Чому бізнесу важливо дружити з медіа і як зберегти репутацію в соцмережах

3 лютого 2020, 09:01

Як побудоване інформаційне поле сьогодні і що важливо знати бізнесу

Яке значення мають засоби масової інформації

Сьогодні ЗМІ відіграють надзвичайно важливу роль в формуванні і розвитку суспільної думки. Щонайменше 80% людей дізнаються інформацію про економічне життя країни із телебачення та соціальних мереж. Значно менше — від колег, з друкованих видань та радіо. На сьогодні ЗМІ і соціальні мережі фактично стали єдиним цілим, перетворившись на величезний інформаційний клубок. Важко переоцінити значимість засобів масової інформації, адже більше 90% компаній використовують їх в своїй роботі.

Відео дня

За допомогою соціальних мереж та ЗМІ компанії рекламують власні послуги, залучають нових клієнтів, досягають нових висот у рейтингах. Але варто пам’ятати, що прояви у медіа повинні бути максимально грамотними та продуманими, аби «зірковий час» не завдав ризиків вашому бізнесу та власній репутації.

Відомі випадки падіння акцій компанії більше ніж на 10% ще до того, як вона спростувала негативну інформацію в ЗМІ про її фінансові труднощі.

Ризики, які несуть ЗМІ та соціальні мережі

Інформація, яку генерують ЗМІ, має серйозний вплив на суспільство. А отже і на бізнес. Здавалося б, чудовий інструмент для розвитку компанії. Але це лише одна сторона медалі. Історія наводить прикрі приклади, коли ЗМІ, соцмережі, необережне поводження із інформацією заподіяли неабияку шкоду бізнесу. Відомі випадки падіння акцій компанії більше ніж на 10% ще до того, як вона спростувала негативну інформацію в ЗМІ про її фінансові труднощі.

В 2016 році вартість компанії Samsung SDI на ринку впала більш ніж на півмільярда доларів після того, як в своєму Твітері Ілон Маск повідомив, що його компанія працює із Panasonic над новим електромобілем.

Ще одній компанії витік інформації коштував $60 млн. Хакери зламали комп’ютери компанії, скориставшись її слабкими місцями і витоком інформації, після чого почали вимагати кошти. Фірмою прийнято рішення не платити зловмисникам. В результаті, 22 тисячі комп’ютерів в 40 країнах відновлювали свою роботу понад два місяці. Один із заводів цієї компанії весь цей період працював так, ніби комп’ютерів ще не винайшли взагалі.

Не варто недооцінювати загрози кібератак з соціальних мереж. Задумайтесь на секунду, коли ви востаннє зберігали резервну копію усіх своїх робочих документів? Уявіть наслідки втрати усієї збереженої вами інформації, бази клієнтів, опису продукції, фото та документів.

Давайте після прочитання цієї публікації зробимо резервну копію усіх важливих файлів на зовнішній диск, який покладемо в безпечне місце.

Як побудовані ці клубки інформації

Основою соціальних мереж є наші зв’язки, які базуються на інтересах та колі спілкування. Компанії вираховують це коло спілкування за вашими «лайками», «коментами», «шейрами». Просування «продуктів» також здійснюється за допомогою груп, залучення до спілкування та дружби потенційних клієнтів, компаній за інтересами. За схожими критеріями Facebook підбирає для вас людей, яких ви можете знати та пропонує їх долучити до друзів.

Кожен користувач інтернету, що зареєстрований в соціальних мережах, сьогодні може бути міні-журналістом, лідером думок. Його коментар, голос, публікація може мати неабияку силу. Блогери на YouTube, Instagram, Facebook збирають аудиторії у мільйони глядачів, їх позиція важлива для цих підписників.

Свіжим прикладом сили позиції у соцмережі є історія моделі із Каліфорнії Кейлен Уорд. Дівчина у грудні 2019 року на своїй сторінці в Twitter написала про те, що надішле своє інтимне фото будь-кому, хто пожертвує більше $10 для однієї із благодійних організацій, які займаються допомогою потерпілим від пожеж в Австралії. Цей твіт «вибухнув» і став вірусним, миттєво розійшовшись по всьому світу. Як результат, зібрана сума досягла 1 000 000 доларів США.

Таким чином, репутація компанії може постраждати, якщо якась особа буде інтенсивно поширювати достовірну/недостовірну інформацію в соціальних мережах та ЗМІ, внаслідок якогось конфлікту. Зрозуміло, що з часом правда може бути з’ясована і виявиться, що клієнт звів наклеп на фірму, але репутаційні збитки вже були нанесені і відновити попереднє ставлення до компанії не буде так просто.

Пам’ятайте, що SMM-менеджер, який відповідає за соцмережі ваших фірм, в сучасному світі є «голосом» вашого бренду. І все, що написано у ваших інформаційних платформах (Фейсбук, Інстаграм), може зіграти проти вас. Важливо не лише публікувати новини, але і правильно реагувати на негатив.

Декілька порад для вашого «зіркового часу»

1. Перша проблема — відсутність належної уваги керівництва компанії до того, що співробітники публікують у соціальних мережах. Дійсно, ніхто не може обмежувати їх у тому, з ким спілкуватися та які фото публікувати. За винятком випадків, коли у такий спосіб може бути розголошена певна конфіденційна інформація. Банальним прикладом може бути виставлення будь-якого допису із підписом про майбутнє партнерство, «зачекінившись» в офісі контрагента, керівництво якого бажало зберегти переговори в таємниці до певного часу. Всередині компанії необхідно мати належну політику спілкування у соцмережах та комунікації зі ЗМІ, її потрібно довести до усіх без винятку працівників та інформувати новеньких. Можливо, навіть передбачити відповідні положення в угоді про нерозголошення або трудовому договорі, що укладається із працівниками.

Близько 80% кібератак здійснюються на малий бізнес, 60% із цих компаній не мають захисту взагалі, більше 50% бізнесу не відновлюються після кібератак

2. Не варто недооцінювати загрозу кібератаки з соціальних мереж, де співробітники розміщують свої персональні дані та не менш часто конфіденційну інформацію компанії, не усвідомлюючи ризики цього. Близько 80% кібератак здійснюються на малий бізнес, 60% із цих компаній не мають захисту взагалі, більше 50% бізнесу не відновлюються після кібератак. Після вірусу «Пєті» багато фірм задумалося над кібербезпекою. Варто звернутися до фахівців, які зможуть продіагностувати ваше програмне забезпечення та обладнання на вразливість до подібного роду атак і, як результат, запропонувати способи підвищити його стійкість.

Компанія зобов’язана подбати про захист робочих місць співробітників. Не менш важливим є вірне поводження із пристроями, за допомогою яких може зберігатися та передаватися інформація: телефони, планшети, ноутбуки.

3. Невеликі лайфхаки допоможуть без особливих фінансових затрат підвищити безпеку даних. Для прикладу, необхідно впровадити шифрування даних компанії таким чином, щоб навіть після отримання зловмисники не змогли їх використати.

4. Потрібно визначити обмежене коло співробітників, які будуть вести комунікацію із ЗМІ, опрацьовувати інформацію у соціальних мережах. Ці люди, завдяки спеціальній підготовці, повинні реагувати на конфліктні ситуації швидко, професійно, ефективно.

Співробітникам потрібно роз’яснювати, що, незважаючи на те, наскільки відверто неправдиво може бути висвітлена компанія чи будь-яка новина про неї, їм не варто втручатися в такі дискусії і висловлювати в них позицію компанії.

5. Якщо журналіст застав вас зненацька, не варто панікувати. Навіть професіонали втрачають контроль над собою перед об'єктивом камери. Дайте собі час подумати, сконцентруватися, ввічливо попросіть уточнити запитання. Загалом, у вас є 30 секунд «зіркового часу», а саме стільки ефірного часу ЗМІ готові виділити для вас.

6. Пам’ятайте, що навіть коли камера оператора опущена, не направлена на вас — це не означає, що вас не записують. З першого ж слова до вас журналіст може бути із увімкненим мікрофоном і за допомогою монтажу ваші слова будуть накладені на потрібну картинку. Саме тому варто радитися із журналістами і запитувати: «А можна я ось так скажу…».

7. Якщо було направлено інтерв'ю для друкованого ЗМІ, автор має право просити текст на узгодження перед публікацією. Однак варто пам’ятати, що повністю переписати все не вийде, тому потрібно належно готуватися до всіх, навіть найбільш провокаційних питань.

8. Якщо на вашу компанію написали відверто «замовну» публікацію, у якій було все висвітлено однобічно, не було отримано вашої позиції щодо питань, які в ній піднімаються — ви маєте право вимагати оприлюднення вашої точки зору у цьому ж засобі масової інформації, а якщо інформація є недостовірною — вимагати її спростування.

Давайте підсумуємо

Сучасність змушує нас бути публічними, інформаційне поле дарує силу тим, хто вміє поводитися з ним, використовувати на свою користь.

Невдалий чи навіть замовний репортаж, атака в соцмережах може вартувати вам чималих фінансових та репутаційних втрат, тримайте ніс за вітром.

Навчайтеся самі та готуйте підлеглих до викликів сучасності, дотримуйтеся інформаційної гігієни.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X