Хто перший почне відкриту рекламну війну в Україні

11 грудня 2019, 13:40
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

В Україні дозволили порівняльну рекламу з товарами конкурентів. Що буде далі

9 грудня 2019 року президент підписав Закон про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо гармонізації законодавства в сфері порівняльної реклами з правом Європейського Союзу.

Відео дня

Документ, який принесе великі зміни в оточуючий нас рекламний контент, розширить межі для роботи креативників і додасть роботи юристам.

Законопроектом українське законодавство приводиться у відповідність до Директив Європейського Союзу 2006/114 / ЄС та 2005/29 / ЄС.

Гармонізація з європейськими нормами це плюс, але чи готові українські виробники використовувати належним чином нові можливості? Чи не будуть зловживати «порівняннями» і перегинати палицю в звеличуванні своїх товарів у порівнянні з конкурентами? Чи не надасть впливу особиста неприязнь і бізнес-конфлікти між власниками на рекламні ролики їх компаній?

Зараз порівняльна реклама в Україні також дозволена, але в ній не можна використовувати торгові марки та фірмові найменування, які не належать рекламодавцю

Зараз порівняльна реклама в Україні також дозволена, але в ній не можна використовувати торгові марки та фірмові найменування, які не належать рекламодавцю. Лиш тоді, коли конкурент сам вирішить використовувати його ТМ в рекламі іншого продукту / послуги.

Тому максимум, що можна було побачити у вітчизняних рекламних роликах, — це нейтральні формулювання «наш товар демонструє результати краще, ніж більшість представлених на ринку товарів».

Але незабаром в рекламі можна використовувати зображення, посилання на товар, торгові марки або інші позначення, під якими випускається товар, з яким здійснюється порівняння, комерційне (фірмове) найменування конкурента.

При цьому щодо лікарських препаратів була повна заборона на порівняння з іншими лікарськими засобами, медичними виробами, методами профілактики, діагностики, лікування і реабілітації з метою посилення рекламного ефекту. Тепер ця заборона усувається.

І саме від фармацевтів можна очікувати «вибуху» на рекламному ринку — і бюджети дозволяють, і постійні судові баталії вже привчили до «війн» із конкурентами.

Розв’язані руки щодо порівняльної реклами тепер і в компаній, які працюють з цінними паперами.

Однак Закон «Про рекламу» залишає запобіжники від недобросовісної порівняльної реклами, зокрема:

• реклама не може містити визначених законодавством про захист прав споживачів ознак нечесної підприємницької практики: не можна говорити неправду про характеристики товару, ціну, умови доставки, умови експлуатації та гарантійне обслуговування і т. ін.;

• заборонено порівнювати неоднорідні (несхожі) товари, що задовольняють різні потреби, або послуги з різних сфери або видів діяльності. Наприклад, не можна порівнювати бензин і мінеральну воду як краще пальне для автомобіля;

• допускається тільки об'єктивне порівняння однієї або декількох істотних, порівнянних і репрезентативних характеристик схожого товару або діяльності, в тому числі їх ціни. Наприклад, не можна говорити, що мій сир смачніший, а ось що в моєму сирі більше вмісту вітамінів і мікроелементів — так;

• заборонено дискредитувати, наводити неправдиву інформацію про якість подібних товарів інших виробників або продавців, дискредитувати діяльність або положення інших осіб, репутацію торгових марок, фірмових найменувань, інші особливості конкурентів або вказівки місць походження товару. Наприклад, не можна сказати, що у конкурента завжди була негарна упаковка, а у нас її розробляли італійські дизайнери;

• не можна створювати змішування між замовником реклами і конкурентом, між товарами, торговими марками, фірмовими найменуваннями та іншими позначеннями конкурентів. Наприклад, не вийде поставити знак рівності між своєю компанією, яка мало кому відома, і розкрученим брендом, аби споживачі вважали, що у вас однакова якість і репутація;

• не можна імітувати захищений торговою маркою або комерційною назвою товар конкурента. Тобто, якщо вже робите порівняння з чимось, то треба прямо вказувати, з ким або з чим, а не робити це натяками і пародіями.

Відповідальність за порушення повністю несе рекламодавець. У разі виявлення порушення демонстрацію такої реклами буде заборонено, стягнуто штраф у розмірі п’ятикратної вартості розповсюдженої реклами. До того ж компенсацію збитку для конкурента в рамках розгляду справи в суді або Антимонопольному комітеті.

Рекламні війни Burger King проти McDonald’s, BMW проти Mercedes, Samsung проти Apple, Coca-Cola проти Pepsi — давно стали класикою.

А які українські бренди першими наважаться вступити у відкриту війну в рекламі? Хто першим отримає судовий позов за свою порівняльну рекламу?

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X