Стисло і зрозуміло: Перші зелені українські єврооблігації, платні дороги і штрафи за забруднення повітря і води

7 листопада 2019, 08:30

Четвер, 7 листопада. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні

  • ДТЕК ВДЕ розміщує перші в Україні «зелені єврооблігації» — 5-річні облігації на суму 325 мільйонів євро зі ставкою 8,5% річних. Розміщення відбувається після роуд-шоу із зустрічами з більш ніж 50 інвесторами у США, Великый Британії і ЄС. Спільними організаторами виступили Райффайзен Банк Інтернешнл і Ренесанс Капітал. Співорганізатором виступив Укргазбанк. Fitch присвоює облігаціям рейтинг «B», а Standard & Poor’s привласнює «B-».

Відео дня

  • Облігації повинні допомогти ДТЕК, найбільшому в Україні інвестору в поновлювану енергетику, просунутися вперед з майже 1 гігаватом нових проектів. В Одеській області ДТЕК готується побудувати другу за величиною вітряну електростанцію в Європі — Тіліхул, потужністю 565 МВт. У наступному році ДТЕК планує розпочати будівництво трьох сонячних парків у Дніпропетровській області загальною потужністю 390 МВт — Павлоградська, Троїцька і Васильківська. Сьогодні на частку ДТЕК припадає близько половини встановленої потужності вітроенергетики України і близько 15% її сонячної потужності.
  • Генеральний директор ДТЕК Максим Тимченко заявив у середу: «Наша компанія отримала експертизу високого рівня, яка дозволяє нам реалізовувати масштабні і амбітні проекти і демонструвати міжнародним інвесторам високий професіоналізм українських компаній. Випуск цих Зелених єврооблігацій є важливою віхою для українського енергетичного сектора».
  • Американський інвестор у сонячні проекти сказав UBN: «Перший емітент, але це не останній випуск. ДТЕК дуже серйозно ставиться до поновлюваного бізнесу».

  • Після того як Укренерго не отримало електроенергію від розширених вітрових електростанцій ДТЕК в понеділок увечері, Андрій Герус, голова енергетичного комітету Ради, погодився зустрітися з керівниками ДТЕК і Укренерго, державної енергорозподільної компанії. Олексій Кучеренко, представник опозиційних сил, заявив, що Герус не шукає рішення для зростання відновлюваної потужності. «Наш комітет називається Комітет з енергетики та житлово-комунального господарства», — сказав Кучеренко. «Це не комітет для боротьби з ДТЕК».

  • Представники правлячої коаліції Німеччини підготували законопроект про обхід нової газової директиви ЄС, яка резервує половину газопроводу Північний потік-2 для постачальників, що не входять в Газпром. Німецькі депутати пропонують визначати «завершення проекту» не за строком виконання, а за датою інвестування в нього, повідомляють Bloomberg і Bild з Берліна. Мета в тому, щоб дозволити старими правилами ЄС бути придатним до трубопроводу, який наближається до завершення.

  • Голова Газпрому Олексій Міллер заявив, що Україна повинна скасувати всі юридичні претензії до російської державної газової компанії, перш ніж буде укладений 10-річний контракт на транзит газу. Він також говорить, що Україна повинна відновити прямі закупівлі газу у Росії, які зменшилися чотири роки тому. У середу він виступив після зустрічі в Москві з Джорджем Графом фон Вальдерзеє, новим Федеральним комісаром Німеччини з транзиту газу через Україну. У Брюсселі прес-секретар Єврокомісії заявив, що завтра відбудуться переговори експертів Росія-ЄС-Україна.

  • Штрафи за забруднення повітря і води збільшаться в чотири рази за законопроектом, представленим у Верховну Раду партією президента Зеленського Слуга Народу. За оцінками ініціаторів таке збільшення принесло б державі дохід в $560 мільйонів. Зеленський виріс в Кривому Розі, місті з проблемою повітря, яке забруднює металургійний завод ArcelorMittal.

  • У середу Кабінет вирішив запозичити у Європейського інвестиційного банку 450 млн євро для будівництва північної об'їзної магістралі навколо Львова та реконструкції двох третин південної частині траси Київ-Одеса М-05, починаючи з Черкаської області. Цей пільговий кредит являє собою перші 10% з 4,5 млрд євро у проектах, які були розроблені в січні минулого року Європейською комісією і Світовим банком. Починаючи з 2020-х років, план передбачає інвестування в 39 українських інфраструктурних проектів для повної інтеграції України в трансєвропейську транспортну мережу або TEN-T.

  • За жовтень в Україні зареєстровано в чотири рази більше легкових автомобілі з пробігом, 349 000, ніж за перші 10 місяців минулого року, повідомляє Укравтопром, асоціація автопрому. У минулому році українці імпортували 116 800 старих автомобілів, що в свою чергу вдвічі перевищує рівень 2017 року.

  • З наступного місяця в Білорусі стане вже 1787 км платних автомагістралей, в той час як в Україні їх немає, повідомляє Центр транспортних стратегій. Після підписання минулого місяця Закону про концесію України, Міністерство інфраструктури розглядає плани проведення тендерів на 2020 рік для п’яти можливих платних доріг: Львів-Стрий, Львів-Тернопіль, Львів-Краковець, Київ-Біла Церква та Великої кільцевої дороги навколо Києва.

  • Альтернативною під'їзною дорогою до Одеського морського порту стане платна дорога, пише в УНІАН голова українського морського порту Райвис Вецкаганс. Він сказав: «Безкоштовний сир буває тільки в мишоловці». Нині приватна компанія Євротермінал контролює доступ вантажівок у порт. Влітку минулого року президент Зеленський попросив мера Одеси Геннадія Труханова знайти альтернативний маршрут. Минулого тижня Одеська міська рада відмовилася схвалити використання 20 гектарів для будівництва дороги з боку очисних споруд. За кількістю вантажів Одеса відстає від своїх основних чорноморських конкурентів — Южного (Южного), Миколаївського і Чорноморського.

  • Дохід від експорту насіння олійних культур зріс на 23% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року до $1,6 млрд, повідомляє Інститут економіки сільського господарства. Найраще насіння: ріпак, соя та соняшник. За той же період експорт соняшникової олії зріс на 3%, до $3 млрд. Популярна українська соняшникова олія надходить в: Індію — 31%; Китай — 15%; Нідерланди — 10%; Іспанію — 6%; Ірак — 5,9%; Італію — 5,8%; і Польщу — 3,6%.

  • По завершенню сезону цукрового виробництва українські цукрові заводи виробили близько 1 мільйона тонн цукру. Близько шести тонн цукрових буряків переробляються для отримання однієї тонни цукру. Через низькі ціни, скорочення посівів і проливних дощів виробництво цукру в Україні в цьому році може досягти тільки 1,1 мільйона тонн, що на 35% нижче рівня минулого року. Експерти прогнозують, що ціни почнуть відновлюватися протягом поточного маркетингового сезону.

  • Президент Зеленський призначив Ендрю Мака, вашингтонського партнера української юридичної фірми «Астерс», своїм позаштатним радником. Maк знає українську та російську мови, у нього за плечима — майже десятирічний досвід роботи в Вашингтоні, він приєднався до Астерс рік тому в межах злиття EPAM і Астерс.

  • Уряд скорочує 1 700 робочих місць з регіональних підрозділів Державної служби статистики та 18 499 робочих місць з районних державних адміністрацій, — повідомляє Дмитро Дубілет, міністр Кабінету міністрів. В межах ще однієї спроби скоротити штат, 281 урядову будівлю буде звільнено, а потім здано в оренду або приватизовано.

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікцвання повної версії тексту заборонене.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів і інвестиційних менеджерів в Україні.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X