Що буде з транзитом газу

0 коментувати
Позиція Газпрому – довести, що Україна не є надійним партнером Європейського Союзу в енергетичній сфері

І таку політику Росія провадить вже не перший рік. Крім дискредитації України Газпрому вигідні також інші дії: будівництво Північного потоку-2, Південного потоку та інших проектів, які, на думку РФ, повинні посилити енергетичну безпеку Європи.

Тим часом зараз створюється консорціум з європейськими партнерами на базі Укртрансгазу. Вже озвучено плани, і рано чи пізно вони призведуть до результату. Головне для України – це виконати всі умови Третього енергетичного пакету, а також, з урахуванням інвестицій в нашу ГТС, залучити європейського партнера. Це дозволить модернізувати систему і забезпечити безпеку.

Створення консорціуму на базі української ГТС – це найбільш реальний і перспективний сценарій, якщо не будуть реалізовані альтернативні газопроводи. За сценарієм Росії, з урахуванням Північного і Південного потоків, до 2025 року українська ГТС повинна буде дорівнювати вартості металобрухту.

Чи будуть реалізовані ці проекти – поки залишається питанням. Вони вже неодноразово відкладалися, але тепер знову поновлюються.

Транзит через Україну практично не зменшився, оскільки інших варіантів для транспортування у Росії поки немає. А всі проекти обхідних газопроводів є виключно політичними і геополітичними. Вони не мають економічного підґрунтя. Тим більше, що Україна – це найбільш вигідний шлях транзиту газу.

Заробіток України на транзиті - близько $2 млрд на рік. Нам потрібно постаратися максимально зберегти цей результат і не втратити прибуток. Потрібно зменшити залежність від Газпрому, а також впливу транзиту на економіку України і можливість переговорів з Росією.

Сьогодні у нас вже є певні результати з енергетичної незалежності. Нам вже не треба питати Росію про можливі сценарії і про те, як нам вчинити в тій чи іншій ситуації. Навпаки, тепер Газпром залежить від України через те, що нікуди постачати російський газ. А інших альтернатив, окрім як українська ГТС, на сьогоднішній день немає.

Але не варто забувати про те, що транзит залишається монополією. Як і в будь-якій монополії, є багато охочих приватизувати ГТС. І тому цей процес не так швидко просувається, як хотілося б.


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: