Стисло і зрозуміло: Проект бюджету на 2021 рік — фінансування доріг і курс гривні

15 вересня 2020, 13:30
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Вівторок, 15 вересня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.

  • Україна планує витратити $5 млрд на відновлення і ремонт доріг в наступному році, згідно з проектом державного бюджету схваленого вчора Кабінетом міністрів. Сьогодні
  • Верховна Рада розпочинає розгляд бюджету, згідно з яким дорожні витрати збільшуються на 16%, або $711 млн, у порівнянні з торішнім рівнем. Як показують нещодавні опитування, змучені погіршенням стану доріг, побудованих за радянських часів, переважна більшість українців підтримує програму дорожнього будівництва.
Відео дня
  • Проект державного бюджету передбачає витратити $100 млн на прискорення цифровізації уряду, полегшення взаємодії між громадянами і бюрократією. Використовуючи Естонію як модель, Україна має намір переносити дедалі більше процесів, навіть таких, як отримання свідоцтва про народження, в онлайн. Міністерство цифрової трансформації України заявляє, що оцифрування «17 найпоширеніших послуг» в Україні дозволить заощадити $45 млн на рік на корупційних витратах і втратах часу.

  • Прем'єр-міністр Денис Шмигаль повідомив, що проект бюджету передбачає зростання ВВП на 4,7% і дефіцит в розмірі 6% ВВП. Очікується, що в цьому році економіка України скоротиться приблизно на 6%.

  • Сьогодні курс гривні НБУ становить 28 за $1. Після девальвації на 1,7% за останні два тижні гривня повернулася на рівень, який недовго утримувався в березні минулого року. Як повідомив вчора журналістам міністр фінансів Сергій Марченко, проект бюджету на 2021 рік розрахований за курсом 29,1 гривні за долар.

  • S&P Global Ratings прогнозує, що цьогоріч економіка України скоротиться на 6%, а наступного — зросте на 4%. У 2021 році інфляція збільшиться до 6%, а курс гривні буде на рівні 30 за долар. S&P зробило ці прогнози в рамках звіту, який підтвердив довгострокові суверенні рейтинги України в іноземній і національній валюті на рівні B зі стабільним прогнозом.

  • Незважаючи на рецесію, кількість товариств з обмеженою відповідальністю (ТОВ) збільшилася на 6% стосовно минулого року, до 694 271 до 1 вересня, повідомляє Державна служба статистики. Власники квартир поступово беруть на себе відповідальність за свої будинки: кількість об'єднань співвласників багатоквартирних будинків збільшилася на 8,5% — до 34 128. Боротьба уряду за скорочення числа держкомпаній практично не просунулася: їх число впало всього на 1,5%, до 3 725.

  • Загальний товарообіг України за серпень впав майже на 10% в порівнянні з тим же періодом минулого року, повідомляє Державна митна служба. При скороченні імпорту на 12%, що вдвічі більше, ніж падіння експорту на 6%, загальний торговельний дефіцит товарів і послуг знизився майже вдвічі, до $2,4 млрд. У серпні імпорт і експорт збільшилися до $64,3 млрд.

  • Китай став найбільшим торговим партнером України: в серпні обсяг двосторонньої торгівлі становив $9,4 млрд. Двостороння торгівля з Росією була вдвічі менше — $4,7 млрд. У України позитивне сальдо торгового балансу з Китаєм і становить $800 млн. Протягом минулого року Китай витіснив Росію як найбільшого торгового партнера України.

  • Poly Changda, дочірня компанія великого китайського конгломерату, готується до участі в тендері на будівництво частини об'їзної дороги Києва, повідомив посол України в Китаї Сергій Камишев після зустрічі з представниками компанії в Пекіні в четвер. Конгломерат, що базується в Пекіні China Poly Group Corporation Ltd, є великим китайським будівельником автомагістралей, мостів і тунелів.

  • Зниження економічного впливу Росії на Україну відзначено в новому дослідженні Центру економічної стратегії «Російський економічний слід в Україні». У дослідженні йдеться, що імпорт України з Росії впав з 18% ВВП України в 2012 році, до 6% ВВП в 2019 році. Частка активів Росії в Україні знизилась приблизно на 40% за останнє десятиліття. Кількість російських банків скоротилася з 13 в 2009 році до п’яти на сьогодні.

  • Міжнародна фінансова корпорація розвитку США, відома як OPIC, надасть $89 млн у вигляді кредитів і страховку від політичних ризиків двом американським компаніям, що працюють в Україні: одній газовій, а іншій — готельній. Приватна газоторгова компанія Energy Resources of Ukraine Trading, ERU, отримає страхування ризиків на суму $62 млн. У 2017 році початкова корпорація зарубіжних приватних інвестицій надала ERU страхування ризиків на суму $38 млн. Страхування на суму $100 млн розраховане на 20 років.

  • Окремо $27 млн будуть надані на будівництво і експлуатацію першого в Україні готелю Sheraton — Sheraton Kyiv Olimpiyskiy. Базована в США компанія Marriott Hotels&Resort має контракт з Construction Investment Company TM на управління готелем після його завершення. 12-поверховий готель на території Олімпійського стадіону, запланований десять років тому для проведення футбольного фіналу Євро-2012, згодом був реконструйований і в результаті кількість номерів збільшилася на 6%, до 208. Припускаючи, що пандемія коронавірусу буде під контролем і кількість тих, хто приїздить, повернеться в норму, відкриття готелю очікується наступного року.

  • До березня Wizz Air скасувала ще 12 рейсів з України, повідомляє Lowcost Avia. Скасовано рейси з Києва, Харкова, Львова, Одеси та Запоріжжя — Wizz Air збільшує кількість припинених рейсів по Україні до 20.

  • Київська компанія European Travel Insurance застрахувала на 63% менше туристів минулого літа в порівнянні з літом 2019 року. Страхування українців виїжджають за кордон знизилося на 64%, до 191 тис. Страхування внутрішніх поїздок зменшилося на 58%, до 35 тис. Компанія повідомила наприкінці річного звіту: «Незважаючи на те що на початку червня відкрилися кордони і відновилося повітряне сполучення, туристи були серйозно налякані карантином і не квапилися знову поринути у світ подорожей ».

  • Як повідомив вчора журналістам мер Віталій Кличко, за перші два тижні вересня евакуатори Києва відбуксирували понад 2 тис. автомобілів, що принесло місту не менше $35 тис. «Водії мають розуміти, що ліпше припаркуватися на відстані 200−300 метрів, оплатити парковку і розслабитися », — сказав мер. «Якщо ви не хочете платити за парковку, скористайтеся громадським транспортом». Пішоходи скаржаться, що нові евакуатори залишають декотрі машини припаркованими на тротуарах.

Від редактора:

Два роки тому я запитав мера Кличка, чому люди паркуються на тротуарах, надаючи Києву вид пострадянського міста 1990-х. Він відповів: «Люди паркуються там, де хочуть, тому що знають, що їм це зійде з рук». Зараз, озброївшись законними повноваженнями і низкою евакуаторів, мер переймається евакуацією. Здається, що довга рука закону не досягає тротуарів. Так, щоб заблокувати в'їзд автомобілів, міські служби встановлюють протитанкові пілони, досить великі, щоб заблокувати позашляховик. Наступним логічним кроком для водіїв потрібно почати користуватися платними парковками. Коли петля на вуличних парковках затягується, можливо, настав час інвестувати в паркінги — що є великим бізнесом в інших світових столицях.

Стисло і зрозуміло щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікацію повної версії тексту заборонено.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів та інвестиційних менеджерів в Україні.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X