Як впорядкувати хаос у бізнесі

0 коментувати
Вижити на конкурентному ринку під силу не кожній компанії

Щорічно у світі створюється 100 млн стартапів. Половина з яких існує менше року, а кожен четвертий не дотягує й до п'яти років. І лише третина має шанс стати успішними.

Історії успіху великих корпорацій рідко коли обходяться без низки масштабних планів і грандіозних стратегій із захоплення світового ринку. Спробуйте створити бізнес, не маючи жодного уявлення про ринок і короткострокової стратегії – компанія не проживе й року, якою б геніальною не була ідея, покладена в основу. Хоча від краху не застраховані й гіганти, що існують десятки років, наприклад, General Motors або Nokia.

То як грамотна стратегія може застрахувати бізнес від провалу? На чому вона будується і як перевірити її міцність?

Правильне тлумачення економічної ситуації, розрахунок необхідних ресурсів і формування підсумкового бачення – все це завдання експерта зі стратегічного розвитку. Це не харизматичний лідер, здатний "підняти" продажі закликом "встань і йди". Ні, це економіст і бізнес-інженер, який працює з математичними моделями та масивами даних. І процес діагностики полягає у використанні комплексних математичних методів.

Формування грамотної стратегії починається з:

- аналізу зовнішніх чинників й умов ринку;

- виявлення можливостей для розвитку та вузьких місць у бізнес-процесах всередині компанії;

- визначення ключових факторів створення вартості на підприємстві.

Така діагностика – найважливіший етап у процесі розроблення успішної стратегії підприємства.

Аналіз підприємства та вибір відповідних методів – суто індивідуальний і комплексний процес. Однак існує кілька загальних аналітичних методик, які допомагають сфокусувати зусилля на подальшій діагностиці будь-якого підприємства.

Однією з таких методик є діаграма Ісікави, призначена спеціально для визначення причинно-наслідкових зв'язків при створенні додаткової цінності. Метод розробив японський теоретик менеджменту Каору Ісікава. Вперше його застосували у концепції виробництва  компанії Toyota у середині минулого століття.


Суть методики полягає у почерговому зображенні факторів, які впливають на кінцевий ефект. До кожного фактора графічно приписують більш глибинну причину, яка посилює або запобігає його впливу на кінцевий результат.

Діаграма допоможе, по-перше, максимально компактно, але комплексно охопити фактори, які впливають на результат. По-друге, визначити найбільш дієві з них і надати розвитку компанії потрібний вектор.

Корисною методикою є й факторний аналіз.


В його основі лежить твердження, що показники роботи компанії залежать від поки невідомих змінних, з'ясування яких дозволить виявити вузькі місця у процесі формування доданої вартості.

Розбиваючи вихідні показники на окремі складові, у процесі аналізу формується щось на кшталт дерева, окремі галузі якого у безпосередньому зв'язку визначають підсумкові показники роботи компанії. Виявляючи найбільш значущі та взаємопов'язані гілки, керівництво компанії отримує чітке уявлення про те, з якими факторами варто працювати насамперред, щоб досягти найкращого результату.

Тобто без такого "дерева факторів" діаграма Ісікави дає відповідь на запитання "у чому причина", але не допомагає при виборі рішення.

Тож можна нехтувати використанням стратегічного аналізу та блукати по колу у пошуках втрачених можливостей. А можна грамотно та чітко визначити всі підводні камені на шляху свого бізнесу та розробити маршрут, який веде до успіху.

Попереджений – озброєний. І чим краща  зброя, тим вищими будуть шанси на перемогу.


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: