Розвиток конкурентного бізнесу чи ще один замах на довкілля Маріуполя

9 серпня 2019, 10:00

Що не так з планом розвитку морського порту Маріуполь

План розвитку морського порту Маріуполь в оновленій редакції затверджено АМПУ в 2018 році. Пунктами 2 та 3 Плану з метою розвитку інфраструктури морських терміналів передбачено утворення території та будівництво причалів 4-го району. Інвесторами цього проекту повинні стати АМПУ та якийсь загадковий «інвестор». В тому числі, за рахунок згаданого «інвестора» планується будівництво складського майданчика та перевантажувального комплексу 4-го району.

Відео дня

Все це АМПУ запланувало у довгостроковій перспективі. Але чи є цей план актуальним та корисним — давайте розберемось разом.

Дмитро Ляшов
Фото: Дмитро Ляшов

За задумкою фахівців АМПУ будівництво причалів 4-го району дозволить збільшити об'єми переробки вугілля до 6 млн тон. Якщо подивитися Схему розвитку морського порту Маріуполь (позначки 2 та 3 на Схемі), можна побачити, що утворення території та будівництво нових причалів передбачається у напрямку міського пляжу — улюбленого місця відпочинку маріупольців та гостей міста.

Від цього стають не зрозумілими очікувані АМПУ результати реалізації діючого Плану «зменшення техногенного впливу порту на навколишнє середовище та поліпшення екологічної ситуації прилеглих районів міста».

Нещодавно вийшов матеріал з експертною думкою щодо актуальності поточного Плану розвитку порту Маріуполь. Автор зазначає, що «для розвитку конкурентоспроможної та стабільної галузі необхідні плани розвитку, що найбільш повно враховують поточні реалії».

На теренах соціальних мереж розгорілися палкі суперечки щодо цього матеріалу. Наприклад, директор Маріупольського морського торговельного порту Олександр Олійник так прокоментував питання актуальності затвердженого Плану розвитку порту:

страница FB
Фото: страница FB

"…Розкрию таємницю: стратегічний план розвитку ще в 2015 році змінено у зв’язку з військово-політичною кризою. Звісно, будівництво вугільного терміналу втратило свою актуальність, з причини всім відомої…"

Така позиція керівника державного підприємства що є найбільшим стивідором морського порту Маріуполь викликає, як мінімум, здивування. Тобто затверджений в 2018 році План розвитку порту вже 5 років як неактуальний, але ж, не дивлячись на це, зміни до нього не вносяться?

Треба зазначити, що АМПУ та ММТП мають різні функції та повноваження щодо формування Плану. Задачі АМПУ — сприяння розвитку морської транспортної інфраструктури та підвищенню конкурентоспроможності українських морських портів шляхом проведення адміністративної реформи та створення умов і механізмів для залучення інвестицій. За рахунок власних досліджень та пропозицій суб'єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність на територій порту Маріуполь, АМПУ формує План розвитку морського порту в довгостроковій, середньостроковій та короткостроковій перспективі. Пропозиції розглядаються Радою порту Маріуполь та після затвердження вносяться до Плану.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

В той же час ММТП — лише один з таких суб'єктів господарювання — стивідор, що зацікавлений у збільшенні об'ємів перевантаження вантажів та вносить пропозиції до Плану та посідає місце в Раді порту на рівні зі всіма іншими її членами. Принаймні так повинно бути. Але таке враження, що це повністю споріднені організації що, так би мовити, грають в одні ворота. Тим більше, попереднім очільником АМПУ був колишній керівник ММТП, а сьогоднішній — колишній підлеглий Олександра Олійника. Саме при новому очільнику і було затверджено оновлений План розвитку порту.

Потрібно зазначити, що суб'єктів господарювання в порту Маріуполь декілька. Це і судноремонтний завод, і зерновий термінал УкрТрансАгро, і навіть, металургійний комбінат Азовсталь. Але, як вбачається з Плану, або від цих компаній не було пропозицій, або вони не враховані АМПУ в поточному Плані.

З лютого поточного року до складу ради порту увійшли представники місцевих органів самоврядування, зокрема, заступник міського голови Сергій Захаров. Та, чи то ще руки не дійшли, або через небажання вникати в глибину проблем, представник громади Маріуполя досі не звернув увагу на потенційну загрозу екології міста. Також це питання оминули громадські еко активісти.

Залишається сподіватися, що затверджений План розвитку морського порту Маріуполь є формальним бюрократичним документом та залишиться лише на папері. Інакше екології міста буде нанесено невиправної шкоди.

Спеціально для НВ Бізнес

Більше поглядів — у розділі Експерти НВ Бізнес

Показати ще новини
Радіо НВ
X