Паливо для корупції. Чому націоналізація активів олігархів насправді небезпечна для країни

13 листопада 2022, 08:21
Ексклюзив NV

Цього тижня відбулася непересічна подія, яка сколихнула б довоєнну Україну, але зараз пройшла майже непоміченою. Держава забрала у свою власність п’ять великих приватних компаній: Укрнафту, Укртатнафту, АвтоКрАЗ, Запоріжтранфсорматор та Мотор Січ.

Серед власників чотирьох з п’яти компаній є ті, кого в медійному світі прийнято називати олігархами: Ігор Коломойський, Генадій Боголюбов, Костянтин Жеваго, Олександр Ярославський та Костянтин Григоришин. В минулому принаймні частина цих компаній фігурувала у скандалах чи розслідуваннях. Та чи є передача активів державі пігулкою від корупції? На жаль, ні.

Відео дня

НВ вже детально розповідало, що виробляє конфіскована п’ятірка і чим вона цінна.

Укрнафта видобуває нафту для переробки на Кременчуцькому НПЗ (Укртатнафті) та газ. Профіль АвтоКрАЗа — великі вантажівки, в тому числі військового призначення. Запоріжтрансформатор випускає трансформаторне обладнання. Мотор Січ — знаний у світі виробник двигунів для гвинтокрилів, літаків та крилатих ракет. Ще один вид її номенклатури — газоперекачувальні агрегати, які потрібні для української газотранспортної системи.

Всі ці заводи необхідні для обороноздатності держави, підкреслюють у владі. На підтримку цього рішення висловились президент Володимир Зеленський, голова РНБО Олексій Данілов, прем'єр Денис Шмигаль та міністр оборони Олексій Резніков, до відомства якого оперативно передали всі п’ять компаній. Чи будуть повернуті ці активи після війни, з розповіді чиновників не зрозуміло. Така опція є, рівно як і компенсація вартості, сказав Данілов.

У воєнний час не прийнято критикувати владу, але це рішення викликало неоднозначну реакцію серед бізнес-спільноти. Питань вистачає: компенсації власникам, розрахунок з міноритарними акціонерами, можливі суди. Та чи не найперше, чому у списку опинилася саме ця п’ятірка?

Показати ще новини
Радіо NV
X