Нове мислення для бізнесу. Як на звичні речі подивитися під іншим кутом?

21 жовтня 2021, 15:37

На Київському міжнародному економічному форумі Асоціація лідерів сталого розвитку представила стенд, де запропонувала переосмислити звичну поведінку бізнесу та людини.

Зміна повсякденних звичок, нав’язаних модою і маркетингом, допоможе заощадити природні ресурси і змусить перебудувати підходи бізнесу.

Мало хто знає історію предметів, які сьогодні викликають екологічний резонанс, але так було не завжди:

Відео дня

Пакет, приміром, родом зі Швеції. Його створили в 1965 році. А в 1982 році він був уже в кожному супермаркеті. Ще через 20 років щохвилини пакет будуть купувати більше мільйона людей у всьому світі. Щорічно близько 5 трильйонів пластикових пакетів виготовляється у світі. І лише 10% утилізуються. Сьогодні пакет живе в океанах. Це вбивця для водоплавних. Тому понад 60 країн ввели заборони або податки, щоб допомогти приборкати забруднення пластиковими пакетами.

Яке рішення? Шопер з пластикових відходів. Одна сумка замінює понад 700 одноразових пакетів. Одна людина, яка використовує сумку впродовж життя, допоможе позбавитися 22 тис. пластикових пакетів і врятує понад 100 тис. черепах і близько одного млн птахів.

Ще одна проблема — одяг. Продукт швидкої моди, яку придумали, щоб заробити більше грошей на швидко зростаючому населенні землі. 3 з 5 куплених речей потрапляють на звалища. На швидку моду припадає 10% світових викидів вуглецю і 20% світових стічних вод.

Яке рішення? Віддавати перевагу брендам, які переробляють свої колекції і відповідально ставляться до впливу на навколишнє середовище. Є глобальна коаліція The Fashion Pact, в рамках якої бренди розкоші і швидкої моди (включаючи Adidas, Chanel і H&M) розробили спільну програму для впровадження більш екологічно чистих способів виробництва. Ми, як споживачі, повинні не тільки переосмислити, у кого ми купуємо наш одяг, але і як ми з ним поводимося. Це включає в себе ремонт, передачу чи перепродаж нашого старого одягу замість того, щоб просто викидати його у відро для сміття, де він неминуче потрапить на звалище.

Папір теж є екологічною загрозою. Його придумали дуже давно, але не використовували так багато, як останні 40−50 років. Для виробництва паперу щороку вирубують понад 100 млн дерев.

Для виготовлення одного аркуша формату А4 потрібно 10 літрів води. Кожна тонна переробленого паперу рятує 17 дерев; запобігає викидам тонни вуглекислого газу, заощаджує 4,7 МВт/год електроенергії і 33 кубометрів води. 55% постачання паперу в світi припадає на нещодавно спиляні дерева.

Яке рішення? Переробка 1 тонни паперу для друку або для копірів заощадить понад 2 тонн деревини. Потрібно сортувати сміття та переробляти папір. Віддавати перевагу паперу з вторинної сировини та економіти його.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Хто б міг подумати, що пластиковий стаканчик придумали в 1869 році, щоб врятувати природу і скоротити споживання природних ресурсів. Але з часом стало зрозуміло, що найбільшої шкоди природі приносить саме він. Процес розпаду хімічних зв’язків матеріалів, з яких створений стаканчик, дорівнює 500 років. За цей час в навколишнє середовище потраплять мільярди токсинів, шкідливих для всього живого на Землі.

Яке рішення? Використовувати багаторазову чашку щодня. Протягом року 1 людина можна запобігти втраті 288 л. води, 126 вирубаних дерев, 39,8 викидів парникових газів.

Маска, яка врятувала людей під час пандемії Covid-19, заслуговую на повагу. Але, за оцінками експертів, пандемія щодня призводить до утворення до 7 200 тонн медичних відходів, велика частина з яких — одноразові маски. І лише частина з них утилізується належним чином. Решта виявляються на звалищах.

Яке рішення? Вакцинація, контроль правильної утилізації, багаторазові рішення — врятують нашу планету від тотального забруднення медичними відходами.

Показати ще новини
Радіо NV
X