П’ять міфів українського маркетингу

30 квітня 2021, 16:00

Розібратися з найпоширенішими міфами мені допомогла книга Олексія Філановського «Карго-маркетинг та Україна».

Діджиталізація бізнес-процесів, постійні зміни в поведінці споживача, створення нових продуктів і пошук ідей для просування існуючих — тільки частина глобальних змін, з якими зіткнулися компанії в новій реальності. Український бізнес не виняток, але багато хто продовжує своє існування з незначними змінами в обіймах «карго-культу» і міфів. Розібратися з найпоширенішими бізнес-міфами вирішив за допомогою книги Олексія Філановського «Карго-маркетинг і Україна» від видавництва «Фабула».

Відео дня

У виданні автор аналізує найпопулярніші міфи, з якими живе український бізнес, і пропонує прості та доступні інструменти, які дозволять налагодити ефективну роботу маркетингу. Також автор розмірковує про філософські проблеми маркетингу. Наприклад, про створення цінності і задоволення запитів споживачів, які сприяють розвитку компаній. Додатково книга дає можливість зазирнути в недалеке майбутнє і уявити, як радикально може змінитися наше життя і суспільство загалом.

У житті українського бізнесу існує багато різних міфів, серед яких є п’ять найбільш живучих:

- Український споживач тупий і розмовляє виключно суржиком. Останні кілька років саме цей міф став досить поширеним у комунікації брендів, хоча немає жодного дослідження, яке підтверджувало б, що український споживач віддає перевагу такій перебільшеній комунікації. Наприклад, багато людей у побуті спілкуються суржиком, але чи свідчить це про те, що вони очікують того ж від масової комунікації? Кожен споживач має здоровий розум і смак, і «знижене» поводження може сприйняти як образливе або образливе.

- Робити будемо саме так — у нас одного разу вже вийшло. Одне з найпопулярніших спотворень в управлінні маркетингом, яке може проявитися в абсолютно різних ситуаціях. Кожен бізнес має свою специфіку, товари і різного споживача, шлях до серця якого унікальний, а у використанні нових інструментів немає впевненості в їхній ефективності. Дуже часто, досягнувши успіху в одній компанії, фахівці намагаються тиражувати свій успіх і в нових проєктах.

- Маркетинг без бюджету — найпоширеніший міф серед невеликих компаній. Важливо пам’ятати, що кожен крок у комунікації зі споживачем має свої витрати, наприклад, навчання персоналу, зарплати, колаборації, бартер і час на реалізацію кроків для досягнення цілей.

- Розміщуємо рекламу там, де зуміємо, а не там, де її шукає покупець. Опора на власний досвід при виборі каналів комунікації — поширена помилка серед маркетологів. Найчастіше вибираються вже перевірені канали і з ними ведеться робота, а нові відкладаються на потім. Також помилково повністю спиратися на власну компетенцію, правильніше — на дослідження споживчої поведінки. Адже на кожній аудиторії існує від трьох до п’яти каналів споживання інформації. Тому важливо їх не тільки знати, а й ефективно використовувати.

- Експертність нічого не варта. Важлива креативність. Слабкість маркетингових позицій українського бізнесу в порівнянні з глобальними компаніями пов’язана з тим, що експертність перестає цінуватися належним чином і поступається місцем «чуйці» і «шаманству», що не дає можливості досягнути бажаних результатів. Важливість експертизи стає очевидною в ситуаціях, коли ставляться складні цілі вимагають детального аналізу й опрацювання стратегії.

«Карго-маркетинг і Україна» — книга не тільки про бізнес і маркетинг, вона про психологію і наше життя, тому що багато рішень криються в наших думках і стереотипах. Цінно, що в книзі описано приклади з нашої з вами української реальності, а не історії та кейси з передових країн світу. Вона може бути цікавою як фахівцям-початківцям, так і професіоналам, які, спираючись на свій досвід, можуть піддати сумніву наявні міфи або додати свої.

Показати ще новини
Радіо НВ
X