Стисло і зрозуміло: $7 млрд допомоги Україні, НБУ може знову знизити облікову ставку

1 червня 2020, 11:50

Понеділок, 1 червня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні

  • За словами прем'єр-міністра Шмигаля, Україна очікує, що керівництво МВФ затвердить кредит у розмірі $5 млрд в п'ятницю і виділить перший транш у розмірі $1,9 млрд в суботу, повідомляє Reuters. За словами прем'єра, другий транш у розмірі $1,6 млрд очікується з вересня, а третій — у розмірі $1,5 млрд — в наступному році.

Відео дня

  • Європейський Союз схвалив виділення €500 млн макрофінансової допомоги Україні. ЄС повідомляє, що з 2014 року він надав Україні позики на суму €3,8 млрд.

  • «Україна як і раніше займає важливе місце в європейському порядку денному», — сказав Валдіс Домбровскіс, латвійський політик, який є комісаром з фінансової стабільності в ЄС. «Ми продовжуємо надавати політичну, фінансову і технічну допомогу, особливо в період кризи для підтримки програм реформ України зі створення більш стійкої економіки». Він зазначив, що в межах політики ЄС з надання допомоги своїм 10 східним сусідам під час економічної кризи Covid-19, ЄС надає ще €1,2 млрд MFA допомоги.

  • Впевнений в отриманні грошей від МВФ, Кабінет міністрів дав Міністерству фінансів зелене світло для отримання кредиту від Світового банку на $350 мільйонів.

  • Олександр Паращій з Concorde Capital вважає багатосторонню допомогу першим кроком до повернення України на ринок єврооблігацій вже цього літа: «Це також прокладе шлях Україні для залучення додаткового фінансування державного бюджету на міжнародних боргових ринках».
  • Україна погасила єврооблігації на $1 млрд в четвер. 5-річні облігації, випущені під гарантії США, мають річну відсоткову ставку 1,847%, повідомляє Міністерство фінансів. Прем'єр-міністр Шмигаль сказав Reuters, що виплати «показують, що ми можемо абсолютно спокійно обслуговувати зовнішній і внутрішній борг». Він сказав, що Україна погасила облігації не торкнувшись резервів центрального банку, що становлять $26,2 млрд. У той час як Україна продовжує запозичувати на внутрішньому ринку, він додав: «Сьогодні в нинішній ситуації немає термінової необхідності виходити на зовнішні ринки і позичати гроші через те, що ситуація в країні несприятлива».
  • Очікується, що в умовах сильної валюти і низької інфляції центральний банк України знову знизить процентні ставки, прогнозує Bloomberg. Незважаючи на сім послідовних скорочень, українська основна ставка у 8% в чотири рази перевищує річний рівень інфляції в 2%. Наступне засідання правління банку відбудеться 11 червня. На відміну від фінансових криз 2008 і 2014 років, українська гривня залишається відносно сильною в період кризи Covid-19. Сьогоднішній обмінний курс 26,8 грн за $1 перебуває на тому ж рівні, що й рік тому, і на 9% нижче піку 28 лютого.
  • Загрози замінування, колючий дріт, високі бетонні стіни і дивні судові рішення... Чиновники Фонду державного майна за підтримки спецназу, увійшли в імпровізовану штаб-квартиру Центренерго в п'ятницю і встановили нове, призначене урядом керівництво. Виробляючи близько 15% електроенергії і теплової енергії в Україні, Центренерго з 2004 року обійшлося казні в $3,7 млрд, почасти продаючи електроенергію за цінами, нижчими від ринкових, енергоємним заводам феросплавів Ігоря Коломойського, повідомляє Kyiv Post. Державна компанія не опублікувала фінансові результати за 2019 рік і керівники компанії приховали всі звіти, говорить голова Фонду держмайна Дмитро Сенниченко.
  • Центренерго буде приватизований у другому кварталі наступного року, повідомляє Reuters. «Ми створили комісію, і тепер виберемо радника з приватизації», — заявив Сенниченко після рейду в імпровізовану штаб-квартиру компанії в південному районі Києва, Конча-Заспі. «Це буде консорціум або інвестиційний банк, який згодом буде виконувати всі необхідні процедури для підготовки підприємства до приватизації».
  • Тренажерні зали і басейни відкриваються сьогодні, тому що поширення коронавірусу сповільнюється. Торгові центри відкрилися в Києві в суботу, правда, без фуд-кортів і кінотеатрів. Приміські поїзди вже сьогодні в робочому режимі, а кількість пасажирів у метро буде рости і перевищить рівень 540 тис. пасажирів у минулий четвер. Щоб зберегти соціальну дистанцію, працівники метро планують обмежити доступ до станцій, що може призвести до скупчення людей на вулицях.
  • Зробивши великий крок до відновлення нормальних відносин з ЄС, Україна відкрила 66 сухопутних прикордонних переходів на заході ще минулими вихідними. Сьогодні планується відкрити ще шість контрольно-пропускних пунктів зі Словаччиною та Молдовою. З цими відкриттями близько 50 пунктів перетину кордону, в основному з Росією і Білоруссю, залишаються закритими. Всі пункти перетину адміністративної лінії з контрольованим Росією Донбасом залишаться закритими до 22 червня.
  • Потяги на Західну Україну відновлять свою роботу в цю п'ятницю. З Києва поїзди вирушатимуть до Івано-Франківська, Ковеля, Хмельницького та Ужгорода, роблячи вибіркові зупинки в містах на шляху. Сьогодні Укрзалізниця перезапускає 42 поїзди на схід і південь.
  • З завтрашнього дня ÖBB, державна залізниця Австрії, відновлює міжнародні потяги, починаючи з маршрутів з Відня до Цюріха і Праги. Туреччина недавно відновила свої швидкісні міжміські поїзди.
  • SkyUp з 23 червня продає квитки на рейси в наступні країни: Албанія, Вірменія, Болгарія, Чехія, Франція, Ізраїль, Італія, Португалія та Іспанія. З 30 червня бюджетна авіакомпанія пропонує польоти на Кіпр, в Грузію і Грецію. Авіакомпанія продає квитки в ці країни, грунтуючись на планах країн з прийому іноземців. Починаючи з 15 червня Греція заявляє, що прийматиме іноземців з 29 країн.
  • МЗС України веде переговори про взаємні права на поїздки з Грецією, Грузією і Туреччиною. Прем'єр-міністр Шмигаль заявив у п'ятницю в шоу «Свобода слова Савіка Шустера»: «Ми не будемо відновлювати регулярні рейси до 15 червня. Після 15 червня країни, які відкриють кордони, почнуть поступово відновлювати регулярні рейси».
  • У зв'язку з кризою авіакомпанія SkyUp просить Верховну Раду прийняти закон про звільнення внутрішніх авіаперельотів від ПДВ, що є привілеєм міжнародних авіаперевезень. Шість місяців тому парламентський комітет з транспорту та інфраструктури рекомендував прийняти цей закон. SkyUp заявляє, що в зв'язку з різким скороченням кількості міжнародних польотів, компанія не може пропонувати низькі ціни на внутрішні рейси.
  • Wizz Air відома як лоукост-компанія з найбільшою кількістю рейсів в Україні, купує нові літаки, додає нові напрямки і відкриває чотири нові хаби цього літа, зокрема у Львові, повідомляє Reuters з Лондона. Wizz Air починає польоти з України 16 червня. Сильна в Центральній Європі авіакомпанія, що базується в Будапешті, відкриває 1 липня рейс з Київського аеропорту ім. Сікорського в Зальцбург, Австрія.
  • Аеропорт Бориспіль взяв кредит у $10 млн у Альфа-банку. У 2018 і 2019 роках Бориспіль входив у десятку найбільш швидкозростаючих аеропортів Європи. Після того, як уряд припинив регулярні авіаперевезення в Україні в середині березня, доходи аеропорту впали на 90%.
  • МАУ виконує один рейс в Нью-Йорк в цю середу і один рейс в Майамі в наступний понеділок. Квитки можна придбати через сайт МАУ. Посольство США збирає дані про пасажирів, щоб полегшити їхнє відправлення з Борисполя. Якщо у вас є квиток на рейс 3 червня в Нью-Йорк, відправте свою інформацію сюди до 17:00 сьогодні. Якщо ви купуєте квиток на рейс 8 червня в Майамі, відправте інформацію сюди до 17:00 четверга.

Від редактора:

Наш голландський читач Пітер Гагендорн, який займається водним транспортом і розбирається в баржах, пише, що розрахунки Міністерства інфраструктури занадто оптимістичні. Говорячи, що один буксир, що потягнув дві баржі по Дніпру, може перевезти 1 мільйон тонн за чотири роки і замінити 250 вантажівок. Він пише, що один буксир зазвичай тягне дві баржі загальним навантаженням 4 тис. тонн. Якщо буксир здатний зробити 30 поїздок в період з квітня до жовтня, то це 120 тис. тонн на рік. Один вантажівка може перевозити 24 тонни 100 раз на рік, або 2 400 тонн на рік. З урахуванням перевантажених вантажівок в Україні це може бути 3 тис. тонн на рік. Це означає, що один буксир, що тягне дві баржі, може замінити 40 вантажівок на рік. Це все ще є вигодою, але не срібною кулею, яка вирішить проблему розбитих доріг України.

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN).

Републікування повної версії тексту заборонене. Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів і інвестиційних менеджерів в Україні.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X