Як перетворити співробітників із критиків на соратників у час коронакризи

25 листопада 2020, 12:30

Очевидно, що пандемія змусила ритейлерів перекроїти величезну кількість бізнес-процесів. Через різкі та непередбачувані зміни емоційна напруга та робоче навантаження значно збільшуються, вмотивованість і продуктивність співробітників натомість може суттєво знижуватись. Пристосовуючись до нової реальності, особливу увагу компанії мають приділяти своїм підходам до взаємодії з командою. Адже саме люди є тією рушійною силою, від якої напряму залежить довгостроковий успіх будь-якого бізнесу.

Відео дня

У глобальному контексті коронакриза тільки форсувала ті зміни, що відбуваються в області управління персоналом протягом останніх років. В основі цих перетворень — гнучкість, відкритість, технологічність та емпатія.

Гнучкість та швидкість

Будь-яка криза — це нові виклики та нові можливості. Люди мають швидко адаптуватися до змін та розвивати нові здібності. У таких умовах виграють компанії, які заклали у своїй корпоративній культурі принцип гнучкості, дбають про внутрішній розвиток та максимальну залученість співробітників і давно стали на шлях поступових цифрових трансформацій.

Федерація роздрібної торгівлі США підтверджує: карантинні обмеження зумовили падіння попиту на певні професії, натомість в інших сферах з’явилася велика кількість нових робочих місць. Наразі в американському ритейлі простежується загальна тенденція, за якої співробітникам часто доводиться поєднувати різноманітні задачі, наприклад формування онлайн-замовлень і допомогу покупцям у магазині.

Дослідження Світового банку від 2019 року свідчить, що з часом все більше професій, незалежно від сфери, потребуватимуть перш за все технічних знань, здібності до розв’язання проблем і критичного мислення, а також таких софт скілів, як емпатія, цілеспрямованість і вміння працювати в команді.

У 2020 вже не доречно розглядати людей як ресурс, як виконавців, що готові сліпо слідувати вказівкам керівництва. В умовах цифрової економіки роль окремого співробітника в компанії докорінно змінюється: людині важливо дати ціль, розуміння, заради чого компанія рухається в певному напрямку, та свободу вибору шляху.

Відкритість та регулярна комунікація

Однією з невіддільних складових успіху всіх прогресивних ритейлерів є ефективна внутрішня комунікація та взаємодія заснована на довірі. Обізнані співробітники зберігають лояльність, працюють на результат та ставлять в основу довгостроковий успіх. Особливо в кризові періоди працівники мають чітко усвідомлювати сценарії подальшого розвитку компанії, розуміти, як трансформуються її цілі, і як стратегічні зміни впливають на результати.

Також дуже показово, що за підсумками дослідження міжнародного PR-агентства Edelman, яке провело опитування працівників у 10 країнах, 63% респондентів зазначили, що довіряють інформації щодо COVID-19, яку поширюють їхні роботодавці, у порівнянні з 58%, що розглядають урядові сайти як надійне джерело.

HR-відділ Jysk Finland в умовах кризи, наприклад, першочергову увагу приділяє поширенню інформації, щоб знизити напругу серед співробітників. Новини про COVID-19 і реакція компанії на перебіг пандемії регулярно транслюються для забезпечення повної прозорості. Компанія гарантує, що команда швидко отримує усі важливі оновлення, зокрема, ті, які стосуються змін у трудовому законодавстві.

Крім того, Jysk активно впроваджує різноманітні цифрові інструменти, щоб підтримувати ефективну взаємодію співробітників між собою, організовує регулярні онлайн-зустрічі, долаючи недоліки віддаленої роботи.

Мотивація у форматі гейміфікації

Під час кризи рівень вмотивованості співробітників може суттєво знижуватись, однак гейміфікація апелює до нашого бажання суперничати з іншими, миттєво отримувати винагороду та фідбек, тому значно підвищує продуктивність. Підрахунок балів, присвоювання бейджів та нагород — це заслужене визнання, що збільшує задоволення працівника від виконання певних задач.

Ще у 2013 році Walmart почав впроваджувати елементи гейміфікації на своїй онлайн-платформі для внутрішнього навчання співробітників. Формат передбачає, що працівник регулярно витрачає 3−5 хвилин, граючи у гру, у якій має відповідати на питання щодо безпеки, а також відразу розуміє, де допустив помилки. В результаті на 54% зменшилася кількість травмувань у розподільчих складах Walmart, а 96% спостережень за поведінкою працівників продемонстрували, що вони застосовують здобуті знання в роботі.

Тренд на гейміфікацію притаманний і українському ритейлу. Ми декілька місяців тому запустили власний мобільний додаток для співробітників — Galaxy. У ньому кожен член команди виконує місії, пов’язані з робочими задачами, та отримує спеціальні бонуси, які згодом може витратити на купівлю речей, а також змагається з колегами й тому прагне постійно вдосконалювати свої результати.

Емпатія та підтримка

Емпатія — не тільки критично важливий скіл для сучасних працівників, але й підхід, що має лежати в основі взаємодії роботодавця зі співробітниками.

Спалах пандемії став переламним моментом у розвитку багатьох компаній. Проте яким би бізнесом ми не керували, ким і де б не працювали — більшість із нас зіткнулася з почуттям невизначеності та тривоги через різкі та неочікувані зміни, що відбуваються на роботі й у суспільстві. У таких умовах понад усе люди потребують підтримки. Співробітники та потенційні кандидати будуть судити про компанії по тому, як вони поставилися до працівників під час пандемії, а загальний настрій команди значно впливатиме на продуктивність.

У глобальному контексті коронакриза тільки форсувала ті зміни, що відбуваються в області управління персоналом протягом останніх років

Наприклад, провідний гравець світового ритейлу Amazon виділив кошти на разові додаткові фінансові виплати для всіх співробітників, так званий Thank You бонус. Компанія також сформувала фонд допомоги в розмірі 25 мільйонів доларів для партнерів і сезонних працівників, які постали перед фінансовими труднощами у зв’язку з карантином. У 2020 році Amazon планує вкласти близько 10 мільярдів доларів в ініціативи, пов’язані з COVID, а також вніс корективи в понад 150 робочих процесів, щоб підвищити рівень безпеки команди. Ритейлер розширює штат, знімаючи надмірне навантаження зі співробітників, надає їм додаткові дні оплачуваної відпустки й можливість працювати за гнучким графіком.

Загалом, усі ці практики на сьогодні є базовими принципами взаємодії з командою. Втім, коронакриза стала стимулом для ритейлерів справедливо оцінити рівень лояльності своїх співробітників, проаналізувати недоліки менеджменту і впровадити важливі стратегічні зміни, щоб екстрено стабілізувати роботу в умовах пандемії, а також досягти успіху в довгостроковій перспективі.

Показати ще новини
Радіо НВ
X