Від науки до грошей. Як робити наукомісткий бізнес в Україні

16 жовтня 2019, 07:56

Проблема наукомісткої галузі — це відсутність якісної комунікації науки і бізнесу. Ми спробуємо її вирішити

В Україні історично багато винаходів. Можливо, ви чули про Ігоря Сікорського та його перший вертоліт. Може, знаєте Сергія Корольова і ракетний двигун, а також перший супутник Землі. На противагу цьому українських компаній з виробництва супутників і вертольотів ми знаємо мало, або не знаємо зовсім.

Відео дня

Різниця між винаходом і тим, чим ми надалі користуємося, в тому, що одне залишається винаходом, а друге стає чимось особливим. Завдання України зараз зробити так, щоб наукомісткі розробки переходили в стадію готових продуктів. Тому що набагато вигідніше продавати технологічні продукти, ніж сировину.

В Україні є наука. Працюють вчені на кшталт нейрофізіолога Олега Кришталя, яких номінують на Нобелівську премію з фізіології або медицини, незважаючи на те, що на науку виділяється низький відсоток ВВП. Також вчені займаються прикладною наукою, яку можна поєднуючи з підприємництвом, отримувати результат — технологічний бізнес.

Завдання України зараз зробити так, щоб наукомісткі розробки переходили в стадію готових продуктів. Тому що набагато вигідніше продавати технологічні продукти, ніж сировину

Коли я починала робити науково-популярний проект, то постаралася поспілкуватися з усіма, хто був причетний до чогось значного в науці. Так я познайомилася з підприємцем Єгором Анчишкіним і вченим Михайлом Шлезінгером, які колись працювали разом у стартапі Viewdle. В основі проекту технологія розпізнавання образів, яку написав доктор фізико-математичних наук Михайло Шлезінгер. Стартап Viewdle продали глобальній компанії Google, а міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій, де працював Михайло Іванович, одержав роялті від корпорації. Єгор Анчишкін розповідав, що коли він був студентом КПІ у Шлезінгера, почув про його розробку й подумав, як це можна застосувати в бізнесі. До моменту продажу компанії ідея кілька разів змінилася, і це нормально.

Нобелівський лауреат і професор ізраїльського університету Техніон Дан Шехтман казав, що чим більше буде з'єднань між наукою і бізнесом, тим більша ймовірність у підприємців зробити успішний технологічний бізнес. Тому сам Дан робить програми, які популяризують науку, починаючи з дитячого садка, веде курс для дітей «Запитайте у Дана», де пояснює простою мовою складні речі з науки і в університеті Техніон знайомить вчених і бізнесменів з метою, щоб вони робили більше спільних проектів.

Щоб показати потенціал наукомістких стартапів, НВ Бізнес і проект про науку та інновації INSCIENCE вирішили об'єднатися і випустити серію матеріалів «Від науки до бізнесу». Формат такий — бізнесмен або інвестор спілкується з наукомісткими стартапами і дає їм зворотний зв’язок, які плюси в проекті, а що потрібно поліпшити з погляду бізнесу. Матеріали будуть виходити регулярно в текстовому і відео-форматі.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

В Україні є проблема наукомісткої галузі — це відсутність якісної комунікації науки і бізнесу. Ми пробуємо її вирішити.

Проект буде цікавий не тільки тим, хто займається наукою та її комерціалізацією, а й усім, хто займається бізнесом. З одного боку, тут розбирають конкретні кейси зі стартапами, а з іншого — зі схожими проблемами стикається багато хто.

Назва «Від науки до бізнесу» не випадкова. Як у Google є DeepMind, так успішні компанії стають великими, коли наймають дослідників і інженерів.

Ми плануємо запрошувати саме наукомісткі стартапи, тобто в основі яких лежить наукова розробка. Це основа, а для того щоб перетворити її в робочий продукт, потрібно багато пройти, і це дуже складно. Але водночас цікаво. Про це і поговоримо.

Не пропустіть найближчим часом на НВ Бізнес. Перший у серії буде Петро Чернишов. Відповідають на його запитання розробники системи постійного моніторингу стану здоров’я Cardiomo.


Показати ще новини
Радіо NV
X