Мотор Січ. Торгова війна перемістилася в Україну

3 вересня 2019, 10:10

Наші урядовці мають думати, як отримати з ситуації максимальний зиск для держави та для галузі

Чи не вперше в історії України, її високими технологіями зацікавилися китайці. Так сильно зацікавилися, що це збентежило американців. І це чудово, хіба не так?

Наша авіаційна галузь дихає на ладан вже кілька десятиліть, і єдине підприємство, що якимось дивом вижило і розвивається у цій галузі - це приватне Мотор Січ. Але воно довго не може жити в умовах, коли їхні розробки та технології не потрібні нашому авіапрому і нашому уряду, тим більше коли основний і традиційний ринок збуту їх продукції - Росія — стає все менш доступним.

Відео дня

Очевидним є те, що співпраця між Мотор Січчю та російськими авіаційними холдингами не припинилася після 2014 року. Це можна побачити, наприклад, у річних звітах холдингу Вертольоти Росії, який до 2017 року розкривав суми передплат за замовлену продукцію. Так, передплати Вертольотів на користь Мотор Січі складали 60, 29 та 10 млн доларів на кінець 2014, 2015 та 2016 років, відповідно (починаючи з 2017 року ці дані офіційно засекретили). Інший виробник двигунів для Вертольотів — Клімов — у 2015 році визнавав, що їхні найбільш ходові двигуни для гелікоптерів (ВК-2500, які відрізняються від моторсічевських ТВ3−117-[…] приблизно так, як Lada Largus відрізняється від Dacia Logan MCV) десь на 50% складаються з українських деталей.

Але так само очевидним є те, що постачання українських двигунів до Росії не є перспективним і рано чи пізно припиниться.

Це величезне досягнення, що Богуслаєв знайшов можливість застосувати українські авіаційні технології за межами Росії. Як бізнесмен і як фанат своєї справи він зробив все правильно

І це величезне досягнення, що Богуслаєв знайшов можливість застосувати українські авіаційні технології за межами Росії. Як бізнесмен і як фанат своєї справи він зробив все правильно. Наші спецслужби вважають, що це може чимось там загрожувати Україні як державі. Чим загрожувати — я не зовсім розумію. Якщо співпраця Мотор Січі з китайцями може потенційно нести ризики для компанії та держави (як то стверджує пан Болтон), то припинення такої співпраці нестиме не просто ризики, а загрозу занепаду підприємства.

Натомість, наші урядовці повинні думати, як отримати з цієї ситуації максимальний зиск для держави та для галузі:

— Якщо ті двигуни і технології так потрібні китайцям, то продати їх разом з Мотор Січчю, але не за 100 млн доларів для бюджету, а за мільярд-два (те, що американці так переймаються продажом — хороший привід передомовлятися з китайцями по ціні).

— Якщо американці так не хочуть цієї угоди — то треба з ними говорити про адекватні вигідні українській стороні альтернативи. Нові великі контракти.


Показати ще новини
Радіо НВ
X