Навіщо вивільняти амбіції

0 коментувати
Амбіційні співробітники на всіх рівнях, якщо їх виховувати, можуть домогтися успіху для себе і своєї компанії

Амбіції – це сировина для успіху. Люди, які демонструють високі результати в якій-небудь сфері, підживлюються сильним бажанням досягти успіху – амбіції рухають їх уперед і дають їм можливість долати перешкоди і невдачі.

Рівень амбіційності істотно розрізняється у різних людей – навіть серед тих, хто показує високі результати. Деякі прагнуть досягти успіху на своїй нинішній посаді й домогтися просування і підвищення заробітної плати. Інші – особливо у вузькоспеціалізованих сферах – задовольняються тим, що оволоділи всіма аспектами своєї професії і домоглися в ній високих результатів. Так, ці люди амбітні, але масштаб їх амбіцій набагато менше, ніж у невеликої кількості людей, які хочуть змінити світ, заснувати велику компанію або створити значущий твір мистецтва. Порівняно з іншими, у цих людей «безглузді» амбіції.

Звідки у окремої людини виникають «безглузді» амбіції? Чи можна їх розпізнати, використовувати і виховувати? Чи слід компаніям шукати людей з безглуздими амбіціями і свідомо створювати їм складні ситуації?

Цікаво, що багато великих лідерів протягом всієї історії стверджували, що ними рухає любов до того, що вони роблять і намагаються довести до кінця.

Під час поїздки у поїзді з Індії до Матері Терезі прийшло осяяння, що вона повинна присвятити себе турботі про хворих і бідних. Заполонена любов'ю до людства, вона заснувала всесвітньо відому благодійну організацію для виконання цієї роботи, а також була названа найбільш шанованою особистістю XX століття.

Уоррен Баффет, здається, мав підприємницьким духом з народження. У віці шести років він продавав жувальну гумку Chiclets перед своїм будинком. Для Баффета інвестування – це інтелектуальна пригода, яка приносить йому задоволення саме собою. Він каже молодим людям: «Займайтеся роботою, яку ви любите».

Подібним чином Стів Джобс прийшов до того, щоб створити зручні для користувачів комп'ютери. Він сказав: «Ми віримо, що люди з пристрастю можуть змінити світ на краще... Якщо у вас немає чого-небудь, що ви любите, ви не будете робити все можливе, працювати у вихідні й кидати виклик наявному порядку речей».

Амбіції – значить досягнення

Дослідження Korn Ferry показує, що люди, які мають високі амбіції згідно з тестом Four Dimensions of Leadership & Talent, цінують сумлінну працю, судять про досягнення відповідно до цілей і прагнуть перевершувати стандарти. Подальше дослідження більш ніж 30 тис. оцінок показує, що респонденти з низькими амбіціями не мотивовані зовнішніми стандартами і не схильні енергійно працювати, щоб перевершити очікування.

На практиці, люди, які отримали високий результат за показником «Амбіції», також мають високий показник «Досягнень»: таким чином, ця група респондентів в цілому є успішною. Якщо розглядати компенсації як один з основних індикаторів успіху в бізнесі, дослідження показує, що найбільш високооплачувані керівники в 1,4 разу частіше мають високі амбіції, ніж інші. Подібним чином, найбільш високооплачувані працівники в 2,5 разу частіше мають високі амбіції, порівняно з менш оплачуваними колегами.

Дослідження також показують наявність зв'язку між амбіціями й успіхом. Як стверджують вчені Т. Джадж і Д. Каммейер-Мюллер у своїй роботі On the value of aiming high: the causes and consequences of ambition (2012), «Амбіції мають сильніший вплив на кар'єру і життєвий успіх, ніж особисті якості, здібності та соціально-економічний статус. Ми виявили, що амбіції корелюють з важливими результатами, пов'язаними з людським капіталом, включно з досягненнями в освіті, що, в свою чергу, пов'язано з більш високою заробітною платою, більш престижною роботою і більшою задоволеністю в житті».

Наполегливість у подоланні перешкод

Якщо говорити про індивідуальні рушійні сили, амбітних особистостей, як правило, мотивує досягнення мети шляхом подолання складних перешкод. Їх рівень наполегливості дуже високий. Вони прагнуть нових і складних проектів і завдань, що дозволяють їм розширити свої здібності та навички, а також схильні досягати високих результатів у навчанні. Це частково пояснює, чому амбітні особистості ніколи не зупиняються на досягнутому і рухаються до наступної мети після досягнення попередньої. І часто така наполегливість і амбітність вперше виявляється в роки дорослішання.

Філ Найт, засновник Nike, вперше захопився ідеєю створення високоякісних бігових кросівок, займаючись на біговій доріжці в коледжі. У своїй книзі Shoe Dog Найт описує, як багато людей з його оточення вважали, що заснувати компанію з виробництва бігових кросівок – це безумство. Незважаючи на конкуренцію з боку укорінених фірм і брак фінансів, Найт був до смішного амбітний, щоб втілити в життя своє бачення взуттєвої компанії нового покоління. Позичивши у батьків скромні $50, він створив бізнес, вартість якого в минулому році оцінювалася в більш ніж $100 мільярдів.

Вахід Навабі є президентом і генеральним директором AeroVironment, однією з провідних світових компаній з виробництва дронів. Він упевнений, що його дитячі враження, отримані в Афганістані, пробудили в ньому амбіції стати успішним керівником корпорації. Батько Навабі був інженером-нафтовиком і високопосадовцем, коли Радянський Союз вторгся до Афганістану в 1979 році. Він був змушений тікати з країни з дружиною і доручив одній людині переправити Вахіда і двох його сестер через кордон.

Вахід згадує болісний шлях з Афганістану, під час якого йому довелося тікати від радянських військ. Він пам'ятає, як разом з іншими людьми тулився в невеличкому підземному бункері і чув кроки солдатів над головою. В бункері бракувало повітря, і двоє дітей задихнулися.

Навабі прийшов в корпоративний світ у 1992 році і швидко взяв на себе завдання підвищеної важливості, включаючи ролі зі значною відповідальністю за прибуток і збитки, а також розроблення і виконання стратегічних планів. Він почав працювати в AeroVironment в 2011 році на посаді віце-президента і генерального менеджера в Європейському сегменті бізнесу, де він керував редизайном бізнес-стратегії, запустив ряд нових продуктів і провів кілька проектів з удосконалення бізнес-процесів. Він був призначений генеральним директором компанії в травні 2016 року.

В більшості випадків, «безглузді» амбіції виникають тоді, коли люди знаходять мету, яка запалює їх глибоко приховані захоплення і почуття відповідальності.

У Опри Вінфрі, судячи з усього, було надзвичайно важке дитинство. Її бабуся шила їй сукні з мішків для картоплі. Подорослішавши, Опра неодноразово ставала жертвою сексуального насильства. У 14 років вона народила дитину, яка померла через два тижні. Однак Опра вистояла. Вона повернулася до свого батька в Нешвіл, де з відзнакою закінчила коледж і влаштувалася на неповний робочий день на радіо. Під час навчання в коледжі вона почала працювати співведучою у вечірній новинній передачі. Вона пройшла свій кар'єрний шлях на телебаченні від помічника диктора новин до ведучої ток-шоу в Чикаго і, зрештою, до всесвітньо відомої суперзірки.

Незважаючи на труднощі дитячих років, справжні амбіції й талант Опри стали проявлятися ще в дуже юному віці. Її бабуся згадує, як дівчинка брала інтерв'ю у своєї ляльки, зробленої з качана кукурудзи, і зграї ворон, що сидять на паркані навколо їхнього будинку. Опра стала наймолодшою і першою темношкірою ведучою новин на телеканалі в Нешвілі. Її талант та любов до виступів були незаперечними.

Ці історії свідчать не тільки про важливість визначення своєї місії або виклику в житті, але також і про силу наполегливості перед невдачами і перешкодами. Висновок простий: щоб досягти вершини свого потенціалу, людина повинна визначити і знайти своє істинне прагнення і присвятити себе меті, якої людина до смішного бажає досягти.

Як виховати амбіційність у своїх співробітників

Для організацій трохи обережності ніколи не завадить. Хоча наймання досить амбітних людей, як правило, хороша річ, організації повинні також шукати в співробітниках додаткові якості.

Як пишуть Кумар і Мінакші у своїй книзі «Організаційна поведінка» (Organizational Behavior), керівники, не поєднують високу потребу в досягненнях з прагненням до приналежності, адаптивності й побудови консенсусів, можуть створювати проблемне середовище для своїх команд.

Організаціям слід розглядати такі чотири тактики для максимізації ефективності високоамбіціних співробітників:

  1. Оцінювати працівників до початку їх перебування на посаді. Потрібно швидко зрозуміти, у кого є задатки для дуже високих досягнень. Це не завжди ті люди, які проявляють найбільше прагнення на цей момент.
  2. Стратегічно погоджувати проекти і ролі, які можуть зосередити амбіції ваших співробітників. Це один з важливих шляхів прискорення бізнес-результатів при зниженні небажаного вигорання високоефективних співробітників і тих, хто їх оточує.
  3. Забезпечувати наставництво. Надання працівникам з високими досягненнями можливостей для вдосконалення своїх лідерських якостей допомагає як самим працівникам, так і організації в цілому.
  4. Розробляти для них довгостроковий кар'єрний шлях. Ви можете утримати своїх високоефективних співробітників, якщо вони будуть бачити, як досягнення успіху у вашій організації задовольнить їх потреби в досягненні нових висот.
В кінцевому рахунку, не існує жодної альтернативи високому рівню амбіцій – буде це окрема особа або організація. Ключовим завданням є узгодити будь-чиї особисті сильні амбіції зі шляхом досягнення головної мети. Створення такого розкладу дозволить вивільнити «безглузді» амбіції й запалити величезні зусилля і досягнення, націлені на те, щоб змінити світ.

Ми у 2020 році. Як зміниться Україна?

Цього четверга, 15 листопада, відбудеться фінальна лекція НВ з циклу "Україна 2020. Що чекає країну"

Що можемо зробити ми, щоб Україна нарешті стала успішною країною?

Прийти на лекцію
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: