Логістика в умовах карантину

3 квітня 2020, 18:02

Як нова реальність вплинула на ринок вантажоперевезень

У зв’язку з поширенням нового коронавірусу, Україна та інші країни вводять обмеження на пересування та зібрання громадян. Закриваються магазини, установи, ресторани, «заморожується» бізнес. Все це ставить нові виклики перед усіма нами: споживачами та постачальниками послуг, підприємцями і звичайними громадянами.

Відео дня

Коли людям рекомендують залишатися вдома, виникає проблема доставки продуктів та інших товарів додому. Водночас варто задуматися: чи безпечно це для відправника, одержувача та кур'єра?

На цей момент немає підтвердження інформації, що COVID-19 передається через харчові продукти. Варто довіряти інформації про особливості вірусу, отриманій від Всесвітньої організації охорони здоров’я, і вибирати службу доставки, яка також прислухається до рекомендацій ВООЗ.

Дослідження Американського інституту здоров’я показали, що коронавірус живе на картоні до 24 годин, а на пластикових і металевих поверхнях — до 2−3 днів. Тому, щоб уберегтися від зараження, досить ретельно обробити дезінфекційним засобом поверхні, які підлягають такій обробці. А упаковки, які не можна мити, наприклад, картон — досить поставити на балкон або залишити на вулиці «На карантин». І звичайно, мити руки якомога частіше після контакту з будь-якими предметами «із зовнішнього світу».

Транспортні компанії будуть еволюціонувати, шукати нові формати співпраці з клієнтами і ринки, оптимізувати портфелі послуг.

На власному прикладі розуміємо, що в умовах карантину критично важливо стежити за здоров’ям співробітників служби доставки, транспортної компанії, кур'єрської служби, які залучені на всіх етапах роботи з вантажем: від прийому до доставки клієнту.

За фактом наш перелік заходів в компанії виглядає так:

 — у питаннях здоров’я і безпеки ми почали з превентивних заходів: перед виходом співробітників на роботу міряємо температуру і визначаємо самопочуття кожного працівника. У разі його погіршення приймаємо рішення відправляти людину на 2-тижневий карантин;

— усім співробітникам — батькам, чиї діти залишилися вдома через закриття дитячих установ на карантин, пропонуємо відпустку або перехід на неповний робочий день;

— працівники в офісах, складах, відділеннях і автомобілях неодноразово проінструктовані і мають весь перелік необхідних засобів захисту: маски, рукавички, дезінфекційні засоби;

— кілька разів на день у приміщеннях робимо ретельне прибирання всіх поверхонь дезінфекційним розчином, організували провітрювання кожні 2 години;

— у кур'єрській доставці запустили нову послугу — безконтактну доставку: привезли, поставили біля дверей, відійшли, повідомили про приїзд, проконтролювали, що вантаж отримано, поїхали;

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

— як і раніше, у нас відмінно працює онлайн-оформлення замовлень на доставку — в особистому кабінеті на сайті і мобільному застосунку;

— більшість наших офісних співробітників працює віддалено. Навіть включно з кол-центром.

Все перераховане стало можливим тому, що насамперед ми змінили самі процеси взаємодії й управління компанією, включивши весь спектр онлайн-інструментів — групи і листування в вайбері, наради у скайпі, спільну роботу над google-документами та інше.

У ситуації, що склалася, розуміємо, що, наійімовірніше, відбудеться зниження промислового виробництва, попиту на товари і купівельної спроможності. Натомість активно зростає попит на певні види послуг, наприклад, кур'єрську доставку.

Транспортні компанії будуть еволюціонувати, шукати нові формати співпраці з клієнтами і ринки, оптимізувати портфелі послуг. Пропонувати бонуси для клієнтів: наприклад, безкоштовне зберігання посилки у відділенні на період карантину, яке вводимо вже з понеділка.

Якщо говорити про доставку вантажів між містами, можливе введення обмежень на транспортне сполучення між містами. Поки рішення перебувають на етапі обговорення. З досвіду європейських країн: поки що найсуворіші обмеження в Італії, де епідемія набула критичних масштабів. Інші європейські країни не закрили міжміське сполучення, просто скоротили його.

А ще зараз саме час активніше брати участь у соціальних ініціативах, аби підтримати тих, хто найбільш вразливий у цей період. Ми вирішили допомогти літнім людям, саме вони належать до групи ризику і потребують ізоляції. Спільно з БФ «Старенькі» і соціальною службою Дніпровського району столиці ми починаємо безкоштовну доставку необхідних продуктів харчування на 1000 літніх людей, які мешкають у цьому районі.

Загалом нам треба звикнути до нової реальності, в якій звичний ритм життя сповільнюється. В Україні у клієнтів дуже високі вимоги до швидкості взаємодії, доставки — і, можливо, їх треба буде переглядати з урахуванням усіх факторів.

Те, що відбувається, сприймаємо зі спокійним, виваженим оптимізмом як можливість у короткий період активно оптимізувати роботу. Посилити ефективність комунікацій, взаємодії всередині бізнесу і з нашими клієнтами.

Показати ще новини
Радіо NV
X