Чи є перемогою контракт із General Electric

4 коментувати

"Це відбулося! Ми перемогли! Історичний контракт! General Electric підписала контракт з Укрзалізницею на мільярд доларів".

Досвідчені фахівці в галузі інвестицій, чиновники, консультанти і радники буквально "підірвали" Інтернет своїми публікаціями про перемогу – підписання контракту, за яким Укрзалізниця заплатить мільярд доларів іноземній компанії із залученням кредиту від Укрексімбанку.

Чомусь вони не радіють контрактам на експорт, коли наші заводи виходять на нові світові ринки. Дійсно, таких новин все менше. Вони перестали радіти, коли іноземні компанії та корпорації будують заводи в Україні. Такі події стали поодинокими. Так не "підривається" Інтернет навіть, коли ми, українці, самі для себе будуємо заводи.

Натомість нас закликають радіти контракту, за яким українці в кредит купують чужих товарів на мільярд доларів! Таке враження, що за книжкою Айн Ренд "Атлант розправив плечі" кіностудія, в ці хвилини, знімає художній фільм. Павільйон для зйомок вся теріторія України.

Чому ми маємо радіти з цього контракту, а не запитувати:

  • Як, коли і ким проводився тендер на закупівлю дизельних локомотивів?
  • Яка ціна одного локомотива GE та умови поставки в Україну?
  • Який із заводів GE вироблятиме локомотиви для України? Хто і на яких умовах їх обслуговуватиме?
  • Чому саме General Electric? У них немає досвіду роботи в Україні в сегменті залізничного транспорту, та і у світовому масштабі цей їхній сегмент не найсильніший. Наші заводи ніколи не співпрацювали з GE, не виготовляли деталі до їхніх локомотивів. Чому не Skoda? Чому не Bombardier? Чому не Siemens? Я мовчу про вітчизняні заводи.

Для довідки:

1. 18 електровозів було виготовлено на Дніпропетровському електровозобудівному заводі (ДЕВЗ) у 2003-2008 роках. Це спільне виробництво: ДЕВЗ (до речі, це державний завод!) - механічна частина, допоміжні машини; Смілянський електромеханічний завод (СЕМЗ) – тягарі, двигуни; Siemens - силове устаткування тягового приводу. Чому б не продовжити роботу з Siemens? Вони готові були, точно! Чому не будувати локомотиви в Дніпрі?!

2. У 2013 році були підписані документи про початок виробництва локомотивів на Запорізькому тепловозоремонтному заводі разом (ЗТРЗ – теж державний завод) зі Škoda. Чому б не розвивати цей проект?

3. Bombardier точно шукав місце для локалізації виробництва локомотивів в Україні. Я знаю про це стовідсотково, вони були у нас на Трібо. Я рекомендував Bombardier поспілкуватись з представниками Крюківського вагонобудівного та Дружківського машинобудівного заводів. Чому б цей проект розвивати не цими компаніями?

4. Ще одна дуже цікава тема для роздумів: Україна укладає мільярдний контракт на поставку локомотивів "General Electric" в той час, коли ця компанія заявляє, що має намір продати бізнес з виробництва локомотивів упродовж двох років і зосередитися на енергетиці, авіації та медицині. Як повідомляє railwaygazette.com, на такий крок компанія змушена піти, щоб запобігти кризі - за останній рік капіталізація General Electric скоротилась на 35%, або на 100 млрд дол.

Безумовно, співпраця з іноземними компаніями – це важлива складова будь-якої економіки. Але при цьому ми повинні в пріоритеті бачити власне виробництво і економіку. А перед укладанням мільярдних контрактів треба проводити прозорі тендери та обґрунтовувати необхідність і переваги саме такої співпраці. Інакше, на думку спадають якісь умисні плани про мільярдні кредити, які нереально буде повернути, навмисне доведення до банкрутства певних підприємств та ін.

Ми у 2020 році. Як зміниться Україна?

Цього четверга, 15 листопада, відбудеться фінальна лекція НВ з циклу "Україна 2020. Що чекає країну"

Що можемо зробити ми, щоб Україна нарешті стала успішною країною?

Прийти на лекцію
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: