Лайфхаки для ідеального резюме бухгалтера
Як правильно скласти резюме бухгалтеру, яку інформацію наводити у кожному з розділів, а що писати не слід – розглянемо нижче.
1. Контактна інформація
Що наводимо у цьому розділі:
- прізвище та ім’я;
- номер телефону (у разі наявності – можна вказати кілька номерів);
- особисту електронну пошту – якщо ваша адреса містить вирази типу "kiss", "smile", "superman" або "kvito4ka"– саме час зареєструвати новий обліковий запис на одному з перевірених поштових ресурсах, незаборонених в Україні (gmail, Yahoo тощо);
- дата народження, фото, посилання на особистий блог чи профіль у соцмережах (linkedin, Facebook). Посилання на соцмережі слід наводити у випадку, якщо вони підкреслять ваш професіоналізм та охарактеризують сторони, які згодяться на новій посаді.
2. Мета
У даному пункті резюме необхідно кількома фразами описати ваші очікування. Наприклад, опис вакансії передбачає як ведення бухгалтерського обліку з робочим графіком "full time" i "part time". Тоді у даному пункті меню можна вказати прийнятний для вас графік роботи. Також тут можна навести очікуваний розмір заробітної плати, побажання використовувати у роботі іноземну мову тощо.
3. Ключові навички
Наводяться кілька ключових фраз, які характеризують вас як професіонала.
Наприклад: "Організація бухгалтерського (управлінського) обліку компанії, автоматизація бізнес-процесів бухгалтерії, моніторинг податкового та бухгалтерського законодавства, комунікація з контролюючими органами. Вільно володію німецькою та англійською мовами. Вмію працювати з дедлайнами, перемикатися між різними завданнями, стресостійка".
4. Досвід роботи
Що вказувати у даному розділі:
- посада;
- назва та місцезнаходження попереднього роботодавця;
- посадові обов’язки;
- період роботи;
- причина звільнення – все одно на співбесіді вас про це запитають, тож краще обдумати відповідь наперед та вказати безпосередньо у резюме. Наприклад, "звільнення у зв’язку з переїздом".
Як описати досвід роботи
Досвід роботи вказується, починаючи з останнього місця роботи і до всіх попередніх. При цьому, слід наводити лише той досвід роботи (стажування), який пов'язаний з вашою професійною сферою.
Описуючи посадові обов’язки на кожному з попередніх місць роботи, використовуйте максимально конкретні та лаконічні фрази. Кожне речення Вашого резюме повинне містити нову інформацію, жодної "води" та повторень.
"Оцифруйте" своє резюме. Наприклад:
- ведення розрахунків по заробітній платі (кількість працівників – 450 чол.);
- ведення обліку основних засобів та нематеріальних (360 об’єктів);
- складання та реєстрація у ЄРПН податкових накладних (4 тис.шт в місяць);
- складання фінансової звітності (місячний оборот – 2 млн грн.).
5. Професійні досягнення
У даному розділі необхідно навести інформацію, що виокремить вас як професіонала на фоні інших кандидатів, а саме: "оцифровані" результати роботи, перемоги у професійних конкурсах, отримані подяки та грамоти тощо.
Наприклад:
- за 5 років ведення обліку ПДВ, жодного штрафу від ДФС;
- за 3 роки розрахунку заробітної плати (450 чол.), жодної скарги від працівників або від контролюючих органів, щодо невірного нарахування суми винагороди;
- очолювала команду з розробки управлінських звітів (на основі Excel) щодо надходження грошових коштів, що дозволило скоротити трудозатрати на обробку даної інформації втричі (або на 200%) тощо.
6. Комп’ютерні навички
У даному розділі не варто писати шаблонні фрази типу "впевнений користувач ПК", володіння всіма програмами Microsoft Office тощо. Сьогодні це – необхідність, а не перевага. Тому про продукти Microsoft Office слід згадувати, лише якщо рівень володіння якимось із його продуктів вище середнього. Особливо, якщо в описі вакансії вказується обов’язкова вимога знання, наприклад, Excel.
Також тут необхідно навести інформацію про навики роботи у спеціалізованому бухгалтерському софті.
7. Освіта
Інформація про освіту доречна на початку резюме, якщо лише репутація вашого ВНЗ може забезпечити вам відповідну посаду. Якщо ж ви не є випускником Гарварду або однієї з іноземних бізнес-шкіл, розділ "Освіта" доречно розмістити після опису практичних навиків та професійних досягнень.
В цьому розділі доречно навести інформацію про освіту як формальну (університетську), так і неформальну (курси, сертифікації тощо).
Більше того: на job-порталах дедалі частіше трапляються оголошення, де однією з вимог до кандидата є наявність сертифікату про проходження відповідного онлайн-курсу на MOOC-платформах (МООС – англ. Massive open online course — масивні, масові, широкодоступні, публічні, відкриті дистанційні онлайн курси).
Для прикладу, наведу кілька платформ, де можна безкоштовно і у зручному для себе режимі пройти онлайн-навчання на економічну тематику, від представників провідних українських вузів та бізнес-шкіл:
- Prometheus – онлайн-курси по бухгалтерському обліку та оподаткуванню, господарському праву, підприємництву, фінансовому менеджменту, з бізнес-англійської мови, маркетингу тощо.
- Vumonline – онлайн-курси на тему соціального підприємництва, державних закупівель, боротьби з корупцією та роботи з відкритими електронними реєстрами, управління ОСББ тощо.
- Еd-era – українська та англійська мови, експортна діяльність.
Крім того, є ряд іноземних платформ для самоосвіти (сoursera, edX, Khan Academy тощо), сертифікати яких особливо цінуються роботодавцями – особливо, якщо це міжнародна компанія.
8. Рекомендації
У даному розділі слід наводити контакти колег, які можуть надати позитивні рекомендації.
9. Про себе
Даний розділ не є обов’язковим, проте у ньому доречно описати ті сторони Вашого життя, які позитивно Вас характеризують. Наприклад, якщо потенційний роботодавець офіційно декларує певні цінності, яких дотримується компанія (наприклад, підтримка здорового способу життя), можна вказати спортивні уподобання тощо.
10. Портфоліо
Протягом своєї професійної діяльності бухгалтер постійно створює щось нове: чи то форму внутрішнього документу розробляє, чи то розпорядчий документ, що оптимізує роботу бухгалтерії. Все вище перелічене можна візуалізувати та додати до портфоліо. Наприклад, це можуть бути:
- власноруч розроблені форми документів, таблиць тощо;
- запити до контрольних органів, або ж відповіді на такі запити, де якісно обґрунтовано позицію підприємства з того чи іншого питання;
- приклади написання техзавдань розробникам, за якими здійснюється автоматизація бізнес-процесів у бухгалтерії і т. д.
У портфоліо слід додавати лише ті роботи, які є найкращими та над якими вам би хотілося працювати у майбутньому.
11. Супровідний (мотиваційний) лист
На думку більшості рекрутерів, супровідний лист є безумовним плюсом до резюме. Тому рекомендую супроводжувати кожне своє резюме таким листом, написаним індивідуально для кожного роботодавця.
Приклад супровідного листа для резюме заступника головного бухгалтера:
"Доброго дня! Мене звати Юлія Покидюк і, побачивши вакансію Вашої компанії, вирішила взяти участь у конкурсі.
Наразі я працюю заступником головного бухгалтера (сфера енергетика) і хотіла б розвиватися й надалі у цьому напрямку.
Маю загальний практичний досвід роботи – 7 років, з них 3 – на позиції заступника головного бухгалтера. Сфера роботи: енергетика та нафтогазова галузь. Шукаю роботу у зв’язку з ліквідацією представництва компанії у місті Луцьку.
Коротко про себе: уважна, цілеспрямована, вмію працювати на результат, а ще - мені подобається моя робота, адже бухгалтерія - це завжди цікава та актуальна сфера. Відразу зазначу, що маю досвід проходження податкових перевірок без втрат для компанії, також відповідала за комунікацію з іншими контролюючими органами (Антимонопольний комітет, Фінансова інспекція).
Готова до відряджень - як по Україні, так і закордон. Крім того, мене цікавить німецька мова, тож чудово, що виконання посадових обов’язків безпосередньо пов’язане з використанням іноземної мови.
Обрала Вашу компанію, адже мені близькі ідеї, які Ви декларуєте та цінності, яких дотримується Ваша компанія у своїй роботі.
Вважаю, що могла б стати цінним працівником Вашої компанії, з взаємною вигодою як для компанії, так і для себе та свого подальшого професійного розвитку.
Буду рада подальшій співпраці".
І пам’ятайте: пошук роботи – це теж робота, складна і відповідальна. А складання резюме – найважливіша її частина. Тож знайдіть достатньо часу для створення свого ідеального резюме і робота мрії не забариться.