Wow тепер коштує дорого

13 липня 2020, 16:40

Які висновки варто винести маркетологам з першої хвилі коронавірусу

Природно, ми отримали дозу «бізнес-імунітету» у вигляді величезного досвіду, і друга хвиля, якщо і буде, то вже без ефекту повної непередбачуваності — тепер ми можемо прогнозувати, що відбувається. Зараз важливо винести всі уроки першої хвилі, тому що вчитися потрібно не тільки на своїх помилках, а й на їх детальному аналізі.

Відео дня

Спробуємо розібратися, на що варто звернути увагу і на який досвід звернути увагу.

Чого в цілому очікувати і що обов’язково станеться, хочемо ми цього чи ні, з огояду на те, що так влаштований наш світ, і поміняти можна не всі закони, а особливо поведінкові.

По-перше, завдяки панікерам-провісникам здавалося, що весь ринок зміниться до невпізнання, а природа настільки очиститься, що ми прокинемося в новій економічній ері. Перспектива прокинутися в новому всесвіті настільки заповнила уми, що ми з радістю діставали заощадження і вкладали їх у місяці карантину.

Ось карантин, здається, закінчується. Дивним чином виявляється, що Маск примудрився за цей час склепати робочу ракету і відправити кількох хлопців з повним недотриманням дистанції до інших хлопців у самоізоляцію. І цей факт під кінець ізоляції, надихнув багатьох і підтвердив, що світ вже не буде колишнім.

Світ дійсно став абсолютно новим, але тільки лише для Ілона і його команди. Реальність вносить свої корективи, і всі вийшли в нормальний робочий режим, в якому явного перевороту не сталося. А що сталося?

Стався дисонанс, в якому очікування перевищили реальність. Люди повернувшись на роботу, не помітили різкої зміни світу і захотіли надолужити згаяне за час карантину, особливо в матеріальному плані.

Завищені очікування і мрія про ось-ось настале світле майбутнє виявилася профанацією. Настав час знову методично і планомірно працювати, і передбачуваний гіперстрибок вдарився об реальність, при тому вдарився вельми відчутно.

Все це дуже повчально, але що це може означати для маркетингу?

Спробуємо подивитися очима працівника галузі на те, як він буде почуватися в найближчим часом. Адже продукт цієї галузі — думки і уми самих працівників.

Давайте подивимося в «Поведінкову економіку», яка забрала мільйон у Нобеля в далекому 2017 році.

Всередині себе ми ділимося на дві особи: одна робить вибір, придумуючи план, а друга — приводить цей план в дію.

Друга людина, яка повинна втілювати план, вимагає мотивації від першої, завдання якої цю мотивацію закласти в самому початку. Цю дилему вчені розглядали на прикладі фітнес-клубів. Коли ти купуєш абонемент з чітким планом стати краще в наступному році, то той другий, який теж ти, в цей самий фітнес клуб ходити щопонеділка не збирається, і вимагає у першого мотивації, навіщо йому потрібно вставати кожен конкретний ранок. І як показує практика, на заняття доходить тільки кожен третій власник абонемента. Значить перший найчастіше не має достатньої кількості аргументів.

Тут потрібно сказати, що перший повністю впорався з покладеним на нього завданням: вибрав, купив і повністю реалізував свою функцію. При цьому другому реалізувати це завдання тільки належить, а для цього потрібна нова залученість.

Повернімося в наш 2020. Перша людина всередині нас зробила вистраждану покупку — абонемент на другу половину року, купила за великі гроші, які взяла із заощаджень, і ось прийшов час цим самим абонементом користуватися. А як говорили вище, лише один з трьох зможе дійти до залу.

Поспішаємо порадувати: в цьому випадку це прекрасно. Адже, кожен з нас вірить, що один з трьох саме він.

І ось наближається друга половина 2020 року, і ніби як пора активно діяти, наш перший купив дорого багато надій, і настав час мотивувати другого на щоденну дію. І якщо з фітнесом розроблено багато мотиваційних програм, то за межами залу ми зіткнемося ось з чим:

Будь-який розрив між очікуваннями і реальністю може стати причиною розчарувань і творчої депресії. Тримісячний забіг в невідомість плюс інформаційний фон, який диктує повну зміну світу, за відсутності цих самих змін, формує депресивний стан, простіше кажучи, глибоке розчарування.

Стався дисонанс, в якому очікування перевищили реальність

Інформаційний вакуум. Ми звикли до динамічної інформації. Сьогодні загасання теми вірусу, подібне реактору, який можна пустити на холостий хід, але зупинити вкрай важко. Щодня просочується інформаційний фон, раптом, що перестає бути значущим, і доводиться повертатися до своїх продуктів, які найчастіше менш цікаві і не викликають потоку залучення і емоцій.

Для прикладу: набагато легше підняти тему обговорення закриття країни, ніж унікальності нових кросівок. Wow — значно дорожчає, дивувати стає складніше і тому дорожче.

Ми звикли до швидкості. Протягом трьох місяців ситуація оновлювалася кожен день, і ми втягнулися в динаміку і хочемо перенести її на наші продукти. Хочемо швидше і міцніше.

Швидких грошей не буде. Нічого не змінилося кардинально, нові ринки не відкрилися, тому потрібно просто повертатися на свою «передачу», переходячи на неї з підвищених оборотів.

Не варто панікувати: якщо ви раптом усвідомили, що ви один з двох, хто не збирається користуватися абонементом, не впадайте у відчай, все буде добре.

Що робити?

Підняти викинуті маркетингові плани і подивитися на них ще раз. Можливо, вони були не такими вже неправильними.

Готуватися до довгих грошей, швидких не буде, і все, що ви вклали в «нові рейки», можливо, не дасть віддачі, а ці рейки необхідно повертати на місце.

Знайти вдале зчеплення між реальністю і мріями. Адже світ змінився не зовсім так, як ми цього хотіли.

Іноді здається, що друга карантинна хвиля багато в чому продукується людьми, які не можуть впоратися з усіма цими факторами. В стані творчої депресії, дуже хочеться «зберегтися» і продовжувати прокрастинувати, підтримуючи невизначеність. Але пора виходити з карантину, якщо не фізично, то мізками — точно.

Показати ще новини
Радіо НВ
X