Стисло і зрозуміло: Збитки Нафтогазу і максимальний попит на долари

28 квітня 2021, 13:15

Середа, 28 квітня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.

  • Державна нафтогазова компанія повідомила, що Нафтогаз змінив прибуток в $93 млн в 2019 році на збиток в $685 млн в 2020-му. Генеральний директор Нафтогазу Андрій Коболєв повідомив, що в першому кварталі цього року компанія отримала чистий прибуток. «Компанія досягла дна і почала приносити прибуток», сказав він, відмовляючись вдаватися в подробиці. Компанія може спробувати розмістити єврооблігації, Коболєв зазначив: «Тепер ми вважаємо, що ринок запозичень для Нафтогазу дуже позитивний і привабливий».

Відео дня

  • Нафтогаз пояснив збитки 2020 року декількома факторами: списання $830 млн давно простроченої заборгованості перед приватними газорозподільнями; «розукрупнення» 2019 року, в результаті якого доходи від транзиту російського газу перемістилися за межі групи Нафтогаз; і «рекордно низькі ціни» на газ. У грудні 2019 року Нафтогаз зробив невірну ставку на європейські ціни на природний газ, які потім впали майже на дві третини в першому кварталі 2020 року до найнижчого рівня за десятиліття. У квітні було звільнено директора з продажу Андрія Фаворова.

  • Аналітики вітають розміщення Україною в понеділок 8-річних єврооблігацій на $1,25 млрд під 6,875% річних.

  • Вчора Adamant Capital писав: «Розміщення відбулося з невеликою премією прибутковості (10−20 б.п.), що підтверджує, що інвестори добре зустріли розміщення, незважаючи на очевидні затримки в державній програмі з МВФ. Час показує, що букраннери змогли використати хвилю оптимізму, що стала наслідком рішення Росії відвести війська ».

  • Олександр Паращій з Concorde Capital написав, що новий випуск «виглядає успішним». Він додає: «Занадто наївно очікувати, що Україна зможе отримати більше одного траншу МВФ в цьому році. Тому розрахунок Мінфіну на таке фінансування виглядає занадто оптимістичним, і, швидше за все, йому доведеться продовжити випуск ринкових облігацій в цьому році».

  • Мінфін зібрав вчора на щотижневому аукціоні суму, еквівалентну $370 млн, повідомляє міністерство в Facebook. Прибутковість в гривні відображає підвищення центральним банком базової ставки країни 10 днів тому до 7,5%. Прибутковість склала: 6 місяців — 9%; річні — 11,2%; 1,5 року — 11,3%; 2-річні — 11,96%; 3-річні — 12,28%. При розміщенні в іноземній валюті Міністерство продало річні доларові облігації на суму $21 млн під 3,7% і на € 42 млн річних облігацій в євро під 2,5% річних.

  • Два стратеги Citi рекомендують інвесторам купувати варранти на ВВП України, заявивши, що вони можуть зрости зі 105,5 центів сьогодні до 125 центів. У повідомленні для інвесторів Луїс Коста і Думітру Віколь пишуть: «Посилення фінансового тиску для фінансування запланованого дефіциту 5,5% ВВП на 2021 рік, ймовірно, підштовхне уряд до виконання обіцяних інституційних реформ».

  • Попит на долари сягнув 4-річного максимуму під час нещодавнього військового протистояння між Росією і Україною, пише в Facebook голова Ради Національного банку України Богдан Данилишин. За даними Центробанку, з початку квітня українці купили на $422 млн більше, ніж продали. Для порівняння, в березні цей показник становив $ 182 млн. Після того як у четвер міністр оборони Росії пообіцяв вивести війська з позицій поблизу України, гривня зміцнилася щодо долара на 0,5%.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

  • Держсекретар США Ентоні Блінкен прибуде до Києва в травні в рамках підготовки до саміту Байдена і Путіна цього літа, повідомляє CNN з посиланням на представника уряду України. Блінкен вже кілька разів розмовляв зі своїм українським колегою Дмитром Кулебою з моменту вступу на посаду в січні, в тому числі два тижні тому в Брюсселі. «Правильна українська стратегія вимагає двох частин», — сказав CNN Деніел Фрід, який наприкінці 1990-х був послом США в Польщі. «Обійняти за плече, щоб допомогти протистояти агресії Кремля, і підштовхнути в спину, щоб змусити їх навести лад у домі, щоб Україна не була просто корумпованою державою, вразливою перед російською агресією».

  • Україна постачатиме газотурбінні двигуни для нових бойових вертольотів Туреччини ATAK-II, повідомляє Український військовий портал. 11-тонні гелікоптери будуть удвічі більшими нинішніх ударних вертольотів, вироблених в Туреччині. Підписання контракту підтвердив генеральний директор Turkish Aerospace Industries Темель Котіль.

  • Після того як Туреччина зайняла бік України в нещодавньому військовому протистоянні з Росією, прем'єр-міністр Шмигаль попросив авіакомпанію розширить повітряне сполучення між Україною і Туреччиною. Але, починаючи від завтра жителі Туреччини повинні залишатися вдома в рамках загальнонаціональної «повної ізоляції», яка триватиме до 17 травня, щоб стримати спалах коронавірусу. Хоча міжміські поїздки будуть заборонені, туристичний туризм триватиме під посиленим контролем за здоров’ям.

  • Незважаючи на локдаун, бюджетний авіаперевізник Туреччини AnadoluJet завтра починає польоти між київським Борисполем і Даламані, аеропортом на Егейському морі.

  • Після локдауну 27 травня компанія Pegasus Airlines починає польоти з київського Борисполя до Газіпаша, міста провінції Анталія. Також 27 травня SkyUp відкриває рейси з Києва в Ізмір і розширює сервіс з Харкова та Запоріжжя до Стамбула.

  • Новий аеропорт Закарпаття буде розташований неподалік Мукачева, другого за величиною міста регіону, повідомив вчора в Facebook глава Укрінфрапроекту Кирило Хомяков. Нинішній аеропорт Закарпаття за межами Ужгорода виявився нежиттєздатним, оскільки злітно-посадкова смуга закінчується на державному кордоні зі Словаччиною. Комітет з пошуку нещодавно полишив дільницю в середені, на півдороги на 40-кілометровому шосе між двома містами. Місцеві бізнесмени розкупили землю для перепродажу за високою ціною. Мукачево, місто з населенням 85 000 людей, вже є транспортним вузлом, що обслуговує потяги з Угорщини та Словаччини на шляхах європейської колії і потяги зі Львова на шляхах широкої колії.

  • Новий аеропорт Закарпаття обійдеться майже в $150 млн і має бути завершений до літа 2024 року до кінця президентського терміну Зеленського. Пріоритетним напрямком державної програми «Велике будівництво» є створення в аеропорту двох злітно-посадкових смуг завдовжки 2800 метрів, здатних приймати літаки A320 і B737, і приватного терміналу, здатного обслуговувати 1 мільйон пасажирів на рік. У держбюджеті цього року на проектування аеропорту виділено $1 млн. За заявою адміністрації області, в поєднанні з масштабним ремонтом дорожнього покриття і реконструкцією в Закарпатті, аеропорт підвищить статус Карпатських гір України в якості міжнародного туристичного напрямку.

  • Прем'єр-міністр Шмигаль пише в Facebook, що уряд розробляє законопроект про скасування податку на додану вартість на внутрішні авіаквитки, щоб збільшити обсяг внутрішніх авіаперевезень. Він пише: «Це підтримає авіакомпанії в період кризи, а також сприятиме розвитку туристичного потенціалу нашої країни». Відзначивши, що цей захід користується підтримкою міністрів економіки, фінансів та інфраструктури, він сказав: «Ці законодавчі зміни повинні бути внесені якнайскоріше, щоб збільшити туристичний потік цього літа».

  • Роблячи ставку на податкові пільги і на обмеження ЄС у зв’язку з епідемією коронавірусу, через які український внутрішній туризм триватиме ще на одне літо, «Роза вітрів» нещодавно оприлюднила свій літній графік. З 1 червня компанія буде виконувати рейси з київського хаба Бориспіль до 12 міст України. 17 травня «Роза вітрів» відновлює рейси між Києвом і Миколаєвом.

  • Інші авіакомпанії вдихнули нове життя у внутрішні аеропорти України.

  • Наприкінці травня SkyUp починає польоти в Одесу з Харкова, Львова, Запоріжжя та Борисполя. Також в наступному місяці SkyUp планує почати польоти в Стамбул і Ларнакі на Кіпр з Харкова, Львова, Одеси, Запоріжжя та Києва. SkyUp повідомляє, що цього літа половина рейсів буде з регіональних аеропортів України.

  • Авіакомпанія Bees Airline, українська лоукост-авіакомпанія, що працює 10 тижнів, вчора отримала дозвіл на переліт з київського аеропорту ім. Сікорського до Херсона, Львова і Одеси. Державна авіаційна служба також дозволила Bees літати з Херсона до Тбілісі й Анталії.

Від редактора:

Міністерство закордонних справ Словаччини може засумувати через повідомлення про те, що Закарпаття переносить свій регіональний аеропорт подалі від кордону України і Словаччини. Протягом багатьох років, як і у фільмі «День бабака», ми знову спостерігали театральну виставу, в якому Словаччина дозволяла використовувати свій повітряний простір для зльотів і посадок з аеропорту Ужгорода. І ось — сюрприз. А залишалося підписати ще одну форму ЄС на ще одній двосторонній зустрічі. Тепер, я вважаю, словацьким дипломатам доведеться перемкнутися на більш нудну роботу, наприклад, на пошук шпигунів російського посольства, розвідувати склади боєприпасів. З найкращими побажаннями, Джим Брук.

Стисло і зрозуміло щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікацію повної версії тексту заборонено.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів та інвестиційних менеджерів в Україні.

Показати ще новини
Радіо NV
X