Криза й оренда. Чому власникам приміщень доведеться піти на поступки

7 травня 2020, 18:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Як роздрібні мережі проводять переговори про зниження орендних ставок

Українські ритейлери зіткнулися з новими викликами. Більше місяця тому в Україні було введено карантин через появу нового китайського коронавірусу COVID-2019. Продажі впали буквально на другий день після того, як уряд оголосив про обмеження для українців. Споживачі стали економити і менше купувати товарів і послуг, що природно в цій ситуації. Дійсно, санітайзерів стали купувати значно більше, але їх частка в загальному обігу мережі незначна. Вони ніяк не можуть вплинути на загальні продажі.

Відео дня

Проблема, з якою зіткнувся роздріб, не лише в коронавірусі та карантині. Обмеження почнуть поступово скасовувати і бізнес буде поступово відновлюватися. Цей період можна було б перечекати. Проблема в іншому — Україна стоїть на порозі нової економічної кризи, яка поки не відчувається. Думаю, серйозно почнемо відчувати в кінці літа і восени. До нових викликів готуємося вже зараз. Що робити в поточній ситуації? Важливо переглянути всі статті витрат і співвіднести їх із доходами.

Перше, що необхідно оптимізувати — це орендна плата, тому що це найвагоміша стаття в структурі витрат нашого бізнесу. Після початку карантину лінія магазинів Єва закрила лише близько 20 магазинів, які перебували в складі торгових центрів. Всього мережа нараховує більше 1 тис. магазинів. Всі інші наші торгові точки розташовані на стріт-ритейлі або в діючих торгових центрах. Вони працюють, але єдиних вимог у влади до них немає. Наприклад, у деяких регіонах магазинам забороняють торгувати підгузниками, оскільки вони, нібито, не вважаються товарами першої необхідності. Все це призводить до втрат, і ми змушені звертатися до власників приміщень з проханням знизити орендні ставки. Складно сказати, наскільки. Розмір знижки відрізняється в кожному конкретному випадку і залежить від втрат, які несе той чи інший магазин.

Відразу скажу, що це дуже складний процес. Як правило, власники приміщень спочатку завжди відмовляються надавати знижки, але потім все ж готові йти на переговори. Ми чесно визнаємо, що йдеться про підтримку бізнесу, а не про бажання більше заробляти в складні часи.

Продажі впали буквально на другий день після того, як уряд оголосив про обмеження для українців

Але, на жаль, це розуміють не всі. На сьогоднішній день приблизно 10 власникам приміщень ми направили листи про розірвання договорів оренди. Тому що вважаємо безперспективним входити в кризу з партнерами, які не готові домовлятися. У цій непростій ситуації ми є партнерами, і кожен зацікавлений, щоб бізнес іншого вижив. Якщо компанія зможе пережити кризу, то після її завершення вона зможе платити більше. В цьому і полягає стратегія win-win. Ми не здаємося. І зараз займаємося пошуком альтернативних майданчиків у цих же локаціях. Я думаю, що проблем з приміщеннями не буде. У найближчий рік в Україні, найімовірніше, буде спостерігатися ринок орендаря.

Крім переговорів про зниження орендної плати є й інші заходи, яких можна вживати в кризу. Модель нашої компанії така, що на наших складах вже є запас обладнання та будівельних матеріалів для того, щоб два місяці відкривати нові магазини. За ці два місяці ми переглянемо наш план з розвитку, можливо, його доведеться відкоригувати в бік зменшення.

Але повністю відмовлятися від інвестицій і розвитку — не варто. У кожної компанії є проекти, які небажано зупиняти. Наприклад, для нашої мережі ключовими є інвестиції в e-commerce, логістику й IT-продукти, тому ми маємо намір і далі в них інвестувати кошти в повному обсязі.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X