Чи вигідна роботизація бізнес-процесів банкам

0 коментувати

Інноваційна технологія роботизації бізнес-процесів (Robotic Process Automation, RPA) є на сьогоднішній день одним з найпотужніших інструментів оптимізації бізнес-процесів.

Однак чи належить банківська сфера до таких, де можна без застережень використовувати технологію роботизації? Адже банківський сектор, напевне, належить до чи не найбільш вразливих з погляду виникнення ризиків, враховуючи специфіку банківської діяльності та виконувані банками функції. Банківські ІТ-структури досить стримано ставляться до всіляких технічних інновацій, які могли б перешкодити безперебійній роботі банківських систем і вже інтегрованих корпоративних додатків. І як бути з питаннями безпеки? У банківській сфері вони актуальні, як у жодній іншій. Найменша помилка може коштувати тут дуже дорого – як у грошовому еквіваленті, так і в питаннях репутації банку та довіри до нього з боку клієнтів.

Через такий високий ступінь фінансових і нефінансових ризиків може навіть закрастися сумнів, чи доцільно взагалі "пускати роботів у банк". Та, попри цілком слушні застереження, технологія роботизації бізнес-процесів не тільки надається до впровадження в банківському секторі, а й уже встигла успішно себе там зарекомендувати та показати перші обнадійливі для всіх скептиків результати. Розпочали її впровадження такі всесвітньо відомі банки, як HSBC, Credit Suisse, Citi, Deutsche Bank і навіть більш знайомі нам міжнародні групи Raiffeisen Bank International і BNP Paribas. Чимало інших банківських установ по всьому світу стоять на порозі роботизації та розглядають її як потужний і справді революційний інструмент позитивних змін у банківському бізнесі.

Які ж переваги технологія роботизації бізнес-процесів може дати банківському сектору? Як показує досвід, роботизація найкраще проявляє себе в тих бізнес-сферах, де існує багато ручних і повторюваних дій та процесів. Із цього погляду банківський сектор, в якому подібні процеси – здійснення транзакцій, введення/звірки даних, оплати рахунків і т. ін. є звичною буденністю, – належить до одного з найбільш придатних для RPA. А якщо уявити масштабність згаданих процесів у розрізі розгалуженої банківської мережі регіональних відділень, то потреба їх роботизації із часом ставатиме просто нагально необхідною.

Правильно запроваджена й коректно керована роботизація дозволить значно покращити швидкість опрацювання банківських операцій, ефективність бек-офісних і фронт-офісних процесів у банку, зменшить тривалість опрацювання клієнтських запитів, а відтак, вивільнить фронт-офісним співробітникам час, необхідний для кращого обслуговування клієнтів. Усупереч побоюванням щодо надійності, технологія роботизації дозволяє не тільки значно підвищити продуктивність бізнес-процесів, а й мінімізувати кількість суто механічних помилок, яких може припуститися людина через вплив т. зв. "людського чинника" (втому, стан здоров’я, тощо). У такий спосіб роботизація забезпечує вищу якість та вищий рівень точності бізнес-процесів. До того ж, робочий час програмних роботів нелімітований. Вони здатні виконувати задані операції 24/7, що для операційної діяльності сучасного банку з таким же нелімітованим 24/7 доступом до широкого спектру банківських послуг (зокрема, через інтернет-банкінг, платіжні термінали) є дуже важливо. Окрім того, RPA досить успішно інтегрується з уже наявними в банку корпоративними додатками, не змінюючи ІТ-ландшафт, що нічим не загрожує безперебійній роботі банківських систем, навіть навпаки, – багатократно покращує їх роботу.

Тому, напевно, немає нічого дивного в тому, що дедалі більше автоматизовані рішення стають предметом пильної уваги з боку банківського сектору, оскільки дозволяють вивести його на якісно інший рівень опанування нових можливостей розвитку банківського бізнесу. Мірою зростання спектру банківських послуг, клієнтської бази та вимог до покращення банківського сервісу потреба в роботизації поставатиме чимраз гостріше. А інтелектуальна роботизація, над розробкою якої зараз активно працюють виробники програмного забезпечення з RPA, зробить її у банківському секторі просто незамінною.


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: