Виключно цифрове покоління. Як альфи змінюють бізнес та чи можна до цього підготуватися?

16 листопада 2022, 23:56

Рік, коли випустили перший iPad та запустили Instagram, став також роком, з якого ведуть відлік нового покоління. Покоління Альфа — діти, які народились у 2010. Вони прийшли у світ портативних гаджетів та цілодобового онлайну.

Дослідники називають це покоління «digital native». Згідно з дослідженням Університету Айови вже до дворічного віку 90% альф має мінімальні навички використання планшета. YouGov спільно з компанією Infobip дослідили, що понад 70% британських та французьких дітей у віці від 6 до 11 років мають персональний планшет, а половина — смартфон.

Відео дня

Також це покоління найбільше по чисельності, житиме довше (прогрес у медицині та тренд на здоровий спосіб життя та екологічність) та буде більш відкритими до культурного різноманіття. Фактично вроджена діджитальність стане основою для прийняття культурного різноманіття та максимального сприяння глобалізаційним процесам. Працювати в різних країнах з різними людьми, раз на п’ять-сім років кардинально змінювати напрямок роботи — все це, за прогнозами, буде притаманно дорослим покоління альфа.

Дослідники вважають, що покоління альфа стане найосвіченішим та найбагатшим за всі часи. Вони народились у світі, де базові потреби у переважної більшості задоволені, матеріальний достаток перестає бути аж таким важливим і вирішальним. Для сучасних дітей глобальні питання рівності людей, змін клімату, проблеми раціонального споживання та сталого розвитку не є абстрактними, далекими та незрозумілими. Завдяки ранній діджиталізації вони будуть найбільш медіаграмотними, зможуть легко відрізняти фейки від реальних фактів і перейматимуться власною кібербезпекою та медіагігієною. Фактично, відповідальне поводження з даними та постійний доступ до інформації (мобільний інтернет та повсюдний Wi-Fi) будуть одними із визначальних чинників у роботі для майбутніх дорослих альф. Працедавцям уже потрібно заопікуватись своєю цифровою репутацією та надійністю.

Трансформація бізнесу під це покоління

Рання діджиталізація призвела до того, що більшість відповідей на питання діти шукають не у батьків-вихователів-вчителів, а в Google. Дослідження «Gen Alpha: An Influencing Power Driving CX» показало, що 39% опитаних дітей, які мають власні гаджети, активно використовують їх під час навчання та шукають інформацію насамперед саме там.

Легкий та швидкий доступ до онлайну став причиною того, що інтернет-інфлюенсери впливають на споживчу поведінку покоління альфа. Всі соцмережі й тамтешні блогери є трендсетерами для всіх вікових груп нового покоління. Дослідники відмічають, що найбільше на дітей впливає відеоконтент. А люди, які стали відомими спершу у соцмережах, а вже потім і у решті медіях, є більшими авторитетами для альф.

Велика кількість екранного часу припинила бути просто пасивним споживанням контенту — покоління альфа активно прагне інтерактиву та взаємодії. Діти хочуть бути включеними користувачами, а часто й повноцінними учасниками віртуальних подій та ком’юніті. Онлайн-платформи, з якими вони активно взаємодіють, — TikTok, Minecraft та Roblox — спонукають стати співтворцями чи авторами унікального контенту. Звідси діти чи не вперше починають набувати суб'єктності у торгових відносинах — маркетологи все частіше починають зважати на забезпеченість середньостатистичної дитини, наявність у неї власних коштів та можливості їх витрачати.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
Нове покоління поки тільки входить у підлітковий вік. Але своєю поведінкою та смаками вже змінює світ

Та більшість дітей все ще є надто малими, аби бути активними покупцями. І тут брендам потрібно звертатись до батьків — частіше мілленіалів, рідше зумерів, — у своїх стратегіях. Завдяки соцмережам, у яких батьківство препарується під уважними очима користувачів, батьки відчувають ще більше бажання купувати якомога кращі товари для малюків. Основою для цього стають стереотипні уявлення про «хороше виховання» та інстаграмна естетика мінімалізму (прості шрифти, пастельні кольори) — все це має переконати споживача, що його дитина отримає безпечний, екологічний та етично правильний товар. Це стає підвалинами для подальших стосунків представників покоління альфа із брендами — все має бути взаємним, побудованим на довірі, співпраці, відповідальним та автентичним. Батьки обирають бренд, який репрезентуватиме їхні цінності.

Така максимальна взаємність та орієнтація на особу споживача стає новим витком довіри у торгових відносинах. Діти все більше прагнуть вибрати один раз і більше над цим не замислюватись. Тобто задати необхідні параметри машинним алгоритмам, аби ті самі вибирали потрібні товари, купували їх і надсилали споживачам. Тож очевидно, що алгоритми VoD-платформ (вони пропонують користувачам нові позиції на основі попередніх переглядів та замовлень) — це те, без чого бізнесу в мережі буде непросто. Хто краще їх пропише, той і виграє більше.

Ще одна особливість покоління альфа — кліпове мислення. Вони споживають таку кількість інформації щодня, що треба постаратись, аби ваш бренд чи товар запам’ятали. Мало просто вирізнитись, потрібно ще й постійно бути перед очима, але не набридати. Це складно і вимагає постійного вдосконалення комунікативної стратегії.

Чек-лист для бізнесу: що робити, аби сподобатись альфа

Про нове покоління перевіреної інформації поки небагато, куди більше прогнозів та здогадів. Та якщо підсумувати результати досліджень, то можна укласти умовний чек-лист, який допоможе бізнесу вчасно і ефективно налаштуватись на нових споживачів. І найперша та основна порада — ідіть в онлайн, якщо вас ще там нема, і максимально там закріпіться. Власний сайт, соцмережі — всі ці канали комунікації вам необхідні.

Що зробити, щоб покоління альфа стало вашим клієнтом:

  • використовувати персоналізований маркетинг;
  • залучати представників покоління до створення контенту, орієнтуватись на популярних серед них блогерів;
  • інтерфейс максимально простий, інтуїтивно зрозумілий. Дизайн лаконічний, такий, що не відволікає від контенту;
  • комунікація онлайн, відповідаєте на коментарі та повідомлення, зважаєте на реакції. Старайтесь не затягувати комунікацію: нове покоління хоче швидких і чітких відповідей на прості питання;
  • соціально корисні та відповідальні бізнеси, ті, які мають мету та місію, отримують додаткову перевагу в альф — їм хочеться бути причетним до чогось потрібного і доброго, навіть коли просто купують кросівки. Допомагайте вирішувати не тільки побутові, а й глобальні проблеми;
  • мінімум тексту, максимум зображення, в ідеалі відео;
  • ідіть до своєї аудиторії на ті платформи, які насамперед цікаві їм, а не які зручні вам;
  • нагадуйте про себе, але не набридайте, будьте в полі зору, але без спаму;
  • техніки продажу типу: «Купи, бо таке є у всіх, будеш крутим» більше не працюватимуть — покоління альфа хоче знати чітко, навіщо їм та чи інша річ. Сумбурний консюмеризм не пройде — спонтанні покупки можливі, якщо товар/послуга потрапить в листок для мотивації та натхнення;
  • субординація, формальності, бюрократія — ці слова максимально далекі новому поколінню. Вони їх просто не розуміють. Зате сприймають цінності, переконання і життєві позиції та погляди. Разом з товаром хочуть отримувати трохи філософії та бути причетними до місії.

Означені пункти є доволі загальними, бо нове покоління поки тільки входить у підлітковий вік. Але своєю поведінкою та смаками вже змінює світ. Дослідники вважають, що ця генерація буде найбільш новаторською серед усіх попередніх. Які трансформації спричинить покоління альфа, поки можемо тільки загадувати та вже готуватись ставати іншими — точно кращими.

Показати ще новини
Радіо NV
X