Розвиток регіональних аеропортів

3 коментувати

Те що Ryanair не зайшов у 2017 році в центральні аеропорти України, дає шанс на розвиток в майбутньому провінційних аеропортів країни, як це було в тій же Польщі.

Де Ryanair почав польоти в 2004 році з рейсів в єдиний Вроцлав, через рік додали польоти до Кракова, Гданська і Лодзь, ще через пів року в Жешув, Щецін і Люблін. І тільки через два роки після початку операцій в Польщі, лоукостер почав виконувати єдиний політ в центральний аеропорт Варшави з Дубліна. Серйозно ж до Варшави він зайшов у 2012 році в аеропорт Модлін в 50 км від міста. У минулому році Ryanair перевіз в цьому аеропорту близько 2,8 млн пасажирів, що летіли звідти в 53 міста. Порівняйте з тими 10 млн пасажирів, яких за словами Омеляна ірландський лоукостер через два-три роки буде возити до Борисполя. Звідки візьмуться такі цифри в Києві (схожому за розміром з Варшавою)? Середній поляк отримує дохід в 3 рази вище середнього українця, а легальна зарубіжна польська трудова діаспора більше в 7-8 разів.

Тобто все це просто порожні нічим не підтверджені заяви. Нагадаю такі обсяги лоукостер через 2 роки обіцяє Берліну - місту в два рази більшому, ніж Київ і головне столиці найбільшої економіки Євросоюзу. Сумарний дохід берлінців приблизно в 20 разів більше ніж киян.

У регіональних українських аеропортах, особливо в таких як Рівне, Біла Церква, Миколаїв чи Полтава Україна може собі дозволити дати Ryanair спецумови. Можливо, навіть погодиться на державні дотації в обмін на певні зобов'язання по привозу сюди іноземних пасажирів. У лоукостера є багатий досвід подібних угод з різними аеропортами Європи і відмінна історія успіху їх "розкрутки". Той же Модлін майже з нуля до 2,8 млн пасажирів за 4 роки! Крім того в таких аеропортах цілком логічно було б піти на зустріч побажанням Ryanair і виділити йому землю під будівництва готелів, ангарів для обслуговування літаків і можливо навіть для власної служби таксі. Там це не буде підривати вже існуючий бізнес, створить сотні, а може й тисячі нових високооплачуваних місць.

Запустивши ж лоукостер відразу в центральні аеропорти країни, Україна вб'є перспективи розвитку регіональних авіагавань. А то що після виходу в центральні аеропорти регіональні втрачають для лоукостера інтерес, українці можуть переконатися вже на своєму прикладі - на днях в інтерв'ю керівник італійської авіакомпанії Ernest підкреслив після відкриття рейсів до Києва та Львова їм не цікаві інші українські міста. У тому числі Західної України, звідки найбільша трудова міграція в Італію. Авіакомпанія вважає, що пасажирам буде зручно доїхати до рейсів до Львова чи Києва.

Зараз же знову йдуть розмови, ось якщо українські аеропорти дадуть якісь понад знижки, то Ryanair відразу прибіжить і почне виконувати звідси польоти. Чи не почне. По-перше тому, що місцевий ринок значно менш прибутковий ніж німецький або британський, на яких зараз відкрилися вільні ніші. За опитуваннями більше 70% українців не готові платити за квиток лоукостера більше 500 гривень це приблизно €18. У презентації викладеної на сайті Ryanair середня ціна квитків авіакомпанії становить близько €42. При чому конкуренти голосно сумніваються в цій цифрі. Але і вона більш, ніж в 2 рази вище очікувань українців.

Ryanair прийде в Україну тоді коли вважатиме місцевий ринок готовим до цього. Прискорити цей процес можна запропонувавши істотну державну дотацію - доплату за пасажира. Але наскільки це буде правильно і справедливо, що українські громадяни через податки в бюджет будуть датувати дешеві польоти деяких на заробітки або відпочинок до Європи. Вже мовчу про те що це деформує ринок і сприяє створенню робочих місць в Ірландії за рахунок їх знищення в Україні.

Правильним же рішенням стане розвиток мережі регіональних аеропортів в тому числі за рахунок бюджетних вливань. Єдине, що перед тим, як здійснювати такі вливання треба визначитися розвиток яких аеропортів в межах 100-150 км від центральних відповідає державним (і можливо військовим) інтересам України. А поки такі аеропорти виживають виключно на інтузіазмі їх керівників і доброї волі деяких регіональних чиновників. Найчастіше всупереч політиці високорангових чиновників з Києва.

Інакше ж всі переговори з Ryanair приречені на єдиний сценарій - хочете, щоб до вас полетіли? Куди можемо? - Смуги і термінали тільки в Борисполі та Львові. - Добре. Давайте державну дотацію і приберіть звідти конкурентів.

Журнал Новое Время №38

Тема номера – Спецназ Кремля. Російське ГРУ перетворилося в монстра з багатомільярдним бюджетом, який смішить світ безглуздою поведінкою своїх «шпигунів».

Читати журнал онлайн
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: