, приймаючи рішення про влаштування на роботу, брали до уваги внесок компанії в соціальну відповідальність. Для них соціальні цінності в пріоритеті. Вони вважають своїм обов’язком зробити світ кращим і готові вносити в це свій внесок. Вони не бажають просто виконувати робочі завдання, а хочуть бачити результати своїх дій і діяльності компанії у вигляді змін у світі. Міленіалам важливо не просто споживати продукти і послуги компаній, що мають програми КСВ, а бути частиною цих соціальних і екологічних змін.

Більш того, 77% випускників університетів готові навіть на меншу заробітну плату в компанії з КСВ-стратегією.

  1. Формування довіри стейкхолдерів — кола зацікавлених сторін, з якими взаємодіє компанія (партнери, клієнти, влада, громадські організації тощо) до компанії.

КСВ допомагає збільшити лояльність і довіру з боку співробітників, клієнтів, партнерів та інших стейкхолдерів, з якими взаємодіє компанія.

Ми розуміємо, що наша соціальна діяльність та відповідальне ведення бізнесу вносить певний внесок у зростання рейтингів телеканалів медіагрупи з 2013 року.

У свою ж чергу ми усвідомлюємо, що наш контент бачать мільйони українців. А це велика відповідальність, адже своїм впливом ми можемо змінювати життя людей. І для нас важливо, щоб ці зміни були позитивними і якісними.

  1. Зниження репутаційних ризиків і критичності сприйняття діяльності компанії, простіше подолання кризових часів

Для мене чудовим прикладом є кейс української компанії Нова пошта.

Багато волонтерських організацій були вдячні за проект Гуманітарна пошта, коли їм надавали можливість безкоштовно відправляти вантаж. Коли на сході України почалися військові дії, в нашій країні така допомога була дуже важлива. За перші три роки існування програми вони доставили 13,7 тис. тонн гуманітарних вантажів. Тому, коли в березні 2018 року в офісах компанії почалися обшуки Генеральної прокуратури і засновники компанії в соціальних мережах повідомили свою позицію про те, що це безпідставно, то українці вперто стали на захист компанії. Громадські організації, волонтери та родичі людей, які знаходяться в зоні АТО почали активно висувати заяви, коментарі і показали величезну підтримку Нової Пошти. Тому, вони не тільки не зазнали репутаційних втрат, а й продемонстрували державним органам армію захисників.

  1. Впровадження інновацій

Пошук рішень для закриття соціальних, екологічних потреб і бізнес проблем підштовхує до інновацій. Наприклад, в 2014 році в Полтавській області побудований біоенергетичний комплекс — частина Глобинського кластера компанії Астарта, який включає в себе цукровий завод і завод з переробки сої. Потужність комплексу, який зараз як сировину використовує побічні продукти виробництва цукру, відходи від переробки сої тощо, досягає 150 тис м³ біогазу на добу. Завдяки йому Астарта вирішує не тільки екологічні проблеми, пов’язані з утилізацією відходів, але завдання щодо енергозабезпечення своїх підприємств.

  1. Економія коштів завдяки впровадженню концепції «зеленого офісу»

Ми знаємо, що ресурси землі не є нескінченними. Тому, ми повинні дбати про те, щоб не використовувати багато води, електроенергії, паперу тощо. В той же час, при відповідальному споживанні, компанія може економити великі суми грошей. Іноді, працівникам варто тільки змінити свої звички трохи, а ось це суттєво вплине на екологічні та економічні ресурси.

У 2014 році ми зробили підрахунок, що наші співробітники понаднормово споживають 2,5 тис. кВт електроенергії на добу. А ця сума, на той момент, дорівнювала вартості річної медичної страховки одного працівника. Це можна було виправити завдяки інформуванню колег про вимикання світла в переговорних кімнатах, виходячи з них, або про вимикання комп’ютерів перед виходом з офісу.

Для зменшення закупівель паперу допомагає налаштування двостороннього друку на принтерах, а також заклик колег для зустрічей використовувати електронні версії презентацій або друк на чернетках.

Впровадження концепції «Зеленого офісу» допомагає компанії заощаджувати кошти, запобігти екологічним катастрофам і виховувати у колег еко-культуру відповідального споживання, яку вони переносять і на свої сім'ї. У нас є приклади, коли вдома починали сортувати сміття, тому що звикли до цього в офісі.

  1. Залучення інвестицій та вихід на нові ринки

У 2016 році компанія EY провела опитування серед 320 міжнародних інвесторів. Вони запитали їх про те, наскільки часто нефінансові показники компанії відігравали вирішальну роль в ухваленні інвестиційного рішення за останні 12 місяців? Кількість інвесторів, для кого цей показник є дуже важливим, з роками збільшується.

Ризики знецінення активів через проблеми в сфері КСВ — у фокусі уваги інвесторів.

На запитання: «Чи були за останній рік випадки, коли ваш фонд зменшив внески в цінні папери компанії через ризики знецінення її активів з таких причин як: регуляторні зміни, соціальне невдоволення, кардинальна зміна технологій або екологічні проблеми?», 29% респондентів відповіли позитивно.

  1. Сталий розвиток бізнесу в довгостроковій перспективі

Згідно з дослідженням компанії, PwC в 2015:

  • 70% європейців вибирають бренд соціально відповідальної компанії при покупці товарів.
  • 1 з 5 європейців може заплатити в 5 разів більше за товар, вироблений з мінімальною шкодою для природи.
  • 65% респондентів хочуть працювати в соціально відповідальній компанії.
  • Бренди, в розвиток яких закладали принципи сталого розвитку, наприклад, бренди компанії Unilever, ростуть на 30% швидше, ніж інші.
Показати ще новини
Радіо NV
X