Просування бренду: як уникнути помилок

0 коментувати
Серед клієнтів і на бізнес-мітингах часто зустрічаються компанії, які бачать свій бренд в рожевих тонах

Вони не виробили ще маркетингове позиціонування, відповідно не правильно просувають свої бренди в соціальних мережах, ЗМІ, через блогерів, партнерів, на профільних подіях і т.д. Таке трапляється не тільки з новачками ринку, але і з "старожилами", які не зорієнтувалися вчасно, що час і ринок – змінилися, а вони – ні.

Проблема в тому, що бренд не відповідає заявленому позиціонуванню, аудиторії і/або асортименту, обладнаннюям "віжуалом" онлайн-магазину, цінами і т.п. Основним маркером, що щось йде не так, будуть незадовільні продажі.

Пройдемося по правилам, сформованим на особистому досвіді роботи з компаніями, у яких були проблеми з брендом і як вони були вирішені.

Концепція

Дуже важлива концепція бізнесу і сприйняття компанією своєї цільової аудиторії. Інтуїтивно потрібно думати про стратегію з точки зору поєднання переваг, спрямованих на задоволення потреб клієнтів.

Формується концепція творцями, потім вона піддається критиці, потім може бути підтверджена дослідженням (в Україні таке практично ніхто не робить з стартапів і на рівні середнього бізнесу) і потім вже на основі розуміння цільової аудиторії (покупців) і концепції – ми хто: магазин, служба доставки через сайт і т.д. – формується календарний план реалізації проекту.

Ви повинні розуміти категорію або категорії, які ваш бренд займає серед речей, які вже знають споживачі. Мета позиціонування бренду – зосередити всі види діяльності, орієнтовані на споживача, на суворе визначення вашого бренду.

Плутане позиціонування бренду – часта помилка. Ваш бізнес повинен конкурувати на багатьох рівнях. Киньте все, що не допоможе споживачам швидко зрозуміти вашу пропозицію.

Відсутність ясності призводить до великої кількості суєти та витраченого часу даремно. Поки ваше позиціонування не визначено, сотні рішень, великих і малих, які є частиною звичайного бізнесу, стають менш зосередженими і, отже, менш кумулятивними, ніж це повинно бути.

Використовуйте свою назву компанії і логотип вибірково і економно – особливо коли мова йде про фірмові продукти, спонсорства та події. Коли ви приєднуєте своє фірмове найменування до чогось, воно повинно відображати і бути сумісним з цінностями і голосом вашого бренду. Коли бренд взаємодіє з іншою компанією або продуктом, який безпосередньо не пов'язаний з мережею або не має свого власного повідомлення, він може здаватися непослідовним і ненадійним для споживачів.

Управління та єдині стандарти

Незалежно від роду діяльності компанії, інтегратором, як правило, виступає генеральний директор і через збори директорів він всіх вводить в одне інформаційне поле. Це дуже важливо, щоб на рівні ради директорів/топ-менеджерів – всі думали і сприймали концепцію однаково. Інакше кожен буде робити свою.

Хто вибирає, транслює і формує маркетингове позиціонування? Трансляторами в ритейлі, наприклад, виступають самі магазини, відділи закупівель, маркетингу, відділ розвитку при розробці та плануванні самого магазину, обладнання і т.д.

Ще стандарти. Стандарти в оформленні, обладнанні, обслуговуванні. Якщо вони описані і роздані співробітникам – вони починають однаково думати, або випадають з команди.

Вдаючись до послуг аутсорсингової компанії, потрібно щоб вона також вникнула в бізнес, і тоді будуть правильно прийматися і реалізовуватися рішення.

І якщо більшість рішень приймається і обгрунтовується в одному інформаційному полі, то розбіжностей вже не буде. На замітку, розписувати стандарти ретельно вміють бізнеси, які розвиваються за системою франчайзингу – у них можна підглянути вдалі форми.

Брендинг

На те, як приймаються фактичні продукти компанії, впливає брендинг. Перше правило побудови сильного бренду – послідовність. Подання послідовної ідентичності вашої аудиторії стимулює почуття довіри і комфорту для споживачів і може пройти довгий шлях у створенні легко впізнаваного зображення для вашої компанії. Компанія, яка представляє себе непослідовно, сприймається непрофесійною, нескладною навіть ненадійною.

Узгодженість стратегії і позиціонування починається з координації ваших візуальних активів у всіх місцях, де представлена компанія: ваш веб-сайт, облікові записи в соціальних мережах, оголошення, матеріали для друку і т.д. Щоб вирівняти свою візуальну ідентичність ефективно, відтвореним чином – потрібно керівництво по стилю бренду.

Це простий довідник бажаних шрифтів, квітів, зображень, логотипів та інших візуальних активів вашої компанії. Повне керівництво по стилю виходить за рамки дизайнерських активів, а також включає в себе набір стандартів для цінностей вашого бренду, голосів і письмових елементів. Наявність керівництва по стилю – це зручний спосіб переконатися, що ви уподаєте послідовне, згуртоване повідомлення у всіх місцях, де з'являється ваш бренд. Думайте про це як про страховий поліс для вашого бренду.

Не спирайтеся занадто сильно і не обдумано на тенденції дизайну, але і не будьте консерваторами. Збереження новітніх тенденцій брендингу та дизайну – відмінний спосіб переконатися, що ви уявляєте свою компанію свіжим, сучасним способом. Але є велика різниця між модернізацією вашого бренду і втратою вашої основної ідентичності в гонитві за найгарячішою новинкою.

Не бійтеся змін. Успішних брендів!

«Діалоги про майбутнє»

НВ представляє: «Діалоги про майбутнє» з Уільямом Тейлором, Павлом Шереметою і Дмитром Кулебою.

Київ-Вашингтон-Брюсель
Яке місце займає Україна у цьому трикутнику? Якою нашу країну бачать у Європі та США?

Відвідати лекцію
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: