Про м'ясо насущне: чому ростуть ціни

2 коментувати
Про зростання цін на продукти харчування зараз не говорить тільки ледачий. Особливу увагу громадськість приділяє зростанню цін на соціально значущі товари, а саме на м'ясо

Це й не дивно – м'ясо становить важливу частину щоденного раціону українця, тому покупці дуже чутливо реагують на будь-яке цінове коливання. І, як правило, відвідувачі супермаркетів часто насамперед звинувачують ритейлерів за підвищення цін на продукти. Але чи так це?

Ритейл прекрасно розуміє, що курятина, свинина, яловичина і інші види м'яса – це соціально значущі товари, які також одночасно є маркерами конкурентного середовища між мережами роздрібної торгівлі. І ринкова конкуренція не дозволяє підвищувати націнку на ці товари. Поспілкувавшись з іншими компаніями – членами Комітету з роздрібної торгівлі ЄБА, можу сказати, що на сьогодні націнка на курятину та інші види м'яса у торгових мережах коливається від 10 до 15%.

Оскільки на промислове виробництво припадає 98% всього виробництва курячого м'яса в Україні, то найбільше запитань виникає саме до них. Так, наприклад, в липні-серпні відбувся різкий стрибок ціни на курятину, на що досить швидко відреагував Антимонопольний комітет України (АМКУ) і почав розгляд з цього питання.

Разом з колегами по Комітету ми вже провели ряд зустрічей з керівництвом АМКУ, де були присутні також представники інших державних органів та самі виробники. І дали необхідні роз'яснення.

Так, виробники подорожчання пояснюють, по-перше, зростанням собівартості виробництва – підвищення цін на комбікорми, тарифів на енергоносії, підвищення заробітної плати кваліфікованим кадрам до конкурентного рівня.

Також, одним з факторів, що впливає на кінцеву ціну продукції, є ціна на ветеринарні препарати. Більшість з них імпортується через відсутність процедури реєстрації ГМО-препаратів. Які, по суті, і складають основу ветеринарних препаратів і значно здорожують вартість продукції.

До того ж, виробники повідомляють про зростання експорту м'яса птиці в цьому році, нарощування якого може призвести до нестачі продукції на українському ринку, а в перспективі, і до переходу на закупівлю імпортного м'яса.

Плюс, ритейлери відзначають підвищення попиту на куряче м'ясо після підвищення цін на яловичину і свинину. Останнє відбулося через сильне роздування цін на ці види м'яса після скорочення поголів'я великої рогатої худоби і масового знищення тварин через поширення африканської чуми свиней. Тепер та ж ситуація складається й з курятиною.

Але до якої позначки спрямуються ціни і чи вдасться збалансувати цінову ситуацію на цьому ринку? Відповідь на це запитання зможе дати тільки АМКУ. І, сподіваємося, вже найближчим часом.


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: