Ринок Індії наш. Експортуйте

8 вересня 2017, 14:00
Сьогодні вперше делегація з України вирушає у торговельну місію до Індії. Що ж запланувала українська команда, з якою метою ми вирушили і чому саме Індія.

Чому саме Індія?

В умовах диверсифікації географії українського експорту важливим питанням порядку денного є розвиток торговельних відносин з країнами Азії. І в цьому контексті одним із ключових в цьому регіоні є ринок Індії.

Відео дня

На сьогоднішній день економіка Індії розвивається, модернізується її енергетичний комплекс, аерокосмічна сфера, транспортна інфраструктура, відбувається активний розвиток індійської інформаційно-комунікаційної сфери, фармацевтики, військового сектору.

ВВП Індії у 2016 році становив $2,3 трлн із зростанням – 8,6%. Індія – третя за величиною економіка у світі за показниками паритету купівельної спроможності. А ще – це величезний споживчий ринок з населенням в більш ніж 1,3 млрд осіб. Індія у 2016 році імпортувала товарів і послуг на $356,7 млрд.

Останніми роками відстежується розвиток торговельних відносин між Україною та Індією. У географічній структурі українського експорту за підсумками першого півріччя 2017 року Індія посідає 4 місце (2016 року – 5 місце) з часткою 5,5% від загального експорту України.

У 2016 році експорт товарів та послуг з України до Індії склав $2 млрд та збільшився на 31,4%. Якщо говорити про цей рік, то за 6 місяців 2017 року експорт вже склав $1,4 млрд, збільшившись у порівнянні із аналогічним періодом 2016 року на 38,5%.

Якщо окремо поглянути на експорт товарів, то за 6 місяців він склав $1,1 млрд. Це зростання на 45,5%, або на $356 млн.

Зараз 70% українського експорту до Індії – це соняшникова олія, якої поставлено на майже $800 млн. Також Україна експортує на індійський ринок пшеницю – 16% на $179, макуху – 2% на $21 млн. Серед інших товарів нашого експорту – овочі бобові, кукурудза та олія соєва. А також продукція машинобудування – двигуни турбореактивні та стани прокатні, продукція металургії, титан та хімічна продукція, глини.

Але важливо, що в експорті товарів з України до Індії у першому півріччі 2017 року з’явилось 63 нових товарних позицій, серед яких, наприклад аміак, ткацькі верстати, електроосвітлювальне обладнання.

Саме тому в Експортній стратегії України на 2017–2021 роки, Індія визначена ринком у фокусі. Адже ця країна входить у десятку економік світу, займає 3 місце за рівнем абсолютного зростання. А також 5 місце за рівнем середнього зростання нашого експорту товарів протягом 2014-2016 років та 2 місце за потенціалом споживання харчових продуктів.

Так які ж найбільш конкурентні українські товари для експорту в Індію в короткостроковій перспективі?

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Експерти Офісу, з огляду на індекс порівняльних переваг, обсягу експорту з України в Індію, загального обсягу імпорту Індії, а також загального та потенційного обсягу експорту України та динаміки світового імпорту, визначили найбільш перспективні товари.

Серед них – горох, горіхи, пшениця, олія різного виду, глини, меблі та продукти з деревини, металопродукція, продукція енергетичного машинобудування та суднобудування. Також існує великий потенціал для виходу на індійський ринок української харчової продукції в середньостроковій перспективі.

А що ж з експортом послуг?

Якщо говорити про послуги, то за підсумками першого півріччя 2017 року український експорт склав $31,7 млн та збільшився у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року на 11,7%.

Це послуги з ремонту та технічного обслуговування – 49,4% загального експорту послуг до Індії, послуги, пов’язані з подорожами – 32,4%, ділові послуги – 13,2%.

Проте, оскільки економіка Індії стрімко розвивається, Україна зацікавлена в наданні послуг у сфері будівництва та проектування складних інфраструктурних об‘єктів, а також будівництва та обслуговування, реконструкції та модернізації енергетичних об’єктів в цій країні.

Що ми робитимемо в Індії, щоб експорт цієї продукції збільшився? Відкривати ринок Індії українським експортерам.

Саме для відкриття ринку Індії українським експортерам, вперше за роки незалежності України, у Делі та Мумбаї вирушає торгова місія з представниками МЕРТ, Офісу з просування експорту та українського бізнесу, і за участі колег із Мінагро та Держпродспоживслужби.

Українські експортери матимуть змогу встановити контакти та налагодити співпрацю з індійським бізнесом. Все дуже динамічно і, як завжди, насичено. Так, у бізнесу багато B2B зустрічей, круглі столи, спілкування з представниками близько 100 індійських компаній, візити на виробничі майданчики потенційних партнерів та відвідування спеціалізованої виставки агро- та харчових продуктів у Мумбаї.

Звичайно, буде " урядовий" елемент: зустрічі з представниками Міністерства комерції, Міністерства судноплавства та Мінагро Індії.

Основні теми розмов:

- збільшення взаємної торгівлі товарами;

- відкриття допуску української харчової продукції на ринок Індії;

- участь українських інженерних і будівельних компаній в інфраструктурних та енергетичних проектах.

Серед іншого, говоритимемо і про проведення восени чергового 6-го засідання Міжурядової україно-індійської комісії, зокрема з торговельного та економічного співробітництва.

Тож ми відлітаємо до Індії аби налагодити тісну співпрацю та допомогти українським експортерам відкрити для себе нові можливості, встановити контакти. Усе для того, аби у перспективі використати існуючий експортний потенціал у цьому регіоні. Адже від розвитку експорту залежить економічне зростання нашої країни.

PS. Більше цікавої інформації для експортерів про ринок Індії в огляді від Офісу з просування експорту за посиланням . #Експортуй.

Показати ще новини
Радіо NV
X