Нове мислення для бізнесу. Як на звичні речі подивитися під іншим кутом?
На Київському міжнародному економічному форумі Асоціація лідерів сталого розвитку представила стенд, де запропонувала переосмислити звичну поведінку бізнесу та людини.
Зміна повсякденних звичок, нав’язаних модою і маркетингом, допоможе заощадити природні ресурси і змусить перебудувати підходи бізнесу.
Мало хто знає історію предметів, які сьогодні викликають екологічний резонанс, але так було не завжди:
Пакет, приміром, родом зі Швеції. Його створили в 1965 році. А в 1982 році він був уже в кожному супермаркеті. Ще через 20 років щохвилини пакет будуть купувати більше мільйона людей у всьому світі. Щорічно близько 5 трильйонів пластикових пакетів виготовляється у світі. І лише 10% утилізуються. Сьогодні пакет живе в океанах. Це вбивця для водоплавних. Тому понад 60 країн ввели заборони або податки, щоб допомогти приборкати забруднення пластиковими пакетами.
Яке рішення? Шопер з пластикових відходів. Одна сумка замінює понад 700 одноразових пакетів. Одна людина, яка використовує сумку впродовж життя, допоможе позбавитися 22 тис. пластикових пакетів і врятує понад 100 тис. черепах і близько одного млн птахів.
Ще одна проблема — одяг. Продукт швидкої моди, яку придумали, щоб заробити більше грошей на швидко зростаючому населенні землі. 3 з 5 куплених речей потрапляють на звалища. На швидку моду припадає 10% світових викидів вуглецю і 20% світових стічних вод.
Яке рішення? Віддавати перевагу брендам, які переробляють свої колекції і відповідально ставляться до впливу на навколишнє середовище. Є глобальна коаліція The Fashion Pact, в рамках якої бренди розкоші і швидкої моди (включаючи Adidas, Chanel і H&M) розробили спільну програму для впровадження більш екологічно чистих способів виробництва. Ми, як споживачі, повинні не тільки переосмислити, у кого ми купуємо наш одяг, але і як ми з ним поводимося. Це включає в себе ремонт, передачу чи перепродаж нашого старого одягу замість того, щоб просто викидати його у відро для сміття, де він неминуче потрапить на звалище.
Папір теж є екологічною загрозою. Його придумали дуже давно, але не використовували так багато, як останні 40−50 років. Для виробництва паперу щороку вирубують понад 100 млн дерев.
Для виготовлення одного аркуша формату А4 потрібно 10 літрів води. Кожна тонна переробленого паперу рятує 17 дерев; запобігає викидам тонни вуглекислого газу, заощаджує 4,7 МВт/год електроенергії і 33 кубометрів води. 55% постачання паперу в світi припадає на нещодавно спиляні дерева.
Яке рішення? Переробка 1 тонни паперу для друку або для копірів заощадить понад 2 тонн деревини. Потрібно сортувати сміття та переробляти папір. Віддавати перевагу паперу з вторинної сировини та економіти його.

Хто б міг подумати, що пластиковий стаканчик придумали в 1869 році, щоб врятувати природу і скоротити споживання природних ресурсів. Але з часом стало зрозуміло, що найбільшої шкоди природі приносить саме він. Процес розпаду хімічних зв’язків матеріалів, з яких створений стаканчик, дорівнює 500 років. За цей час в навколишнє середовище потраплять мільярди токсинів, шкідливих для всього живого на Землі.
Яке рішення? Використовувати багаторазову чашку щодня. Протягом року 1 людина можна запобігти втраті 288 л. води, 126 вирубаних дерев, 39,8 викидів парникових газів.
Маска, яка врятувала людей під час пандемії Covid-19, заслуговую на повагу. Але, за оцінками експертів, пандемія щодня призводить до утворення до 7 200 тонн медичних відходів, велика частина з яких — одноразові маски. І лише частина з них утилізується належним чином. Решта виявляються на звалищах.
Яке рішення? Вакцинація, контроль правильної утилізації, багаторазові рішення — врятують нашу планету від тотального забруднення медичними відходами.