Навіщо туристичному бізнесу діджиталізація

27 листопада 2018, 14:00

Діджиталізація вже декілька років головний тренд та чинник зростання бізнесу. Технології трансформували як бізнес, так і його підходи до клієнтів. Digital революція не оминула і туристичний бізнес.

Навпаки, у турбізнесі не залишилось сегментів, яких вона б не зачепила. Тепер достатньо кількох хвилин, аби спланувати мандрівку: миттєво забронювати літак, прочитати відгук про будь-який ресторан, знайти і орендувати житло у будь-якому куточку світу. Технології зробили це все можливим і піднесли на новий рівень.

Відео дня

До 2026 року понад $100 млрд перемігрують від старих гравців туристичного ринку до новаторів, які не знехтували перевагами діджиталізації і зуміли імплементувати їх у бізнес та адаптували свою маркетингову стратегію до вимог часу.

Пропрацювавши 20 років у туризмі, можу розповісти не лише про те, як туристичний бізнес трансформувався за ці роки, але й про те, чому не варто боятись діджиталізації і як використати її, щоб зміцнити маркетинг своєї компанії.

За останні десятиріччя бажання та вимоги клієнтів до сервісу дуже виросли. З появою різноманітних рішень, на кшталт Skyscanner, Airbnb, Couchsurfing, Maps.me і лоукостів самостійні мандрівки стали ще доступнішими. Втім у глобалізованому світі люди все більше турбуютьcя не так про гроші, як про витрачений час, тож актуальність туристичних фірм висока, як ніколи. Втім компаніям потрібно розвивати гнучкість і будувати максимально перcоніфіковану комунікацію, аби задовільняти потреби вимогливих клієнтів.

Я вже не говорю про те, як сильно розширилась географія мандрівок українців та їхні вподобання. Якщо у 90-х 80% усіх мандрівників в Україні обирали Туреччину та Єгипет, то тепер турагенціям треба досліджувати десятки нових напрямків. Уже викристалізувались 20% мандрівників, яких цікавлять нестандартні та екзотичні напрямки: Балі, Південно-Східна Азія, Карибський басейн, Мальдіви, Маврикій.

Та якщо з різноманіттям напрямків та їх дослідженням турагенції дають собі раду, то з діджиталізацією бізнесу є серйозні прогалини. Ділюся з вами кількома простими, проте дієвими методами, як уже зараз ви можете це змінити та зміцнити свій бізнес і маркетингову стратегію.

Сайт і мобільні платформи

Подбайте, щоб ваш сайт бездоганно виглядав та функціонував не лише на десктопі, але й зі смартфону. Люди не розлучаються зі своїми телефонами і безліч операцій виконують за його допомогою. Це їхній особистий комфорт та економія часу. Хороший сервіс – це не лише про готель, у якому відпочиватиме ваш клієнт, або тур, який він обере. Хороший сервіс починається із вашого сайту. Повільний, незрозумілий сайт – ризик втратити клієнта.

Протестуйте сайт і попросіть колег зробити те ж саме з різних телефонів і браузерів. Якщо є ресурси зробити мобільний додаток – не вагайтесь, робіть. Це може стати вашою головною інвестицією у майбутнє. До 2021 понад 60% продажів у сфері туризму будуть здійснюватися через смартфон.

Люди вже давно не надають перевагу телефонним дзвінкам. Більшість питань можна вирішувати у месенджерах та через сайт. Дослідження Trip Advisor, у якому брало участь понад 23 тис. респондентів, підтверджує цю теорію. Лише 1% бронюють житло, телефонуючи в агенцію. Найпопулярнішими методами бронювання є OTA (Online Travel Agencies – онлайн тревел агенції) та сайт компанії. Тож переконайтесь, що ваш головний канал продажів доступний і зрозумілий, а головне працює бездоганно з будь-якої платформи.

Комунікація

Якщо на зламі тисячоліття комунікація та маркетингові активності у туристичному бізнесі зводились до афіш, телефонних дзвінків і рекомендацій, то тепер від наявних можливостей голова йде обертом. Одна з найбільших цінностей, котру нам принесла діджиталізація – можливість збирати величезний масив даних про наших клієнтів та аналізувати її, аби вибудовувати індивідуальні та максимально персоніфіковані пропозиції. Тож подбайте, щоб ваша комунікація була саме такою: детально таргетована реклама у соціальних мережах, сегментовані розсилки і чіткі меседжі для кожної аудиторії.

Акції залишаються популярним маркетинговим ходом. Але зважайте на те, що молодша аудиторія (25-34 р.) охочіше на них відгукується, оскільки вони мобільніші та гнучкіші, тож варто таргетувати рекламу саме на них.

Ще одним феноменом є те, як соціальні мережі впливають на сферу туризму. Як позитивний, так і негативний відгук про вас можуть побачити сотні, а іноді і тисячі людей за лічені хвилини. Тож переконайтесь, що ваш бізнес/бренд помітний у всіх соціальних мережах.

Кожна соціальна мережа має свою специфіку та закони. Їх треба розуміти та дотримуватись. Це стосується і формату контенту, і вікової специфіки. Якщо в Instagram, Telegram, Pinterest, YouТube ядро аудиторії – це молодь віком 16-25 років, то у Facebook відсоток старших людей в рази більший. Переконайтесь, що у вас є людина, котра регулярно моніторить соціальні мережі і миттєво реагує та комунікує з клієнтами. Туристичні агенції розуміють, що до них звертаються люди, які в першу чергу цінують – час, тож миттєва комунікація – це обов’язкова умова.

Що стосується онлайн-реклами, то вона в рази ефективніша, дієвіша та дешевша, ніж офлайн-реклама на телебаченні, наприклад. Тим паче, ви можете налаштувати детальний таргетинг: вік, географію та інтереси тієї ЦА, яка вас цікавить.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X