Стисло і зрозуміло: Які країни відкриють авіарейси для України першими

29 травня 2020, 11:40

П’ятниця, 29 травня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні

  • Міжнародні авіалінії України скорочують 35% свого персоналу і заморозили 60% свого парку. МАУ скорочують кількість місць бізнес-класу і планують відкласти відновлення рейсів далекого сполучення до наступної весни, заявив вчора генеральний директор МАУ Євген Дихне. МАУ звільнить 900 співробітників і керуватиме тільки 14 літаками з 34 літаків компанії. У другій половині цього року МАУ розраховує обслуговувати 1 мільйон пасажирів, що становить чверть обсягу в порівнянні з другою половиною 2019 року.

Відео дня

  • Не розкриваючи подробиць про такі далекі напрямки, як Нью-Йорк і Торонто, Дихне сказав: «Далекі перельоти можуть бути відновлені... в квітні або ближче до 2021 року». Першим етапом відкриття стане відновлення внутрішніх рейсів і рейсів до ЄС і Туреччини. Україна перекрила всі регулярні повітряні перевезення 17 березня. Відтоді МАУ здійснилаа кілька «евакуаційних» рейсів, в результаті чого українці повернулися додому, а також виконала 45 вантажних рейсів. Польоти повинні поновитися після 15 червня. За оцінками Дихне, тримісячне закриття кордонів обійдеться основному авіаперевізнику України в $60 млн.
  • Київський аеропорт імені Сікорського сподівається повернутися до 30% від нормального пасажиропотоку до кінця цього року, повідомив в інтерв'ю агентству Інтерфакс Україна менеджер аеропорту Лев Левченко. А це 2000 пасажирів на день, що є рівнем 2012 року.
  • Київський аеропорт Бориспіль отримав дохід в розмірі $1,85 млн у квітні, що приблизно на 13% більше рівня квітня 2019 року. Аеропорт повідомляє, що втрачає близько $12 млн на місяць.
  • Першими країнами, які знову відкриють регулярні рейси з України, можуть бути ті, які не заборонили міжнародні рейси під час пандемії: Велика Британія, Білорусь, Чехія, Німеччина, Ірландія і Нідерланди. Згідно з дослідженням агентства з управління повітряним рухом UkSATSE, друга група країн планує скасувати обмеження на польоти до понеділка: Австрія, Азербайджан, Грузія, Греція, Румунія і Словаччина. Очікується, що країни, які залежать від літнього туризму, відкриються для польотів до середини червня: Болгарія, Кіпр, Єгипет, Ізраїль, Італія, Туреччина і Португалія.

  • Відповідно до обіцянкого урядом України відновлення міжнародних рейсів до 15 червня, кілька авіакомпаній оголосили про відновлення польотів в Україну: Air Baltic полетить до Риги 15 червня; Wizz Air в Ригу 16 червня; Austrian Airlines Відень-Київ 23 червня; Бєлавіа до Мінська наприкінці червня, а Ryanair — 1 липня; «Yanair» — в Грузію 1 липня і «Air Astan» —в Казахстан 1 липня.

  • Українці знову сподіваються подорожувати, вчора міністр інфраструктури Владислав Криклій розмістив в Facebook відео зі словами: «Робота триває, щоб наші громадяни могли подорожувати в найближчим часом і безпечно літати по Україні та за кордон. Разом з міністерством закордонних справ ми ведемо переговори з різними країнами про відновлення регулярних пасажирських авіаперевезень ».

  • Незважаючи на те що протягом двох місяців українці були під замком, витрати на поїздки за кордон скоротяться удвічі цьогоріч, до $ 4,5 млрд, прогнозує заступник голови Національного банку України Дмитро Сологуб в інтерв'ю Liga.net. За його словами, багато українців вичерпали свої заощадження. Невпевненість в майбутньому буде обмежувати витрати. Він додав: «Але це не означає, що люди взагалі припинять витрати. Візьміть бодай той ефект, що люди залишалися вдома два місяці. Тепер у них буде підсвідоме бажання повернутися до колишнього життя: піти в ресторан, або піти у відпустку ».

  • У понеділок Укрзалізниця відновлює курсування 42 поїздів далекого сполучення, в основному на південь і схід України, в районах з найнижчими показниками коронавірусної інфекції. З Києва поїзди курсуватимуть по 17 маршрутах, сполучаючи столицю з такими містами, як Одеса, Харків і Дніпро. Іван Юрик, виконувач обов'язків генерального директора залізниці, повідомляє, що 97% з 21 тис. квитків, проданих в перший день, були куплені через Інтернет. Крім того, буде запущено 214 приміських електричок, в основному на півдні і сході: Львівська залізниця  — 20 поїздів; Донецька залізниця — 38 поїздів; Одеська залізниця — 44; і Південна (Харківська) залізниця — 112.

  • Deutsche Bahn відновив 95% своїх внутрішніх рейсів, повідомляє «Залізниці світу». З понеділка міжнародні поїзди курсують в Австрію, Швейцарію і Чехію. На середину червня поїзди мають прямувати і до Польщі.

  • За словами міністра інфраструктури Криклія, обсяг перевезень вантажів по річці Дніпро може збільшитися майже втричі, до 30 мільйонів тонн до 2025 року, якщо Рада прийме закон «Про внутрішній водний транспорт». Відродження Дніпра як робочої річки може приносити $500 млн на рік — в результаті збільшення економічної активності, суднобудування, податкових надходжень і зниження зносу доріг до портів Чорного моря, заявив на прес-конференції у вівторок Криклій. За його словами, один буксир, що тягне дві річкові баржі, може перевезти 1 мільйон тонн, натомість усуваючи з доріг 250 вантажівок.

  • ЄС гаряче підтримує цей законопроект, заявив на прес-конференції посол ЄС Матті Маасікас. Порівнюючи поточні обсяги судноплавства з пізньорадянським періодом, він сказав, що Україна використовує тільки 10% від потенціалу 1000 кілометрової річки всередині країни. «Українська річкова мережа може стати основою модернізованої транспортної системи України», — сказав він. «Однак для цього необхідні реформи, і прийняття нового закону стане першим кроком». Голландська команда експертів з водних шляхів розробляє проект трирічного розвитку проекту вартістю €1,9 млн «Сприяння розвитку транспорту на Дніпрі».

  • По всій довжині Дніпра з понеділка відкривається річковий рух з відкриттям судноплавного шлюзу на Канівській ГЕС, що за 150 км на південь від Києва. Вчора міністр Криклій відвідав 50-річний замок, який був капітально відремонтований навесні цього року державною водопровідною компанією Укрводшлях.

  • Перші 50 камер фіксації швидкості починають працювати в понеділок вранці — 40 в місті і області Києва і 10 в місті і області Львова. Згодом цього року камери почнуть записувати так само інші порушення, як-от проїзд на червоне світло або парковка на тротуарах. До кінця цього року необхідно придбати ще 220 камер для моніторингу районів з високим рівнем аварійності. За стандартами ЄС і США штрафи невеликі: $9,50 за перевищення швидкості від 20 до 50 км/год; і $19 за перевищення ліміту на 50 км/год. За даними Міністерства внутрішніх справ, з моменту набуття Україною незалежності, в дорожньо-транспортних пригодах загинуло 175 216 осіб. Перевищення швидкості є причиною в 40% цих смертельних випадків.

Від редактора:

Зараз, після того як коронавірус продезинфікував усіх від ризику заразитися, я вклоняюся перед ЄБРР і Європейським інвестиційним банком. Вони фінансують 85% програми з безпеки дорожнього руху в Україні на суму €177 млн. Мета — скоротити на 30% людську смертність на дорогах. Торік в результаті дорожньо-транспортних пригод в Україні загинули 3454 людини, ще 32 736 отримали каліцтва. Щорічний економічний збиток становить $2,5 млрд, стверджує міністр Криклій. Окрім того,  до установки камер контролю швидкості програма модернізує 1000 пішохідних переходів, зі світлофорами на сонячних батареях і зигзагоподібними попереджувальними лініями перед переходами. Минулого місяця, перебуваючи в шаленій боротьбі з коронавірусом, були спроби зазіхнути на фонд безпеки дорожнього руху. Дорожньо-транспортні пригоди вбивають 9,4 українця на день, а Covid-19 забирає 8,9 життя на день.

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN).

Републікацію повної версії тексту заборонено. Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів та інвестиційних менеджерів в Україні.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X