Звичайні меблі стають розкішшю для українців

16 лютого, 12:30
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

В останні роки продажі меблів в Україні стабільно знижуються. При цьому вартість продовжує зростати. В чому причина таких тенденцій та чого очікувати українцям цього року?

Все нормально, падаємо

За останні 7 років український ринок меблів скоротився в 2,5 рази. За нашими оцінками, в 2021-му об'єм ринку склав близько $570 млн, тоді як у 2014-му перевищував позначку в $1,4 млрд. Настільки суттєве скорочення ринку пов’язане з декількома факторами: територіальним зменшенням ринку, кризовим періодом, зростанням цін, відтоком економічно активного населення з країни та низьким рівнем доходів громадян.

Відео дня

Якщо проаналізувати середній рівень заробітних плат і споживчий кошик українців, стає зрозумілим, що купівля меблів для них стає розкішшю.

За підрахунками аналітиків більшу частину доходів українці витрачають на придбання товарів першої необхідності та сплату житлово-комунальних послуг. А на покупку меблів в середньому залишається лише близько 2% доходу, або 360 грн ($12.87) на місяць. Враховуючи настільки низькі цифри, не дивно, що ринок стабільно скорочується. В останні декілька років падіння було в межах 7−10% що відповідає загальноєвропейському тренду ринку меблів. Проте для деяких представників малого та середнього бізнесу таке скорочення внутрішнього ринку було фатальним. Найслабші гравці вимушені згортати бізнес та шукати щастя в інших, більш перспективних сегментах торгівлі.

Нестабільні ціни

У той же час, ми розуміємо, що в 2022-му тенденція до скорочення українського ринку, скоріше за все, продовжиться. Тим більше, що на нього продовжать тиснути пандемія коронавірусу, перебої в логістиці та зростання цін на сировину та комплектуючі, які використовуються для виробництва меблів. В першу чергу мова йде про деревину, пластик, ДСП, метал та фурнітуру, ціни на які не стабілізувалися й досі.

В минулому році нестабільність сировинних ринків призвела до збільшення вартості меблів в Україні на 28%.

Звичайно, настільки суттєві цінові коливання впливають як на динаміку продажів, так і на їхню структуру. Українці стали все частіше купувати меблі економ-сегменту, а місцеві виробники переключилися на покриття експортних потреб, де продукцію можна продати дорожче. Не виключено, що ці процеси продовжаться і цьогоріч, адже вартість сировини та комплектуючих у світі продовжує зростати. В Україні проблем меблевому ринку може додати політико-економічна нестабільність, курсові коливання та спад житлового будівництва.

Універсальність чи спеціалізація

На мою думку, в таких умовах меблевим ритейлерам доведеться конкурувати вже не тільки між собою, а й з іншими сегментами роздрібної торгівлі. Умовно кажучи, боротися за увагу покупця з продавцями побутової техніки, одягу, ювелірних прикрас чи інших товарів не першої необхідності. В цій конкурентній боротьбі перемагатимуть компанії, які зможуть переконати споживача в необхідності покупки не тільки раціонально, але й емоційно.

При цьому український меблевий ринок продовжить шлях до консолідації за прикладом розвинених країн світу. Найбільш системні гравці будуть нарощувати свою частку за рахунок нецивілізованого ритейлу. Шансом невеликих компаній буде вузька спеціалізація, яка дозволить їм якісно виділятися експертизою на фоні мас-маркету.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X